Täällä yksi jolla sama ongelma kuin sinulla.
Mutta mutta... En ymmärrä tuota ohjettasi... Mihin laitan ja mitä? Kotihakemisto? Onko se yhtäkuin kotikansio? Poistin komennolla? Mä olen yrittänyt tätä konetta kovasti komentaa, ei usko...
Olen siis todellinen urpo ja moni nyt varmaan ihmetteleekin että miksi käytän Ubuntua. Noh, tämä on kiva ja helppo, kunnes tulee mutkia matkaan...
Olisi kiva saada Skypen äänet toimimaan...
Jos ei muut vastaa niin koitanpa sitten vähän tuupata.
Kotihakemisto on se paikka "sijainneissa", jossa on vain sinun käyttäjänimesi, esim: maija, ja siinä on sisällä kaikki muut kansiot: asiakirjat, kuvat ym...
En tarkkaan tiedä: mitä tuossa vtp: ratkaisussa tehtiin, mutta menettely "rautalankana" on ollut seuraava:
Avaa Gedit teksturi: >sovellukset >apuohjelmat >Gedit tekstinmuokkain.
Siinä näkyy tyhjä "paperi", kirjoita sinne: autospawn = no
Paina Geditin "tallenna" painiketta työkaluriviltä.
Aukeaa talletusikkuna ja sen yläosassa asiakirjan nimen paikka "tallentamaton asiakirja 1".
Pakita se nimi pois ja kirjoita sen sijalle nimeksi: .pulse/client.conf
Huomaa, että siinä on ensimmäisenä . piste eikä yhtään välilyöntiä!
Tallennuspaikkana on oletuksena kotihakemisto, esim. maija, jos ei ole niin vasemmasta reunasta sijainnit sarakkeesta valitset sen.
Sitten vielä alareunasta painat "tallenna".
Seuraavan käynnistyksen, tai oikeastaa kirjautumisen, jälkeen pulsen ei pitäisi olla käytössä.
Jos haluat peruuttaa koko jutun:
Avaa "sijainnit" ja sieltä "maija".
Valitse työkaluista "näytä".
Laita pudotusvalikkoon ruksi (klikkaamalla riviä) kohtaan "näytä piilotiedostot".
Tulee näkyviin paljon lisää kansioita ja tiedostoja.
Etsi .pulse niminen kansio ja avaa se kaksoisklikkaamalla.
Etsi sen sisältä "client.conf" niminen "paperi" ja klikkaa sitä kerran ja paina näppäintä Del.
Jos et enää katso tarvitsevasi sitä: tyhjennä roskakori.
Skypen säätö sinänsä on aika helpoksi tehty asia, koska siinä on se kokeilumahdollisuus ja tulevan ja lähtevän äänen ja kuvan kaikki valintamahdollisuudet. Voi vain olla pitkällistä etsiä se oikea yhdistelmä.
Onnea säätöön ja uudelle harrastukselle!