Kirjoittaja Aihe: Käskettiin ottamaan yhteyttä..  (Luettu 28804 kertaa)

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« : 17.07.10 - klo:05.56 »
Ongelmia asennuksessa! Gnomen virrankäytön hallinnan oletusasetuksia ei ole asennettu oikein. Ota yhteyttä tietokoneesi ylläpitoon.

^ Tuollainen ilmoitus tuli, kun käynnistin Ubuntun. Voisikohan se vaikuttaa asiaan, kun levytilaa oli jäljellä alle puoli megaa (kyllä, 450 kt). Tuli käynnistymisen jälkeen ilmoitus, että levytila vähissä. En oikein ymmärrä, että miten tuo on mahdollista. Asensin Ubuntun C-asemaan. Kyllä siellä tilaa on, kun Windowsin puolelta katsoo (kuva). Minä nyt poistin yhden n. 2 GB:n torrentin, mikä oli latautumassa, että sain hieman tilaa koneelle. Mitenkäs tuota "Windowsin" levytilaa saisi Ubuntulle käyttöön?

Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #1 : 17.07.10 - klo:13.06 »
Tuota lähtökohtaisesti Windows puolelta ei näe paljonko Ubuntun osiolla on tilaa, jos ei ole ajureita asentanut. Mielestäni noissa kuvista vain selviää, että Windowsin osioilla näyttää vapaata tilaa olevan varattuna NTFS-osiolle.

Ehkä helpoin tapa vapauttaa levytilaa on käynnistää Ubuntu joko cd/dvd/usb käynnistyslevyltä ja poistaa turhia tiedostoja Ubuntun puolella. Mielenkiinnosta kysyn paljonko varasit Ubuntulle tilaa  asentaessasi sitä?

Tai sitten yksi vaihtoehto on vapauttaa Windowsin omilla työkaluilla noilta Windows osioilta tilaa ja tämän jälkeen Gparted ohjelmalla ottaa se Ubuntun käyttöön. Gparted ohjelmaakin joudut sitten käyttämään live-levyltä, kun osiot eivät saa olla liitettynä, jos niille muutoksia ollaan tekemässä.
En nyt aivan heti muista miten tämä käytännössä tapahtuu, koska siitä on tovi jos toinenkin, kun kyseisen operaation olen joutunut tekemään. Ehkäpä tänne vielä ilmaantuu ihminen joka antaa oikeat neuvot tai linkit.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #2 : 17.07.10 - klo:14.39 »
Ota yhteyttä tietokoneesi ylläpitoon.

Ilmeisesti sinä olet ylläpitäjä.


Mitenkäs tuota "Windowsin" levytilaa saisi Ubuntulle käyttöön?

En tiedä wubi-asennuksesta mitään, täällä on ollut siitä kielteisiä kommentteja. Se on helppo tapa tutustua ubuntuun, mutta asentaminen omalle osiolle on järkevämpää (kokeile live-levyllä toimivuus, home omalle osiolle). Windowsille lisää tilaa (valitettavasti ei ole ratkaisu ongelmaasi): Asenna CCleaner Slim -versio.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #3 : 17.07.10 - klo:16.34 »
Ilmeisesti sinä olet ylläpitäjä.

 :)

En tiedä wubi-asennuksesta mitään, täällä on ollut siitä kielteisiä kommentteja. Se on helppo tapa tutustua ubuntuun, mutta asentaminen omalle osiolle on järkevämpää (kokeile live-levyllä toimivuus, home omalle osiolle). Windowsille lisää tilaa (valitettavasti ei ole ratkaisu ongelmaasi): Asenna CCleaner Slim -versio.

Minun tutustumiseni Ubuntuun on aika alku metreillä ja voin sanoa, että yllä oleva meni hieman yli ymmärrykseni. Olen lueskellut Ubuntu tutuksi -wikikirjaa ja yrittänyt sisäistää, että mitä eroa on pakettienhallinnalla ja ohjelmien asentamisella ohjelmavarastosta. Ilmeisesti ohjelmat (esim. pelit) asennetaan ohjelmavarastosta ja Ubuntun toimintakyvyn kannalta tärkeät ohjelmat (päivitykset, Javat jne) asennetaan paketinhallinnasta.

No joo, mutta hyvin selkeäksi ja käyttäjäystävälliseksi on tehty tämä Ubuntun käyttöön ottaminen. Ei ole pienintäkään epäilystä, ettenkö jatkaisi hamaan tappiin Linuxilla, vaikka nettitikku olikin viedä yöunet, eikä se vieläkään toimi (koko aikaa) yhtä hyvin, kuin Windowsilla.

Minä olen periaatteen miehiä, ja jos jokin tuote/softa myydään "väkisin" kylkiäisenä ja kaiken kukkuraksi joutuisin maksamaan siitä uudestaan, jotta saisin fyysiset asennuslevyt, sillä aivan varmasti vielä koittaisi päivä, jolloin kone ei lähtisi lataamaan Windowsta. Silloin ne asennuslevyt olisi hyvä olla, mutta kun en saa niitä poltettua. Muutenkin toi Vista syö Intellin kehittämät tehot ja kone sammuu/käynnistyy ikuisuuden, kaatuiluista puhumattakaan.
Vielä on aika paljon hiomista, että koneen käyttäminen olisi yhtä jouheaa, kuin Windowsilla, mutta kyllä se siitä, ajan kanssa. Pakko se Windows on vielä jättää tuonne taustalle, kun kaikkea ei osaa/pysty vielä tekemään Ubuntulla. Musiikin ja videoiden editoiminen ja esim .flv -tiedoston muuttaminen .avi:ksi ei onnistu vielä Ubuntulla. Onnistuuko ilmaisohjelmilla? Ja pystynkö jostain säätämään niin, että hiiren scrollia painamalla ja sitten hiirtä liikuttamalla vertikaalisesti selaamaan portaattomasti  ylös- ja alaspäin pdf -tiedostoja tai vaikka nettisivuja. Sormi puutuu, kun rullailee.
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #4 : 17.07.10 - klo:17.01 »
Minun tutustumiseni Ubuntuun on aika alku metreillä ja voin sanoa, että yllä oleva meni hieman yli ymmärrykseni. Olen lueskellut Ubuntu tutuksi -wikikirjaa ja yrittänyt sisäistää, että mitä eroa on pakettienhallinnalla ja ohjelmien asentamisella ohjelmavarastosta. Ilmeisesti ohjelmat (esim. pelit) asennetaan ohjelmavarastosta ja Ubuntun toimintakyvyn kannalta tärkeät ohjelmat (päivitykset, Javat jne) asennetaan paketinhallinnasta.
Ei vaan, kyllä kaikki asennustavat (käytti sitten päätteeltä aptia, synaptic-paketinhallintaa tai sitä software centeriä (onko se nyt sitten suomennettu ohjelmavarastoksi, en muista) käyttää samoja ohjelmalähteitä internetin välityksellä. Ohjelmavarasto on tehty ns. helpommaksi/selkeämmäksi tavaksi asentaa ohjelmia, mutta samat ohjelmat saa myös kahdella muulla mainitulla tavalla.

No joo, mutta hyvin selkeäksi ja käyttäjäystävälliseksi on tehty tämä Ubuntun käyttöön ottaminen. Ei ole pienintäkään epäilystä, ettenkö jatkaisi hamaan tappiin Linuxilla, vaikka nettitikku olikin viedä yöunet, eikä se vieläkään toimi (koko aikaa) yhtä hyvin, kuin Windowsilla.
Tämä voi olla tikkukohtaista, toivotaan, että joskus toimii kunnolla.

Minä olen periaatteen miehiä, ja jos jokin tuote/softa myydään "väkisin" kylkiäisenä ja kaiken kukkuraksi joutuisin maksamaan siitä uudestaan, jotta saisin fyysiset asennuslevyt, sillä aivan varmasti vielä koittaisi päivä, jolloin kone ei lähtisi lataamaan Windowsta. Silloin ne asennuslevyt olisi hyvä olla, mutta kun en saa niitä poltettua. Muutenkin toi Vista syö Intellin kehittämät tehot ja kone sammuu/käynnistyy ikuisuuden, kaatuiluista puhumattakaan.
Vielä on aika paljon hiomista, että koneen käyttäminen olisi yhtä jouheaa, kuin Windowsilla, mutta kyllä se siitä, ajan kanssa. Pakko se Windows on vielä jättää tuonne taustalle, kun kaikkea ei osaa/pysty vielä tekemään Ubuntulla. Musiikin ja videoiden editoiminen ja esim .flv -tiedoston muuttaminen .avi:ksi ei onnistu vielä Ubuntulla. Onnistuuko ilmaisohjelmilla? Ja pystynkö jostain säätämään niin, että hiiren scrollia painamalla ja sitten hiirtä liikuttamalla vertikaalisesti selaamaan portaattomasti  ylös- ja alaspäin pdf -tiedostoja tai vaikka nettisivuja. Sormi puutuu, kun rullailee.
Millaistahan musiikin editointia olisi tarkoitus tehdä? Jos leikkelyä yms. niin koita ohjelmaa Audacity, videon perustason editointiin taas ohjelma nimeltään Openshot on pätevä. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta tarvisi nyt tietää ensin millaiset lähtökohdat sinulla noissa on. flv:n kääntöön ei nyt heti tule mieleen graafista työkalua, mutta väliaikaisena ratkaisuna voi käyttää esimerkiksi internet-palvelu Vixya mikäli Youtube-videoita mielii muuntaa.
« Viimeksi muokattu: 17.07.10 - klo:17.02 kirjoittanut Lasse. »
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #5 : 17.07.10 - klo:18.08 »
nikama75, miten olet asentanut Ubuntun? Käynnistitko koneesi cd:ltä, vai käynnistitko Ubuntun asennuksen ollessasi Windowsissa?

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #6 : 18.07.10 - klo:15.32 »
Lasse: Musiikin editointi olisi aika minimaalista. Normalize (volumen tason nosto/lasku), fade in/out ja sitten esim. äänittämisen alusta ja lopusta ne liiat sekunnit pois, radio-ohjelmista mainokset pois jne. Eli en editoi ns. soundeja, vaan poistelen liikoja ja nostelen tasoja.

Flv-tiedostoja tulee, kun rippailen esim. Ylen Areenalta ohjelmia ja uppaan ne Youtubeen, niin ne pitää pilkkoa 10 min osiin. Tähän asti olen käyttänyt "editointiin" VirtualDub-ohjelmaa, eikä se lue flv-tiedostoja. Sen takia olen kääntänyt flv:t avi:ksi, ennen editointia. Videoiden editointi on siis käytännössä videon paloittelua osiin, tai sitten esim. pitkästä videosta pätkän ottaminen (no sama asia tavallaan). Flv-tiedostoja tarvitsee muuttaa avi-tiedostoiksi myös silloin, jos haluan esim. Youtubet tai niitä Areenan videot DVD:lle, Divx-soittimella katseltavaksi TV:n ruudulta.

Dost: Latasin torrentilla Ubuntun C-asemaan ja sieltä sen asensin, C-asemaan.
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-


nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #8 : 19.07.10 - klo:12.38 »
Kiitoksia vastanneille. Ilmeisesti en osaa vaatia tarpeeksi Ubuntulta, koska olen enemmän, kuin tyytyväinen tämän hetkiseen toimivuuteen, vaikka asennus onkin WUBI-asennus, Windowsin alle.

Varmaan päädyn sellaiseen ratkaisuun, että poistelen Windowsista kaiken mahdollisen Lisää/poista -sovelluksella ja eheytän C-aseman tai vastaavasti asennan Vistan uudelleen, Nyt tuli muuten mieleen, että ei tämä uudelleen asentaminen taidakaan onnistua, ilman että Ubuntukin on asennettava uudelleen? Toisaalta koneen "säätäminen" on ihan mukavaa puuhaa ja tollein tulisi ainakin Ubuntu asennettua "oikein" ja C-asemakin olisi timmissä kunnossa. Viimeisestä Vistan asennuksesta on jo kohta vuosi aikaa ja turhia ohjelmia on paljon, enkä ole eheyttänyt asemaa jne.

Vielä en ole niin kokenut käyttäjä, että osaisin varmasti noiden wiki-ohjeiden perusteella asentaa Ubuntun, eikä se ole vielä pakollista. Ubuntu toimii hyvin, vielä kun keksi, että mistä näkee Ubuntun käytössä olevan levytilan. D-aseman vapaan tilan näen, kun painan D-aseman ikonia tiedostoselaimen oikean puoleisessa ikkunassa. Kyllähän Valtsu tuossa antoi hyvät linkit, mutta kun niistä ei ollut yksikään asia tuttu entuudestaan, niin on pieni kynnys alkaa tuohon operaation. Jos tosiaan saisin ne Vistan asennuslevyt poltettua, niin silloinhan asiassa ei olisi mitään riskiä.

Noh, ehkäpä mä tässä sitten asennan Vistan uudelleen ja siihen ne aivan välttämättömimmät ohjelmat. Mieluummin asentaisin XP:n, mutta se ei taida onnistua lisenssien puolesta. Minulla on kyllä ostettu XP, Fujitsu-Siemens läppäri, mutta noi lisenssit ovat käsittääkseni konekohtaisia. XP saisi olla jo ilmainen. Niin, sitten kun Vista on asennettu, niin pääseen tälle foorumille ja wikiin, ja asentelen ihan ohjeiden mukaan, USB-tikulta. Ehtona vain on, että koneen käynnistyessä saa valita käyttöjärjestelmän, koska tätä läppäriä käyttää aina välillä sellaiset ihmiset, ketkä eivät ole Linuxia käyttäneet ja muutenkin, niin vielä tarvitsen sen Windowsin, henkiseksi tueksi.

 :)

Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #9 : 19.07.10 - klo:13.20 »
http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen_Windowsin_rinnalle täällä on oikein hyvät ohjeet asentamiselle windosin rinnalle, wubi-asennuksissa tulee ongelmia koska wubi on hiukan "tekele"
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #10 : 19.07.10 - klo:13.26 »
Ubuntussa vapaan levytilan näkee paikasta Järjestelmä -> Ylläpito -> Järjestelmän valvonta.

On tosiaan järkevää hankkia ne vistan asennus mediat ennenkuin alkaa todenteolla konetta säätämään, varmuuskopiot kannattaa tietenkin tehdä kaikesta tärkeästä.

Itse asennus ei todellakaan ole vaikea vaikka olisi ensimmäistä kertaa asialla, osiointi on oikeastaan se vaikein homma silloin kun pitää säilyttää jokin toinen käyttis rinnalla.

Kun asennat ensin windowsin ja sitten ubuntun niin saat automaattisesti käyttöjärjestelmän valinnan käynnistyksessä.

Rohkeasti vain tekemään.


nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #11 : 19.07.10 - klo:14.46 »
Ok, nyt on Vista asennettu uudelleen. Ainoa huoli on, että en saa Vistan asennuslevyjä (2 kpl:tta DVD-levyjä) poltettua. 6 krt. olen yrittänyt ja aina polttaminen on epäonnistunut. Se "HDDRecovery" (tehdasasetuksiin palauttaminen/Vistan uudelleen asentaminen) on D-asemassa, mutta tässä Ubuntun asentamisessahan ei D-asemaan kajota, joten siellä se Vista on turvassa, jos jotain tapahtuu?

Harmi, että tuo USB-tikulla asentamisen ohjeet on englanniksi, mikä ei ole minun vahvinta alaa.

Elikkäs vaihe 1) Lataan tästä Ubuntun. Tallennan (en avaa ohjelmalla, vaan tallennan) C-asemaan "ubuntu-10.04-desktop-i386.iso" -tiedoston.

Kestää jonkun vajaa tunnin. Nyt tässä välissä formatoin muistitikun.

2) Kopioin Ubuntun "asennuspaketin" tikulle.

Pitääkös toi .iso tiedosto purkaa USB-tikulle? Vai laitetaan .iso tiedosto sellaisenaan tikulle? No, nyt ehdin lueskelemaan noita asennusohjeita. Tuo ei osunut ainakaan ekalla lukukerralla silmään, että puretaanko iso-tiedosto tikulle?

edit:

Joo, .iso -tiedosto kopioidaan sitten tikulle ja siinä samalla se kysyy, että formatoidaan tikku. Pitää "Universal-USB-Installer-v1.7.2.exe" ohjelma imuroida. Kyllä se siitä varmaan. Voipi olla, että jotain joudun vielä kysymään. Koittakaa kestää.
« Viimeksi muokattu: 19.07.10 - klo:14.55 kirjoittanut nikama75 »
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #12 : 19.07.10 - klo:15.55 »
Ok, nyt on Vista asennettu uudelleen.

Yleinen kommentti vain. Windowsia ei aina tarvitse asentaa kerran vuodessa uudelleen, jos vain tekee riittävät huoltotoimenpiteet eikä asenna mitä tahansa konetta sotkemaan (muitakin mielipiteitä varmasti on).


(tehdasasetuksiin palauttaminen/Vistan uudelleen asentaminen) on D-asemassa, mutta tässä Ubuntun asentamisessahan ei D-asemaan kajota, joten siellä se Vista on turvassa, jos jotain tapahtuu?

Mitä tahansa voi tapahtua kun on ihminen asialla, joten varmuuskopiot kuntoon viimeistään nyt.


Nyt tässä välissä formatoin muistitikun. - - - siinä samalla se kysyy, että formatoidaan tikku.

Usb-tikkua ei tarvitse formatoida moneen kertaan.


iso -tiedosto kopioidaan sitten tikulle ja siinä samalla se kysyy, että formatoidaan tikku.

Step 2:een laitat polun missä iso-tiedosto sijaitsee. Eheytä ensin osiot, vapauta vistan levytyökalulla riittävä tila ubuntulle. Käynnistä kone usb-tikulla, osioi systeemille / n. 8 Gt, home arvioi itse tarvitsemasi tila (asetukset, data), swap 1 Gt tai 2xram. Osionti on tosiaan hankalin vaihe, valitse kohta: Osioi itse.
« Viimeksi muokattu: 19.07.10 - klo:16.05 kirjoittanut audi »
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #13 : 19.07.10 - klo:16.37 »
Step 2:een laitat polun missä iso-tiedosto sijaitsee. Eheytä ensin osiot, vapauta vistan levytyökalulla riittävä tila ubuntulle. Käynnistä kone usb-tikulla, osioi systeemille / n. 8 Gt, home arvioi itse tarvitsemasi tila (asetukset, data), swap 1 Gt tai 2xram. Osionti on tosiaan hankalin vaihe, valitse kohta: Osioi itse.

Nyt se Ubuntu olisi purettuna tikulle, tolla Ubuntun ohjelmalla. Osaisikohan joku kertoa, sillein niin kuin 4 vuotiaalle, että kuinka vapautan Ubuntulle tilaa/osioin Windowsissa? Tehdäänkö se ennen, kuin käynnistän koneen tikulta, vai tehdäänkö se BIOS:ssa, tikulta käynnistämisen yhteydessä? Vai kenties joku kolmas vaihtoehto?



Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #14 : 19.07.10 - klo:16.42 »
http://www.vistarewired.com/2007/02/16/how-to-resize-a-partition-in-windows-vista

Yritän tolla ohjeella. Vistassa on toi osiointi mahdollisuus itsessään.
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #15 : 19.07.10 - klo:16.55 »


Mikä luku tuohon 'anna pienennystila (Mt)' laitetaan? ajattelin, että kun C-aseman koko on 75 Gt, niin jos Windowsille jättäisi 30Gt ja 45Gt Ubuntulle. Mutta tuossa on 'Käytettävissä olevan pienennystilan määrä (Megatavuina) 6399. Eli 6,4 Gt. Outoa. valisenko tuon, mitä se tarjoaa oletuksena ja mikä on maksimi, eli 6399 Mt?

edit:

Painoin tuota lukua, mitä se tarjosi.
« Viimeksi muokattu: 19.07.10 - klo:17.09 kirjoittanut nikama75 »
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #16 : 19.07.10 - klo:17.16 »
Nyt minä sitten ilmeisesti osioin ~ 6 Gt.



Nytkö laitan tikun koneeseen ja käynnistän koneen tikulta? No niin varmaan. Katotaan mitä tapahtuu. Täytyy kaivaa kaapin perältä varakone, jos tulee jotain kysyttävää. Ilmeisesti asennan Ubuntun tuohon ~ 6 Gt:n osioon?
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

nikama75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 357
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #17 : 19.07.10 - klo:18.20 »
No se meni kerralla nappiin. Viitsiskö joku vielä kertoa, että mistä saan Ubuntun suomenkieliseksi. Nuppi tyhjänä, liiasta säätämisestä. Loput kysymykset pyrin sitten etsimään itse..
Tekeminen on sanomisen korkein muoto.
-joku viisas-

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #18 : 19.07.10 - klo:18.59 »
Saat suomenkieliseksi valitsemalla valikosta Järjestelmä - Ylläpito - Kieliasetukset ja asentamalla sieltä suomen kielen.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Käskettiin ottamaan yhteyttä..
« Vastaus #19 : 19.07.10 - klo:18.59 »
system - preferens tai settings - languages
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB