Kirjoittaja Aihe: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)[Ratkaistu]  (Luettu 2465 kertaa)

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Mikäköhän tuli kun K-valikossa Poistu -osiossa kuvakkeet vaihtuivat. Mm. kaikki Sammuta, Lepotila, Vaihda käyttäjä kuvakkeet vaihtuivat tylsiksi kompuutterikuvakkeiksi? Myös itse K-valikon kuvake ei ole enää K, vaan nuoli.
Itseasiassa myös joskus 9.04 aikoina jonkuin päivityksen tai jonkun ohjelman asennuksen jälkeen kävi samalla lailla.  
Muutos ei kuitenkaan tapahtunut muiden käyttäjien työpöydillä, vain ainoastaan koneen omistajan työpöydällä?

« Viimeksi muokattu: 30.06.10 - klo:19.55 kirjoittanut kohina »
Registered User # 482897

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)
« Vastaus #1 : 27.06.10 - klo:19.06 »
Onko mahdollista poistaa muuttuneita kuvakkeita.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)
« Vastaus #2 : 27.06.10 - klo:23.27 »
Onhan koneen graafinen puoli käynnistetty uudestaan (tai koko kone) päivityksen jälkeen? Varmistan vain, että päivityksen muutokset ovat varmasti päässeet tapahtumaan.

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)
« Vastaus #3 : 28.06.10 - klo:00.03 »
K -valikon kuvakkeen paneelissa (Sovellusten käynnistäjän) voi tietenkin vaihtaa mutta valikon sisällä ei voi tehdä muutoksia.
Todennäköisesti kun deletoisi jonkun tiedoston .kde kansiosta niin seikan voisi saada korjattua. Ei silti että tämä haittaisi työntekoa mutta ärsyttävän sinnikäs bugi ja lievä esteettinen haitta.
Huomasin myös että muutamat kuvakkeet järjestelmän asetuksissa ovat muuttuneet.
Mahtaako liitttyä GTK+/Qt -ulkoasu teemoihin? Bugi ilmaantui melko kohta kun olin asentanut Chromiumin.


Registered User # 482897

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4016
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)
« Vastaus #4 : 28.06.10 - klo:00.11 »
K -valikon kuvakkeen paneelissa (Sovellusten käynnistäjän) voi tietenkin vaihtaa mutta valikon sisällä ei voi tehdä muutoksia.

Toki voi, valikkomuokkaimella. Mutta kieltämättä tämä on kaatuneen maidon luuttuamista takaisin tölkkiin.

Lainaus
Todennäköisesti kun deletoisi jonkun tiedoston .kde kansiosta niin seikan voisi saada korjattua.

Tai ~/.config-kansiosta, jonne menevät mm. käyttäjäkohtaiset muutokset K-valikkoon.

Lainaus
Mahtaako liitttyä GTK+/Qt -ulkoasu teemoihin? Bugi ilmaantui melko kohta kun olin asentanut Chromiumin.

Ei ainakaan minulle moista sattunut Chromiumin asennettuani.

Oletko kokeillut vaihtaa kuvaketeemaa (vaikka eestaas)? Järjestelmän asetukset > Ulkonäkö > Kuvakkeet, valitse toinen teema, paina Käytä (+ jos haluat oikeasti käyttää alkuperäistä teemaa, valitse haluamasi teema ja paina Käytä).
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)
« Vastaus #5 : 28.06.10 - klo:00.39 »
Itse käyttelen Gnomea ja samanlaista takkuamista on tapahtunut muutamaan kertaan juurikin jonkin ohjelman asentamisen jälkeen. Olen yleensä käynyt muuttamassa ulkoasun asetuksista takaisin haluamani kuvakesetin ja se on riittänyt. Joskus myös koneen uudelleen käynnistäminen on palauttanut haluamani kuvakesetin.

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: K-valikon kuvakkeet vaihtuivat (K10.04)[Ratkaistu]
« Vastaus #6 : 30.06.10 - klo:19.57 »
Joo, kumma kyllä kun ulkoasun asetuksista latasi toisen teeman ja taas takaisin niin oikeat kuvakkeet palautuivat.
Kiitos vinkeistä.

Registered User # 482897