Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Minä olen painanut Alt+SysRq+K sillon kun X jumahtaa.
Lainaus käyttäjältä: Tomin - 09.08.10 - klo:22.59Minä olen painanut Alt+SysRq+K sillon kun X jumahtaa.Juu, k vai K? Taisi olla vaan typo, mutta voi tuohonkin lankaan joku mennä. Esim. minä
Minä ainakin yrittäisin sulkea sen sovelluksen eka vaikka noitten yläpaneeliin lätkäisemieni "Sulje väkisin" tai "Järjestelmän valvonnan" kautta.
Lainaus käyttäjältä: Crisa - 10.08.10 - klo:12.56Minä ainakin yrittäisin sulkea sen sovelluksen eka vaikka noitten yläpaneeliin lätkäisemieni "Sulje väkisin" tai "Järjestelmän valvonnan" kautta.Ja mulla taas on suora pikanäppäin päätteeseen, jossa sitten vain killall jumiutuja....
Ja alkuperäiseen kysymykseenkö ei ole vastausta/ratkaisua?
...Ganymedes: Oletko kokeillut, josko se SysRq olisi kuitenkin piilo-ominaisuutena PrintScrn-napissa ?
Ctrl-Alt-F1pgrep -l jumi-ohjelman-nimipkill jumi-ohjelman nimi
pgrep -l fir
Lainaus käyttäjältä: yottabyte - 09.08.10 - klo:22.36ennen jos jokin sovellus meni täydelliseen jumiin niin ctrl+alt+backspace uudelleenkäynnisti X:n. Jokatapauksessa näin pääsi aina sisäänkirjautumisruutuun. Nykyäänhän (Ubuntu 10.04 nyt käytössä) tuo pikanäppäinsydeemi on oletuksena pois käytöstä, mitenkähän... saakos tuon jotenkin takaisin käyttöön? Ja alkuperäiseen kysymykseenkö ei ole vastausta/ratkaisua?
ennen jos jokin sovellus meni täydelliseen jumiin niin ctrl+alt+backspace uudelleenkäynnisti X:n. Jokatapauksessa näin pääsi aina sisäänkirjautumisruutuun. Nykyäänhän (Ubuntu 10.04 nyt käytössä) tuo pikanäppäinsydeemi on oletuksena pois käytöstä, mitenkähän... saakos tuon jotenkin takaisin käyttöön?