Kirjoittaja Aihe: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?  (Luettu 6208 kertaa)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Terve

Järjestelmä - Ylläpito - Käynnistyslevyn luonti kohtaa klikkaamalla sovellus avautuu ja ikkunan yläosassa lukee seuraava teksti:

"Irrotettava levy tulee valmistella toimivaksi käynnistyslevyksi, jotta siltä voidaan kokeilla tai asentaa Ubuntu."

Riittääkö käsittelyksi "Tyhjennä levy"-namiskan painaminen, vai tarvitaanko jotain erikoista?



Olen tuolla sovelluksella kokeillut laittaa USB:lle Ubuntua, Lubuntua, Mint 9:ä ja Arch:ia. Yksikään ei onnistunut, mutta samoilla levykuvilla on VirtualBox:issa asennus onnistunut.

Ottaa vähän pattiin.



Onko jokin muu tällä hetkellä toimiva live-usb:n tekemiseen tarkoitettu sovellus toimintavarmempi?



Windows-maailmassa kiusana on virukset ja haittaohjelmat.
Linux-maailmassa kiusana on hirvittävä kehitysnopeus. Mikään ei pysy hetkeäkään paikallaan.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #1 : 13.11.10 - klo:14.54 »
Jostain syystä uusimmalla Ubuntulla tuo ei tunnu toimivan. Antaa valituksen glxbootista.

Se Tyhjennä levy tyhjentää sen tikun ja sitten voit käskeä tehdä sen tikun.

Sillä Ubuntun työkalulla ei saa tehtyä kuin Ubuntun ja siitä johdettujen jakelujen tikkuja.

Unetbootin tuntuisi toimivan, mutta en pidä siitä yhtä paljoa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Storck

  • Vieras
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #2 : 13.11.10 - klo:14.54 »
Unetbootin
Siitä mukava että valikosta valitset haluamasi jakelun ja version ja annat ohjelman hoitaa loput.

Tuo Ubuntun oma tikkujuttu toimii itselläni hyvin kunhan itse ensin tyhjennän tikun: CTRL+A ja perään Shift+DEL ja sitten laitan ohjelman käyntiin.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #3 : 13.11.10 - klo:16.13 »
Jostain syystä uusimmalla Ubuntulla tuo ei tunnu toimivan. Antaa valituksen glxbootista.

Minulla tuo jätti kokonaan tekemättä kansion "isolinux". Käytössä on 10.04.

Se Tyhjennä levy tyhjentää sen tikun ja sitten voit käskeä tehdä sen tikun.

Noin minä sen tein. Eikä toimi.  ???

Sillä Ubuntun työkalulla ei saa tehtyä kuin Ubuntun ja siitä johdettujen jakelujen tikkuja.

Mikähän tuohon on syynä?

Tuo Ubuntun oma tikkujuttu toimii itselläni hyvin kunhan itse ensin tyhjennän tikun: CTRL+A ja perään Shift+DEL ja sitten laitan ohjelman käyntiin.

Ei auttanut. Isolinux puuttuu edelleen.

Unetbootin
Siitä mukava että valikosta valitset haluamasi jakelun ja version ja annat ohjelman hoitaa loput.

Tuota pitää tutkia.



Tämä on oikeasti kitkerää, kun ei tuollainen toiminto onnistu. Jossain säikeessä muistan vielä opastaneeni jonkun käyttämään tuota. Toivottavasti se hänellä toimi oikein.

Storck

  • Vieras
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #4 : 13.11.10 - klo:16.31 »
Jostain syystä uusimmalla Ubuntulla tuo ei tunnu toimivan. Antaa valituksen glxbootista.

Minulla kyllä toimii, läppärillä ja pöytäkoneella - 10.10 33- ja 64-bittinen.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #5 : 13.11.10 - klo:17.07 »
Unetbootin korjasi bootin  ;D Muutaman kokeilun jalkeen onnistui. Nyt on live-USB Lubuntu josta skandit on viela hukassa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #6 : 13.11.10 - klo:17.33 »
Jostain syystä uusimmalla Ubuntulla tuo ei tunnu toimivan. Antaa valituksen glxbootista.

Minulla kyllä toimii, läppärillä ja pöytäkoneella - 10.10 33- ja 64-bittinen.

Muistaakseni en kyllä onnistunut saamaan Finnish Remixiä käynnistymään tikulta.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #7 : 15.06.11 - klo:08.35 »
Ongelma seuraavanlainen:

Haluaisin luoda asennustikun Ubuntu Remix 10.04:ssä käyttäen 'Käynnistyslevy luonti' -sovellusta. Samdisk Cruzer muistitikku ei kuitenkaan näytä kelpaavan, joten koitin asentaa Unetbootin 'Ubuntun sovellusvalikoima' -sovelluksessa.

Nyt en kuitenkaan löydä koko Unetbootin sovellusta Ubuntu Remix 10.04 graafisessa käyttöliittymässä ??? Graafisen käyttöliittymän ystävänä olettaisin, että asentamani sovellukset ilmestyisivät jonnekin käyttliittymän valikkoon. Näin ei kuitenkaan tapahtunut ja nyt sitten pitää taas ihmetellä miten saan Unetbootin käynnistetyksi. Kai se jotenkin pitää sitten taas tehdä komentoikkunassa vaan miten?

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Käynnistyslevyn luonti - live-usb - vaihtoehtoja?
« Vastaus #8 : 15.06.11 - klo:09.59 »
Komennolla unetbootin.