Näköjään olemme täysin eri mieltä.
Diaspora tarvitsee enemmän fb-integraatiota.
Olen täysin eri mieltä. Fb yhteys saisi olla kokonaan poikki. Diasporan olisi parasta olla oma yhteisönsä ja Facebookin omansa. Niiden käyttö ei sulje toisiaan pois mitenkään. Jos joku haluaa käyttää toista tai
molempia sitä ei mikään estä.
Kummankin palvelun tehtävä on kommunikoinnin välittäminen. Yhteyden katkaiseminen heikentää kommunikaatiota, siitä ei pääse mihinkään. Nimenomaan Facebookin perusta, eli se, että käyttäjä on kauppatavaraa, estää sen käyttöä. Nimenomaan se, ettei Diasporassa ole ketään, estää sen käyttöä.
Muiden päivitykset pitäisi näkyä, ja niihin pitäisi voida kommentoida suoraan diasporasta.
Niinhän ne näkyvätkin, siis omille kontakteille, ei tietenkään muille, siksihän Diaspora tehtiinkin. Ja niitähän voi mielin määrin kommentoida.
Puhuin Facebook -päivityksistä.
Muuten tästä tulee jotain vasta kymmenien vuosien säteellä sukupolvien vaihdosten ja valistuksen kautta.
Ja mitähän olisi se "jotain" mitä siitä pitäisi tulla? Joku toinen fb sekamelska vai? Minä ainakaan en kaipaa tähän "jotain". Kontaktit, joita tarvitsen ja, jotka itse valitsen ja, jotka haluavat olla mukana, riittävät. Facebook on sitten niille, jotka haluavat löytää vieraita ja tuttuja ihmisiä ja tarvitsevat sellaista toimintaa. Vuosikymmenien kehitystä tarvitaankin, jotta niitä palvelimia nousee. Suuri käyttäjämäärä taas on kaupallisten yhteisöpalvelujen tavoite. Diaspora on epäkaupallinen.
Se "jotain" on Diasporan kaltaisen digitaalisen kommunikoinnin perusta, ei enempää eikä vähempää. Varmaankin me kummatkin näkisimme mieluusti ihmisten viettävän vapaa-aikansa epäkaupallisen, avoimeen lähdekoodiin perustuvan palvelun kanssa, emmekä facebook-sekamelskan.
Ellet sitten ole sitä mieltä, että suuri ihmisjoukko pilaisi Diasporan? Ensinnäkin Diasporassa olisi teknisiä mahdollisuuksia vaikka mihin, toisekseen suuria ihmisjoukkoja ei pääse karkuun muuallakaan elämässä.
Tottakai tätä avoimen ja meidän omassa hallussamme olevan digitaalisen kommunikaation ideaa pitää edistää ja levittää. Tavoitteena pitäisi olla Facebookin tuho.