Kirjoittaja Aihe: DVB ohjelma ubuntulle  (Luettu 3161 kertaa)

vilpas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
DVB ohjelma ubuntulle
« : 24.10.10 - klo:21.28 »
Moi mulla on ubuntu 10.10 netbook edition ja tarttisin hyvän digi tv antenni ohjelman gnomelle ei Kaffeine!
Olen käyttänyt vlc:tä mutta jonkin ajan päästä ääni lähtee kokonaan(sama ongelma myös muita tiedostoja toistaessa)
Myös Totemia on kokeiltu ,mutta heittää herjan kun klikkaa kanavaa: An error occurred Resurssia ei voitu avata lukemista ja kirjoittamista varten.

idioottiaasi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
  • En osaa, eikä kiinnosta.
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #1 : 24.10.10 - klo:21.33 »
Me-tv
Allekirjoitus sijaitsee varsinaisen tekstin alla.

vilpas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #2 : 25.10.10 - klo:19.20 »
ei toimi :( tämäkään heittää virheen chanelss.conf tiedostosta Virheellinen tavusarja muunnettavassa syötteessä

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #3 : 25.10.10 - klo:19.40 »
Kokeile poistaa tuo virheellinen channels.conf .me-tv-hakemistosta. Päätteessä:

Koodia: [Valitse]
rm .me-tv/channels.conf
Kannattaa myös kokeilla skannausta päätteessä dvb-apps-paketins scan-työkalulla. Sillä voi samalla luoda channels.confin Me-TV:lle, jos ohjelman omassa skannauksessa on jotain vikaa:

Koodia: [Valitse]
scan /usr/share/dvb/dvb-t/fi-Espoo > .me-tv/channels.conf

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #4 : 25.10.10 - klo:20.39 »
Eikös tuo virheellinen tavusarja channels.conf-tiedostossa liittynyt Harju&Pöntinen -kanavan nimeen?
Muistaakseni sen poisto/korjaus auttoi, ainakin jossain kehityksen vaiheessa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #5 : 25.10.10 - klo:21.09 »
Eikös tuo virheellinen tavusarja channels.conf-tiedostossa liittynyt Harju&Pöntinen -kanavan nimeen?
Muistaakseni sen poisto/korjaus auttoi, ainakin jossain kehityksen vaiheessa.

Juu, saattaisi hyvinkin auttaa. Me TV:stä voi tosiaan kokeilla myös tuoreempia versioita, jos ilmenee muitakin ongelmia.

vilpas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #6 : 26.10.10 - klo:15.53 »
Kannattaa myös kokeilla skannausta päätteessä dvb-apps-paketins scan-työkalulla. Sillä voi samalla luoda channels.confin Me-TV:lle, jos ohjelman omassa skannauksessa on jotain vikaa:

Koodia: [Valitse]
scan /usr/share/dvb/dvb-t/fi-Jyväskylä > .me-tv/channels.conf

noin tein mutta ohjelman käynnistyksessää kysyy siltikkin kanavia eikä kanavia löydy ohjelmasta.
Yritin myös poistaa harju ja Pönttinen kanavaa mutta heittää saman herjan.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #7 : 26.10.10 - klo:16.22 »
Kokeilin itse ja näemmä tuo .me-tv/channels.conf ei ole enää nykyisin käytössä vaan kanavatietokanta on SQLiten formaatissa oleva .local/share/me-tv/me-tv.db.

Mutta juu, vika on näemmä siinä, että lucidin Me TV ei pidä skandeista (ja luultavasti muista UTF-8-merkeistä) kanavien nimissä. Kannattaa siis skannata channels.conf päätteessä ja sitten editoida tekstieditorilla tiedostosta ä:t ja ö:t a:ksi ja o:ksi (Ohjelmapäivitykset -> Ohjelmapaivitykset). Tai voit poistaa nuo rivit kokonaan.

channels.confin siistimisen jälkeen sen voi lukea sisään Me TV:n import-toiminnolla.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #8 : 26.10.10 - klo:17.37 »
Onko kukaan muuten koskaan saanut tuota Me-tv:n omaa uutta kanavienhakua toimimaan kunnolla missään? Minulla on muistaakseni aina vaatinut tuon channels.conf-tiedoston kautta vekslaamisen.

vilpas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: DVB ohjelma ubuntulle
« Vastaus #9 : 26.10.10 - klo:21.23 »
Nyt toimii ainakin me-tv.
Kuva pyörii vallan mainiosti eikä pienintäkään pätkimistä , mutta tahmasesti tämä itse me-tv toimii