Kirjoittaja Aihe: Headweb, se linux ystävällinen elokuvavuokraamo.  (Luettu 2813 kertaa)

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Meinasin jatkaa tästä tuonne vanhaan Voddler ketjuun, mutta mielestäni Headweb ansaitsee ehdottomasti oman keskusteluketjunsa. Itse palvelu sinällään on tuskin uusi tuttavuus tämän foorumin lukijoille, mutta osalle saattaa ollakin joten lisätunnettavuus ei liene pahasta.

Kyselin tuossa Headwebiltä josko heiltä olisi tulossa tuki Boxee Boxille, koska ainakin itse mieluiten katson leffani telvisioruudulta, ilman kaapeleiden vetelyjä koneelta jne. Toki jos HTPC jo löytyy niin Boxee ohjelmistonhan saa asennettua siihenkin. No nyt kuitenkin takaisin itse Headwebiin. Kyselin siis tämän Boxee tuen lisäksi myös hinnoittelumalleista, sillä esim. SF-anytime (Windows only palvelu + LG internet TV) tarjoaa ns. kestotilaus pakettia, joka kustantaa 9,90e/kk (tämä ei käytössä internet TV:llä) ja tuohon hintaan saa katsoa 25 elokuvaa. Kyselinkin onko Headwebiltä lupa odottaa mitään vastaavaa ja seuraavassa vastaus jonka sain.

Lainaus käyttäjältä: Headweb
We are looking on something to Boxee Box, but we don't have a date on when/if
that will be done!

We are investigating with the movie companies if we will be able to offer
Flatrate (in this case: pay one amount and watch how many movies you want to).
We are hoping to find a solution to this, but the movie companies aren't as
easy as one would wish. ...
Toki kehottivat seuraamaan myös blogiaan.

Tietty tässä ei oikeastaan luvata suoranaisesti mitään, mutta annetaan ymmärtää. No toivon ainakin itse, että nuo molemmat tulisivat toteutuisivat. Itse olenkin pyrkinyt nyt tukemaan tuota palvelua elokuvien online vuokrauksessa, kaikki kunnia toki Voddlerillekin, mutta ikävä juttu kun linux tukea ei ole.

Aiempia keskusteluja aiheesta löysin mm:

Elokuvien vuokraus/katselu ubuntulla (täällä mm. ohje Headweb clientin asentamiseen ubuntulle, en ole testannut toimivuutta)
Linux: Be root
Windows: Reboot

RamiSelin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Headweb, se linux ystävällinen elokuvavuokraamo.
« Vastaus #1 : 23.11.10 - klo:23.19 »
Headwebin sivusto tuntuu jotenkin tutulta, mutta en suoraan sanoen tiennyt tällaisen palvelun olemassaolosta. Voddleria tuli aikoinaan WIndowsilla käytettyä, mutta Ubuntuun siirtymisen  myötä sen käyttö loppui. Pitääpä tutusta tähän vaihtoehtoon.

Edit. Googlettamalla löysin kampanjakoodin, jolla katselen nyt ilmaiseksi leffaa Painajainen Elm Streetillä:)
« Viimeksi muokattu: 24.11.10 - klo:00.01 kirjoittanut RamiSelin »
Ubuntu 14.04, Ivy Bridge-E Core i7-4820K, GA-X79-UD3, Crucial 8GB Ballistix Elite DDR3 1866MHz, GeForce GTX 750 Ti, Kühler H2O 650, Chieftec 600W

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Vs: Headweb, se linux ystävällinen elokuvavuokraamo.
« Vastaus #2 : 26.11.10 - klo:19.00 »
Ei siis aivan turhaan tullut ketjua perustettua jos edes yksi löysi palvelun itselleen uutena (joskin tutun tuntuisena).. Aika hyvin muuten onnistuit googlaamaankin testitarkoitukseksi. :)

Itse pitää tänään testailla myöhemmällä myös miten toimii nykyisellä nettilittymälläni, vai toimiiko edes (vain 4 megan netti nyt). Joka tapauksessa itse varmaan enemmälti laitan palautetta sitten kun tuo Boxee Box tuki valmistuu (jos valmistuu, toisaalta luulisi kun tukevat myös Mac OS X:n Plex mediasoitinta omalla lisukkeellaan..) ja saanut boxin hommattua itselleen. Ilman tällaisia palveluita kun en näe itselläni paljoa käyttöä Boxee Boxille, sillä suoraan kovolta osaavat toistaa tiedostoja jo telkutkin.. Parashan toki olisi jos nämäkin toimisivat ilman boxeja..
Linux: Be root
Windows: Reboot

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Headweb, se linux ystävällinen elokuvavuokraamo.
« Vastaus #3 : 27.11.10 - klo:18.41 »
Minulle ainakin oli tämä uusi tuttavuus, kiitos vinkistä!

Trailereitten katsominen vaan aiheuttaa massiivisen tiltin ja kovalevy jauhaa hurjasti. Topilla kun katsoo niin firefoxin plugin-container siellä jyllää, joten jotenkin flash tökkii.
Toimiiko tämä muilla ok?

Ubuntu 10.04
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori