Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Kannataa asentaa Ubuntuun jokin lisäohjelmisto virranhallintaan kuten eee-control.http://greg.geekmind.org/eee-control/Pari vuotta vanhan EeePC 901:ni akku alkaa olla kyllä oikeasti lopussa.
Lainaus käyttäjältä: anttimr - 15.10.10 - klo:23.14Kannataa asentaa Ubuntuun jokin lisäohjelmisto virranhallintaan kuten eee-control.http://greg.geekmind.org/eee-control/Pari vuotta vanhan EeePC 901:ni akku alkaa olla kyllä oikeasti lopussa.En kyllä itse suosittele. Tappoi yhdessä vaiheessa wlanin kokonaan. Lisäksi nuo performance ym. eri moodit eivät käytännössä vaikuta virrankulutukseen vaan ainoastaan hidastaat konetta.Mutta itse aiheeseen, kyllä Ubuntu imaisee akun nopeammin tyhjäksi, Xandros on niin yksinkertaistettu ja optimoitu ettei siitä kovin helpolla paremmaksi pistetä.
Lainaus käyttäjältä: J3K - 16.10.10 - klo:01.32Lainaus käyttäjältä: anttimr - 15.10.10 - klo:23.14Kannataa asentaa Ubuntuun jokin lisäohjelmisto virranhallintaan kuten eee-control.http://greg.geekmind.org/eee-control/Pari vuotta vanhan EeePC 901:ni akku alkaa olla kyllä oikeasti lopussa.En kyllä itse suosittele. Tappoi yhdessä vaiheessa wlanin kokonaan. Lisäksi nuo performance ym. eri moodit eivät käytännössä vaikuta virrankulutukseen vaan ainoastaan hidastaat konetta.Mutta itse aiheeseen, kyllä Ubuntu imaisee akun nopeammin tyhjäksi, Xandros on niin yksinkertaistettu ja optimoitu ettei siitä kovin helpolla paremmaksi pistetä.Kaikki väärin. Ja EeePC:n Xandros-versiossa nimenomaan tulee mukana FSB:n nopeutta muuttava virransäästöohjelma, mistä eee-control lienee vastaava paras toteutus muille distroille.Katsoin powertopilla vaikutuksen Ubuntu 10.10:ssä, eee-controlin versio 0.9.6. Idle-tehonkulutus performance- ja powersave-tiloissa oli noin 9,5 W vs 7,5 W.Siirtyessäni Xandroksesta Ubuntu 9.04:ään sain helposti saman ajan akkukäytölle.
Vaikuttaa siis kuitenkin siltä, että syy akkukeston puolittumiseen todella on Ubuntu 10.04. Pitäiskö siirtyä takaisin Xandrosiin? Löytyyköhän se netistä? Mutta huoltokaverin mukaan siihen ei ollut päivityksiä ja väitti ettei siihen saanut kielitarkistusohjelmia.Tai olisko Ubuntu 9.04 hyvä välivaihtoehto? Minulle akun kesto on tärkeä kun käytän konetta usen junassa ja sähköttömässä mökissä.Göran
9.04:ssä toimi minulla moitteetta tuo akkupuoli. Voi sitäkin tietysti kokeilla, mutta kannattaa muistaa, että tuki on vain sen 18kk "väliversiossa", eli ei ole enää paljoa jäljellä.
Lainaus käyttäjältä: Tha-Fox - 17.10.10 - klo:23.409.04:ssä toimi minulla moitteetta tuo akkupuoli. Voi sitäkin tietysti kokeilla, mutta kannattaa muistaa, että tuki on vain sen 18kk "väliversiossa", eli ei ole enää paljoa jäljellä.Lainaus käyttäjältä: Tha-Fox - 17.10.10 - klo:23.409.04:ssä toimi minulla moitteetta tuo akkupuoli. Voi sitäkin tietysti kokeilla, mutta kannattaa muistaa, että tuki on vain sen 18kk "väliversiossa", eli ei ole enää paljoa jäljellä.Ei ole enää ollenkaan jäljellä.
Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope), released on 23 April 2009,[68] is Canonical's tenth release of Ubuntu. It will be supported until 23 October 2010.[69]
The support period is now nearing its end and Ubuntu 9.04 will reach end of life on Friday, October 23, 2010.