Kirjoittaja Aihe: Ennen toimi Ubuntu 8.04  (Luettu 1342 kertaa)

eisinutkoneenkanssa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ennen toimi Ubuntu 8.04
« : 17.07.10 - klo:23.43 »
 Minulla on ollut puolitoista vuotta Ubuntu 8.04 ja kaikki sujui hyvin heinäkuun alkuun asti. Päivitysten yhteydessä muuttui ulkonäkö, esim. niin että nyt on aina tuossa sivulla + merkki josta voi ottaa uuden sivun.
Samalla myös Java hävisi. Suurin ongelma on kuitenkin se että kone heittää ulos vähän väliä, varsinkin tietyiltä sivuilta kuten youtube ja mtv3.

Kävin äsken katsomassa järjestelmän kautta userlogia ja siellä on tavan takaa seuraavanlaisia ilmoituksia:
doesnt support 44100 Hz, changed to 16000 Hz ja doesnt support 2 channels, changed to 1.

Osaako joku kertoa mitä nuo tarkoittavat?

Java tuli normaalien päivitysten kautta takaisin eilen, onneksi mutta koneelta ulos heittäminen jatkuu. Pahimmillaan sitä tapahtuu 20 kertaa tunnissa.

Olen  onneton tietokoneiden, käyttöjärjestelmien ja ohjelmien kanssa, joten jos joku ystävällisesti neuvoo niin toivottavasti ihan rautalangasta vääntäen. Tosin pakko sanoa että saatuani koneelle Ubuntun windowsin tilalle olen sentään vähän oppinut ymmärtämään. Ja käsittämätöntä oli aikoinaan kun keskusyksikkö tilttasi, niin windowsia ei enää ylös saanut mitenkään. Naapurilta sain Ubuntun levykkeen, en edes tiennyt mikä Ubuntu on, ja kun laitoin sen asemaan niin kone hoiti hienosti loput. Ja minulla olikin yhtäkkiä monta kertaa nopeampi kone.

Kyllä, olen sisäisen blondiuden lisäksi ulkoisestikin blondi  ;)

peran

  • Vieras
Vs: Ennen toimi Ubuntu 8.04
« Vastaus #1 : 18.07.10 - klo:00.52 »
Arvaus olisi, että flash-täyttää koneen muistin.

Jos osaat päätteelle antaa seuraavat komennot ja näyttää ne tänne, niin saattaisi kertoa koneesi muistitilanteesta jotakin...
Sovellukset->Apuohjelmat->Pääte
Koodia: [Valitse]
free

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Ennen toimi Ubuntu 8.04
« Vastaus #2 : 18.07.10 - klo:17.29 »
Minulla on ollut puolitoista vuotta Ubuntu 8.04 ja kaikki sujui hyvin heinäkuun alkuun asti. Päivitysten yhteydessä muuttui ulkonäkö, esim. niin että nyt on aina tuossa sivulla + merkki josta voi ottaa uuden sivun.
Samalla myös Java hävisi. Suurin ongelma on kuitenkin se että kone heittää ulos vähän väliä, varsinkin tietyiltä sivuilta kuten youtube ja mtv3.

Sen +-merkin saa pois firefoxin asetuksista.

eisinutkoneenkanssa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ennen toimi Ubuntu 8.04
« Vastaus #3 : 21.07.10 - klo:22.21 »
Arvaus olisi, että flash-täyttää koneen muistin.

Jos osaat päätteelle antaa seuraavat komennot ja näyttää ne tänne, niin saattaisi kertoa koneesi muistitilanteesta jotakin...
Sovellukset->Apuohjelmat->Pääte
Koodia: [Valitse]
free

Hei,

kiitos vinkistäsi. Tällaiselta näyttää:

        total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        255548     247476       8072          0       4912      67736
-/+ buffers/cache:     174828      80720
Swap:       746980      87468     659512

Löytyykö tuosta mielestäsi vastausta ongelmaani? Java tuli muuten normaalien päivitysten mukana takaisin kun konetta lomareissun jälkeen päivitin. Mutta edelleen jatkaa ikävää ulosheittämistä (eli joudun kirjautumaan uudelleen ja kone kyllä sitten palaa sille sivulle mistä ulos heitti)





Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11477
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ennen toimi Ubuntu 8.04
« Vastaus #4 : 21.07.10 - klo:22.36 »
Parempi olisi ollut free -m joka näyttäisi luvut megoina (selvempää). Enemmän näkyy olevan muistia käytössä kuin vapaana, mutta vielähän tuota on ihan tarpeeksi (80 megaa, vai laskinko väärin?).

Noista login ilmoituksista sen verran, että näyttäisi olevan ääniin liittyviä. Ehkä ajuri ongelma, koska harvassa lienevät ne kortit, jotka eivät tue kuin 16000 Hz:n näytteenottotaajuutta (vai mikä se nyt on) ja vain yhtä kanavaa stereon sijaan, mikä myös merkitsee huonolaatuista ääntä. Tällä kuitenkin varmaan voisi olla jotain tekemistä ulosheittämisen kanssa tai sitten ei...

Se plusmerkki taitaa olla firefoxin välilehtipalkissa. Juu siitä saa uuden välilehden. Aika kätevää.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.