Koitin tuota virta nappi hommaa, ei auttanut.
Ja miten niin uusi akku ei auta mitenkään?
Jos akussa on tuonlainen sulake lanka niin miten se vaikuttaa tämän koneen ja uuden akun toimintaan?
Virtanappikonsti tosiaan toimii kännyköissä ja muissakin akkuvehkeissä, koska se latauspiiri on siellä koneen, ei akun, sisällä ja vahtii akun tilaa. Siksi akussa on niitä kontaktinastoja useampia.
Lähinnä siitä päättelin, että vain lataus oli rikki ja akku muuten toimi kun sellaisen käsityksen luin rivien välistä. Merkkejä ja malleja on niin tolkuton määrä, että ei kaikkia voi tuntea, mutta sen tiedän, että mahdollisimman halvalla ne tehdään. Jotakin olen purkanut kuoristansa ja vaihtanut kennot ja siitä sen sulakkeen tiedän. Se on kennojen välissä oleva matalassa lämpötilassa, jossain toistasataa astetta, sulavaa metallia, joka katkeaa sekä lämmöstä, että ylivirrasta. Se katkeaa ja pimentää koko akun. Voihan olla, että jossain mallissa on eri proput lataukselle ja purkaukselle, mutta eppäillä tuota soppii. Ylilatauksen ja latausvirran hoitaminen tehdään koneen puolella.
Oletko muuten varma, että laturisi toimii oikein? Laturithan ovat nykyisin hakkuri-tyyppisiä, siis ilman painavaa ja isokokoista rautasydänmuuntajaa. Ne saattavat oikutella monesta syystä.
Toivotan, että uusi akku pelastaa tilanteen. Jos se sulake on tosiaan palanut niin sittenhän se on niin.
Akkuja voi uudelleenkennottaa. Luultavasti halvempaa kuin uudet akut ja saattaa tulla jopa parempaa laatua kuin alkuperäinen. Kehityksellä on taipumus kehittyä.
http://www.akkujenuudelleenkennotus.fi/Tuossa yksi ja lisää löytyy etsimällä.