Kirjoittaja Aihe: Järki käteen kehittäjät  (Luettu 5800 kertaa)

eheh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Järki käteen kehittäjät
« Vastaus #20 : 03.05.10 - klo:18.42 »
Hirvi, älä lannistu. Olen useasti myös yrittänyt YLEN Elävää arkistoa toimimaan. Nyt vihdoin onnistuin tämäm Ubuntu 10.4 version kanssa. Minulla se toimii näin : Asensin ensin U-R-E sitten Firefox + MediaConnectivityPlayer ja Gxine sekä Mozilla plugin Xinelle. Onko muita toimivia yhdistelmiä?

Minä kokeilin U-R-E paketin jälkeen ensin MediaPlayerConnectivitya VLC:llä, jolla katsomo.fi:stä alkoi tulemaan tavaraa ruudulle, mutta elävä arkisto ei toiminut. Sitten sammutin MediaPlayerConnectivityn ja aloin arpomaan soittimien eri plugineja Firefoxille. Mikään ei toiminut, ennen kuin päädyin totem-pluginiin, joka koneessa vissiinkin oli ihan alunperinkin. Eli sillä toimii Ylen elävä arkisto sivulle upotettuna.

MediaPlayerConnectivityn laiton takaisin päälle, kun katsomo.fi:hin ei mikään upotettu soitin toiminut ja rajoitin sen toiminnan pois ylen sivuilta.

Storck

  • Vieras
Vs: Järki käteen kehittäjät
« Vastaus #21 : 03.05.10 - klo:18.51 »
Minä kokeilin U-R-E paketin

U-R-E

[ylläpito on poistanut liitteen]

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Järki käteen kehittäjät
« Vastaus #22 : 03.05.10 - klo:18.59 »


Noh, olen saanut kaiken muun toimimaan, paitsi YLEN elävän arkiston. Java ei tuottanut ongelmia. Ainakin Sampo pankki pelasi.


Samat ongelmat oli minullakin aikoinaan. Allaolevasta linkistä saat ohjeet siihen miten saada näkymään mtv3:sen lisäksi myös elävä arkisto, jos käytät Media player connectivityä. Lue linkistä Salain tekemät ohjeet siitä miten säädetään, että Ylen sivuilla käytetään Totemia. Muista sammuttaa ja uudelleen käynnistää Firefox asetusten teon jälkeen.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32081.0
« Viimeksi muokattu: 03.05.10 - klo:19.02 kirjoittanut JarTak »

hirvi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Järki käteen kehittäjät
« Vastaus #23 : 03.05.10 - klo:21.27 »
Samoin. Muutama juttu pitää aina käsin säätää kohdilleen. Tässä vaaan on se ongelma, että tätä tulee tehtyä suht'harvoin, jolloin tahtoo unohtaa, että mitä pitikään tehdä. Valittaa jostain MMS-palikasta, jota ei löydy. Olen asentanut libmms, mutta se ei auttanut.

Käytän muuten VLC-playeria ja Firefoxin media conectivity -centeriä.

Linux-minttiä kokeilin. Siinä tosiaan tuli esiasennettuna nuo playerit ja koodekit. Mutta oikeastaan mikään muu ei toiminut kuin flash-videoiden katselu. Siitä en saanut pelittämään MTV3:n katsomoa enkä Ylen elävää arkistoa millään. Lisäksi käyttöliittymä on jotensakin sekava, valitti tytär. 

Noh, olen saanut kaiken muun toimimaan, paitsi YLEN elävän arkiston. Java ei tuottanut ongelmia. Ainakin Sampo pankki pelasi.
Hirvi, älä lannistu. Olen useasti myös yrittänyt YLEN Elävää arkistoa toimimaan. Nyt vihdoin onnistuin tämäm Ubuntu 10.4 version kanssa. Minulla se toimii näin : Asensin ensin U-R-E sitten Firefox + MediaConnectivityPlayer ja Gxine sekä Mozilla plugin Xinelle. Onko muita toimivia yhdistelmiä?

Edellä viestiketjussa oli, että jos restricted extran mukana tuleva Java ei toimi kaikilla sivuilla? Oletko kokeillut esim. sampo pankkia? Kun asensin javan erikseen, niin ainakin se toimii.

Pelkkä Gxine ja Mozilla plugin Xinelle ei toimi elävässa arkistossa, mutta mtv3 katsomossa kyllä. Kokeilin. Itselläni edellinen LTS-versio 8.04. Siinä kaikki toimii vlc:n avulla. Myös dvd:n toisto (libdvdcss asennettuna).

Kiitos kuitenkin vinkistä Sinulle ja muillekin vastaajille.

Terv. Ari J.