Mulla on samantyyppinen ongelma: sen jälkeen kun päivitin 10.04 LTS,...
Kokeile luoda toinen käyttäjätunnus ( asetustiedot ei periydy aikaisemmasta versiosta ) ja käytä sitä.
10.04 LTS on asennettu cd-levyltä, joten käyttäjätunnus on uusi.
Nyt sitten huomasin mihin kone käytännössä aina kaatuu: ensimmäisen käynnistyksen jälkeen kone toimii normaalisti, kunnes laitan ohjaintason pois päältä. (Käytän siis tavallista hiirtä ja ohjaintaso on käynnistettäessä oletuksena aina päällä, ja se sit häiritsee kun siihen osuu kädet kirjoittaessa..)
Sen jälkeen kun olen napsauttanut ohjaintason pois päältä, näppäimistö kokonaisuudessaan lakkaa toimimasta, eikä paneelin valikoita voi käyttää (ei reagoi..) Kuitenkin netissä (Firefoxilla) voi toimia hiirtä käyttäen. Joudun sitten aina sulkemaan ja käynnistämään koneen uudelleen käynnistysnapista, jonka jälkeen ohjaintaso on käynnistettäessä jo pois päältä, ja kone pelittää normaalisti. Hämärää??
(Jos ensimmäisen käynnistyksen jälkeen, kun olen laittanut ohjaintason pois päältä, ja näppäimistö on lakannut reagoimasta, laitan ohjaintason takaisin päälle, ei auta. Näppäimistö ei toimi eikä paneeleiden valikot aukea..)