Ne eivät vertailumielessä (samanaikaisia käyttäjiä 10+) jämähdä koskaan - halvemmat vähintäin kerran viikossa riippuen mallista, jotkut tekevät pikku-automaatti-boottia vähän väliä.
Täyttä puppua! Itse olen ajellut monella eri halpismerkillä ilman ongelmia... Ja kotona tuskin tarvitaan +10 käyttäjää.. Mulla on about 5-6 käytössä.
Mistäs sinä sen voit tietää, varsinkin epälooginen kommentti.
Sitä paitsi, juurihan tuossa joku kirjoitti, että tarvitaan resetointia - onko kysyjän kommenttikin siis puppua ja hänellä ei voi olla mitään ongelmaa, kun sinulla kerran toimii?
Yleensäkin pitäisi tietotekniikassa ymmärtää se perusasia, että käyttötilanteita on varsin monenlaisia ja joskus ongelmia tulee ja joskus ei. Monesti ongelmat ovat sattumien summaa ja pahemmissa tapauksissa ongelmia on samanaikaisesti useampia.
Tarkennusta tosin saatetaan tarvita kommenteihini:
1. Nykyinen a-link vaatii boottia kerran viikossa. Tätä pidän kehittyneenä piirteenä kun näin harvoin. Koneita on takana noin 4-5 kpl säännöllisesti, satunnaisesti muutama enemmän - tosin mitä se sinulle kuuluu montaako konetta käytän.
2. Nuo 5-10 koneen tai 10+ koneen esimerkit olivat useamman asunnon verkossa parissa eri paikassa, noin 10 vuoden ajanjaksolla. Reitittimiä on ollut useita ja mitkään niistä eivät ole toimineet sen paremmin.
Viimeisin halpis-reititin, riippumatta siitä oliko todellisia käyttäjiä 1 vain 10+, salli vain 2 samanaikaista downloadia. Aina kun käynnisti kolmannen latauksen samalta koneelta, siis AINA, reititin teki oman resetoinnin, jonka johdosta oli 1-2 min pimeänä. Edellisillä reitittimillä ongelmat olivat irrationaalisempia.
Toisessa paikassa ratkaisu oli rakentaa Linux-kone reitittimeksi, joka toimi esim. puoli vuotta ilman boottia. Toisessa paikassa ratkaisu on Ciscon reitittimet.
Näiden asioiden perusteella pidän hyvin mahdollisena, että jotkut Telewellit aiheuttavat juuri tuollaisia ongelmia, kuin mitä kysyjällä oli. Tosin onhan tässä muitakin mahdollisuuksia, mutta ne varmaan selviävät asiallisella keskustelulla.
timbba voisi kyllä hieman miettiä postitustensa järkevyyttä, ennenkuin ryhtyy tuollaista suoltamaan teknisissä asioissa. Miksi yleensä postittaa tuollaista jos ei kerran ole mitään asiaa.
Itse annoin jo tuossa ensimmäisestä mailissä muita mahdollisuuksia kuin hylätä boksi:
- virtojen sammutus (onko oikeasti tehty?)
- firmware flash
Tomin antoi muita vinkkejä:
- boksin konfiguroinnin tarkistaminen. Tosin resetointihan sen palauttaa tehdasasetuksiin ... mutta jospa kuitenkin.