Kirjoittaja Aihe: Ubuntu kaatuu käynnistykseen  (Luettu 2994 kertaa)

Jagge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« : 14.06.10 - klo:10.48 »
Noin joka toinen kerta, kun käynnistän Ubuntu 10.04, pääsen käynnistyksessä siihen asti, kun on kirjoitettu salasana ja sitten ubuntu lataa työpöytää. Sitten kun ubuntu on muka ladannut työpöydän valmiiksi, ei ylä- eikä alapaneeleita kuitenkaan tule ollenkaan näkyviin, taustakuva ja kuvakkeet työpöydällä näkyy.
Joskus en, muista oliko ennen salasanan laittoo vai sen jälkeen tuli vain musta ruutu, ja joskus harvemmin tulee joku virheilmoiotus oikeaan ylänurkkaan, joka välkkyy päälle ja pois, niin että sitä ei kerkeä oikeen klikata.  ???

Sitten joka toinen kerta käynnistyykin ongelmitta  ;D
Tämä ongelma on ollut jo niin kauan kun mulla on 10.04 Ubuntu ollut. Aikaisemmassa Ubuntu versiossa ei ollut mitään käynnistysongelmia koskaan.
Mikähän mahtais olla vikana ?

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #1 : 14.06.10 - klo:10.59 »
Minkälaisella laitteistolla käynnistelet? Onko mikä näytönohjain ja oletko asentanut suljettuja ajureita siihen?

Jagge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #2 : 14.06.10 - klo:12.29 »
Laitteisto on: AMD Athlon 2600+, MSI KT3V, Nvidia 6600, Muistia 1gig 333mhz.
Eli vanhahkolla laitteistolla surffailemassa :).

Nämä ajurit mulla on asennettu, eikös nä ole nyt ne suljetut ?.. Mut on kuitenki kai Ubuntun hyväksymät ja testaamat tai jotain.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #3 : 14.06.10 - klo:12.49 »

Jagge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #4 : 14.06.10 - klo:21.10 »
Voisiko kokeilla piruuttaan tuota:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33870.msg264490#msg264490


Ei ole koneessa levyke asemaa, ja se on biossissa kytketty myös pois päältä, cd-asema on secondary slave, mut ei kai se haittaa.

Työpöydän lataus on tosiaan myös vähän hidas, verrattuna aikasempaan ubuntuun.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #5 : 14.06.10 - klo:23.05 »
Log File Viewer :llä varmaan kannattaisi silmäillä, että mikä heitti käynnistyksessä herjaa.

Jagge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #6 : 20.06.10 - klo:15.07 »
Ongelma on jotenki "itestään" nyt kadonnu, kenties jonku päivityksen kautta tai jotain. Palaan asiaan jos rupee taas reistaileen, kiitos avuista :)

nemirovsky

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #7 : 22.06.10 - klo:20.07 »
Mulla on samantyyppinen ongelma: sen jälkeen kun päivitin 10.04 LTS, alkoi käydä niin että käytännössä kone täytyy käynnistää aina kaksi kertaa, jotta toimii normaalisti.
Ensin näyttää käynnistyvän normaalisti, mutta kun avaa Firefoxin niin sit kone ei enää reagoikaan mihinkään ja se täytyy sammuttaa ja käynnistää uudelleen käynnistysnapista. Sit toimiikin normaalisti.

(Toinen ongelma on päivityksen jälkeen ollut DVD katselun kanssa, ensin pelittää, sitten kesken leffaa tulee ilmoitus "Resurssista ei voi lukea" ja ohjelma kaatuu. )

Mikähän mättää?   

Koneeni on kannettava HP Pavilion dv6000

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Ubuntu kaatuu käynnistykseen
« Vastaus #8 : 23.06.10 - klo:08.18 »
Mulla on samantyyppinen ongelma: sen jälkeen kun päivitin 10.04 LTS,...

Kokeile luoda toinen käyttäjätunnus ( asetustiedot ei periydy aikaisemmasta versiosta ) ja käytä sitä.

nemirovsky

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
10.04 LTS kaatuu kun laittaa ohjaintason pois päältä
« Vastaus #9 : 30.07.10 - klo:00.16 »
Mulla on samantyyppinen ongelma: sen jälkeen kun päivitin 10.04 LTS,...

Kokeile luoda toinen käyttäjätunnus ( asetustiedot ei periydy aikaisemmasta versiosta ) ja käytä sitä.

10.04 LTS on asennettu cd-levyltä, joten käyttäjätunnus on uusi.
 Nyt sitten huomasin mihin kone käytännössä aina kaatuu: ensimmäisen käynnistyksen jälkeen kone toimii normaalisti, kunnes laitan ohjaintason pois päältä. (Käytän siis tavallista hiirtä ja ohjaintaso on käynnistettäessä oletuksena aina päällä, ja se sit häiritsee kun siihen osuu kädet kirjoittaessa..)

Sen jälkeen kun olen napsauttanut ohjaintason pois päältä, näppäimistö kokonaisuudessaan lakkaa toimimasta, eikä paneelin valikoita voi käyttää (ei reagoi..) Kuitenkin netissä (Firefoxilla) voi toimia hiirtä käyttäen.   Joudun sitten aina sulkemaan ja käynnistämään koneen uudelleen käynnistysnapista, jonka jälkeen ohjaintaso on käynnistettäessä jo pois päältä, ja kone pelittää normaalisti. Hämärää??

(Jos ensimmäisen käynnistyksen jälkeen, kun olen laittanut ohjaintason pois päältä, ja näppäimistö on lakannut reagoimasta,  laitan ohjaintason takaisin päälle, ei auta. Näppäimistö ei toimi eikä paneeleiden valikot aukea..)