Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Tervehdys!Olen uusi näissä linuxijutuissa, mutta aika helposti sain tämän ubuntun tähän koneeseen asentumaan.Mainostaa että tässä läppärissä pitäs olla 12 tunnin akku ja ku otan tuon piuhan irti niin sanoo 5h 30min.. Pystyykö tota näytön kirkkautta mitenkään säästää entä onko muita juttuja. Tarvitsisin pitkää akkukestoa kun menen pitkäkestoiselle reissulle.Ja entäs toi weppikamera tuossa näytön yläpuolella, mites sen saa toimimaan.. vai pitäskö toimia automaattisesti skypen asennuksen jälkeen?Muita juttuja ei ole ja hyvin tää tässä pyörii.Fn+pieniä nuolinäppäimiä oikeassa alakulmassa saa kirkkautta säädettyä.Mulla ainakin kamera toimii oitis kun skypen asentaaManuaali ja ajurit täältä:http://www.samsung.com/fi/support/search/supportSearchResultView.do?group=&group_cd=&type=&type_cd=&subtype=&subtype_cd=&model_nm=n210&dType=D&mType=&model_cd=&menu=download&prd_ia_cd=&disp_nm=n210
mutta noi ohjeet ja ajurit oli windows xp ja seiskalle?toi äänenvoimakkuuden säätö toimii tolla fn+nuolinäppäimillä, muttei toi näyttö..
Ne "pienet nuolet" ei toimi oletuksena samsungissa, N120:ssä ei toiminut.Asenna samsung-tools, niin saat fn-näppäimet toimimaan. Myös wlanin, bluetoothin saa pois käynnistymästä koneen mukana.Itselläni asennettuna seuraavat paketit:samsung-toolssamsung-backlighteasy-slow-down-managerOhjeethttp://www.voria.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=296Asennuksen jälkeen samsung tools löytyy järjestelmä->asetukset.Akun kestosta sen verran, että N120:een luvataan 10h ja aamulla kun katsoin, ilmoitti 7h 45min. Minulla se on ollut 5-6h välillä kirkkaus täysillä.
sudo add-apt-repository ppa:voria/ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install samsung-backlight easy-slow-down-manager samsung-tools
E:pakettia samsung ei löytynyt.mikähän pielessä?
Broadcommin piirin ajuri "ei tue avointa lähdekoodia"
Lainaus käyttäjältä: hanskompis - 24.09.10 - klo:09.38Broadcommin piirin ajuri "ei tue avointa lähdekoodia" No itse asiassa tuoreen uutisen mukaan tukee, mutta ehkei ”koodivuoto” ole vielä ehtinyt valua loppukäyttäjille saakka.