Minulla on ollut puolitoista vuotta Ubuntu 8.04 ja kaikki sujui hyvin heinäkuun alkuun asti. Päivitysten yhteydessä muuttui ulkonäkö, esim. niin että nyt on aina tuossa sivulla + merkki josta voi ottaa uuden sivun.
Samalla myös Java hävisi. Suurin ongelma on kuitenkin se että kone heittää ulos vähän väliä, varsinkin tietyiltä sivuilta kuten youtube ja mtv3.
Kävin äsken katsomassa järjestelmän kautta userlogia ja siellä on tavan takaa seuraavanlaisia ilmoituksia:
doesnt support 44100 Hz, changed to 16000 Hz ja doesnt support 2 channels, changed to 1.
Osaako joku kertoa mitä nuo tarkoittavat?
Java tuli normaalien päivitysten kautta takaisin eilen, onneksi mutta koneelta ulos heittäminen jatkuu. Pahimmillaan sitä tapahtuu 20 kertaa tunnissa.
Olen onneton tietokoneiden, käyttöjärjestelmien ja ohjelmien kanssa, joten jos joku ystävällisesti neuvoo niin toivottavasti ihan rautalangasta vääntäen. Tosin pakko sanoa että saatuani koneelle Ubuntun windowsin tilalle olen sentään vähän oppinut ymmärtämään. Ja käsittämätöntä oli aikoinaan kun keskusyksikkö tilttasi, niin windowsia ei enää ylös saanut mitenkään. Naapurilta sain Ubuntun levykkeen, en edes tiennyt mikä Ubuntu on, ja kun laitoin sen asemaan niin kone hoiti hienosti loput. Ja minulla olikin yhtäkkiä monta kertaa nopeampi kone.
Kyllä, olen sisäisen blondiuden lisäksi ulkoisestikin blondi