Kirjoittaja Aihe: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010  (Luettu 4939 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« : 21.11.10 - klo:14.56 »
MTV3 ja SubTV ovat siirtyneet Silverlightiin, joka käytännössä sulkee palvelun mobiilikäyttömahdollisuudet ja vaikeuttaa tai tekee mahdottomaksi käyttää muulla kuin Windows -päätelaitteilla. Ulkona ovat esimerkiksi yleistyvät Applen padit ja  Android -laitteet.

Käytäisiinkö ilmaisemassa asiaan mielipidettä? Ehdottaisin että sovitaan päivämäärä milloin jokainen käyttäjä käy tekemässä vierailun verkkosivuilla, uskoisin sivujen olevan rakennettu siten että käyttäjien teknologiasta kerätään tilastoja. Käymällä sivustolla muulla kuin Windows -laitteella, voitaisiin ehkä antaa asiaan ymmärrystä että teknologian valinta sulkee pois käyttäjiä.

Kirjallinen palautekin on hyvä jättää vaikka samassa yhteydessä jos niin haluaa tehdä.

Kierrätä sanaa eteenpäin eri foorumeille.
« Viimeksi muokattu: 21.11.10 - klo:20.12 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #1 : 21.11.10 - klo:16.37 »
palaute olisi hyvä, ei tulisi häirittyä sivustoa yhtäkkisellä ruuhkautumisella ja näin saada sivustojen päättäjiä inhoamaan linux käyttäjiä.
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #2 : 21.11.10 - klo:17.02 »
Olen mukana.

Jos joku keksii päivän.

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #3 : 21.11.10 - klo:17.45 »
http://www.adressit.com/boikotoimaan_subin_uudistuksia  Jos kiinnostaa, niin käy allekirjoittamassa adressi.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #4 : 21.11.10 - klo:17.58 »
Allekirjoitettu on.

maalinni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #5 : 21.11.10 - klo:18.04 »
No eikös kaikki linux-käyttäjät boikotoi automaattisesti, jos ei kerran toimi ;)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #6 : 21.11.10 - klo:18.24 »
kirjoitin alle myös, kai tuon joku jollekin joskus toimittaa :D
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 878
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #7 : 21.11.10 - klo:18.26 »
No eikös kaikki linux-käyttäjät boikotoi automaattisesti, jos ei kerran toimi ;)
No tuo on kyllä totta ;D
Mutta tuota "automaattista" boikottia tuskin MTV3:lla noteerataan.
Jos nyt sitten edes äänekästäkään. Kumma kun kaupalliselle yritykselle ei asiakkaat kelpaa.

vtp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 285
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #8 : 21.11.10 - klo:22.40 »
Kyllä tuolla subilla pitää olla töissä ihan läpimätää porukkaa, jos satsaavat yhden puljun kuolevaan tekniikkaan  >:(

Netti siirtyy vauhtia mobiileihin päätelaitteisiin. Näissä pyöritetään yhä suuremmassa määrin esimerkiksi tarkoitukseen räätälöityjä Linuxeja. Tosi idioottimainen ratkaisu rajata tv:n katselu netistä näiltä käyttäjiltä pois.

Siis lienee sanomattakin selvää, että allekirjoitin addressin :)

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #9 : 21.11.10 - klo:23.42 »
ihan noin vaan tiedoksenne, että minä ainakin näen ja kuulen just nyt mtv3:n uutisista kuinka Kaitainen ottaa kantaa Irlannin talousasioihin. Eikä mun koneessa oo eikä koskaan oo ollutkaan windowsia.
Mull on 'ilomielinen' Sussu 11.1-versio tässä koneessa. Noissa muissa 11.2 ja 11.3. Niistä en uutisia oo koettanut katella. Tää vanha kun on mun koti-käyttökoneeni pääasiassa.

Joten kantsis miettiä ennen kuin tekee itseään ihan naurunalaiseksi ...tumpelo-asiantuntijaksi... olisko vika itsessä vai esim Ubuntussa, kun openSUISE:ssa mtv3:n uutiset katsomosta toimii

Mutt omapahan on asianne - mutt älkää linuxia sotkeko ongelmaanne
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

henri_aleksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #10 : 21.11.10 - klo:23.58 »
ihan noin vaan tiedoksenne, että minä ainakin näen ja kuulen just nyt mtv3:n uutisista kuinka Kaitainen ottaa kantaa Irlannin talousasioihin. Eikä mun koneessa oo eikä koskaan oo ollutkaan windowsia.
Mull on 'ilomielinen' Sussu 11.1-versio tässä koneessa. Noissa muissa 11.2 ja 11.3. Niistä en uutisia oo koettanut katella. Tää vanha kun on mun koti-käyttökoneeni pääasiassa.

Joten kantsis miettiä ennen kuin tekee itseään ihan naurunalaiseksi ...tumpelo-asiantuntijaksi... olisko vika itsessä vai esim Ubuntussa, kun openSUISE:ssa mtv3:n uutiset katsomosta toimii

Mutt omapahan on asianne - mutt älkää linuxia sotkeko ongelmaanne

http://www.sub.fi/madventures/ ainakin ehdottaa että asentaisin silverlightin.
"Theory is when you know something, but it doesn't work. Practice is when something works, but you don't know why.
Programmers combine theory and practice: Nothing works and they don't know why."

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #11 : 22.11.10 - klo:00.32 »
ihan noin vaan tiedoksenne, että minä ainakin näen ja kuulen just nyt mtv3:n uutisista kuinka Kaitainen ottaa kantaa Irlannin talousasioihin. Eikä mun koneessa oo eikä koskaan oo ollutkaan windowsia.
Mull on 'ilomielinen' Sussu 11.1-versio tässä koneessa. Noissa muissa 11.2 ja 11.3. Niistä en uutisia oo koettanut katella. Tää vanha kun on mun koti-käyttökoneeni pääasiassa.

Joten kantsis miettiä ennen kuin tekee itseään ihan naurunalaiseksi ...tumpelo-asiantuntijaksi... olisko vika itsessä vai esim Ubuntussa, kun openSUISE:ssa mtv3:n uutiset katsomosta toimii

Mutt omapahan on asianne - mutt älkää linuxia sotkeko ongelmaanne

Mainitsemasi asiat eivät ole pääkysymyksenä tässä asiassa. Digitaalisten palveluiden helppous ja palveluiden saatavuus teknologiasta riippumatta ovat asioita, jotka ovat kohteena. Eli teknologian ei pitäisi asettaa rajoituksia palveluiden käytölle. Minä en ainakaan päässyt omalla Android -luurilla sinne.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #12 : 22.11.10 - klo:00.55 »
Ilmeisesti kaikki ei ole vielä silverlightia mtv:llä. Jos teill windows koneilla on silverlight plugi asennettuna niin poistakaa se jolloin mtv3 katsomo ehdottaa flashia tilalle :P Ja edelleenhän mediaplayerconnectivity ja vlc on loistava vaihtoehto.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Laiskamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #13 : 22.11.10 - klo:11.47 »
Allekirjoitettu on.
Laiskaks haukutaan vaikka mitään en oo tehny!

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #14 : 22.11.10 - klo:17.15 »
http://www.adressit.com/boikotoimaan_subin_uudistuksia  Jos kiinnostaa, niin käy allekirjoittamassa adressi.
Adressit.com on ihan turha sivusto. Siellä ei saa mitään aikaiseksi, mutta allekirjoitan silti.
ihan noin vaan tiedoksenne, että minä ainakin näen ja kuulen just nyt mtv3:n uutisista kuinka Kaitainen ottaa kantaa Irlannin talousasioihin. Eikä mun koneessa oo eikä koskaan oo ollutkaan windowsia.
Mull on 'ilomielinen' Sussu 11.1-versio tässä koneessa. Noissa muissa 11.2 ja 11.3. Niistä en uutisia oo koettanut katella. Tää vanha kun on mun koti-käyttökoneeni pääasiassa.

Joten kantsis miettiä ennen kuin tekee itseään ihan naurunalaiseksi ...tumpelo-asiantuntijaksi... olisko vika itsessä vai esim Ubuntussa, kun openSUISE:ssa mtv3:n uutiset katsomosta toimii

Mutt omapahan on asianne - mutt älkää linuxia sotkeko ongelmaanne
MTV3 on vielä siirtymäajassa, jolloin myös windows media– muoto toimii. Lähivikkoina myös suseistasi katoaa katselumahdollisuus.

Storck

  • Vieras
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia
« Vastaus #15 : 22.11.10 - klo:17.41 »
Adressit.com on ihan turha sivusto.

Lainaus
kaikki paitsi purjehdus on turhaa

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #16 : 22.11.10 - klo:18.39 »
Veemäinen temppu kertakaikkiaan. Teknologiavastaava on joko ammattitaidoton tai sitten maikkari sai tarjouksen josta ei kannattanut kieltäytyä.

Allekirjoitin ja narisin myös suoraan palautteen muodossa.  
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 774
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #17 : 23.11.10 - klo:00.46 »
Veemäinen temppu kertakaikkiaan.

Entäs jos asentaisi Moonlightin? Toimisivatko ne sitten? Kukaan kokeillut?

T. Ari
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

noverix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu
    • Profiili
    • Median ihmeellisyyksiä
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #18 : 23.11.10 - klo:06.23 »
Veemäinen temppu kertakaikkiaan.

Entäs jos asentaisi Moonlightin? Toimisivatko ne sitten? Kukaan kokeillut?

T. Ari


Kokeiltu on ja itse en ainakaan ole saanut toimimaan.

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Boikotoi Sub.fi uudistuksia 28.11.2010
« Vastaus #19 : 23.11.10 - klo:07.25 »
Lainaus
mediaplayerconnectivity ja vlc
Löytääkö/osaako Pentti Peruskäyttäjä asentaa, minullakin tuo toimii tuolla yhdistelmällä.
Toivottavasti laittavat ohjeet tuonne maikkarin sivulle niin kaikki pääsee katselemaan.

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11