heip!!
Olen jokseenkin aika tumpelo Linux-käyttäjä. Ilokseni olen huomannut, että versio versiolta Ubuntussa monet asiat kehittyvät helpompaan suuntaan mitä tulee ominaisuuksiin ja asentamisiin.
Käytän perheeni primääärikäyttöjärjestelmänä Ubuntua. Minulla ja lapsilla on omat koneet. Linux on loppujen lopuksi ongelmattomin ympäristö ja hinta/laatusuhde on erinomainen.
MUTTA asentaessani Ubuntu 10.04 tytölleni koin ikävän yllätyksen. Ylen elävää arkistoa en saanut millään toimimaan ja netin keskustelupalstoja selatessani, huomasin, että muillakin on ollut samoja ongelmia. Tämä oli SUURI pettymys sen vuoksi, että edellisissä versioissa sain DVD-levyn toiston, MTV3 nettivideot, Youtuben, Ylen areenan, Ylen Elävän arkiston ja Quicktime-videot toimimaan jokseenkin kivuttomasti. Muistaaksenin 9.04 oli tosi helppo.
Kehityksen pitäisi kulkea siihen suuntaan, että huolehditaan siitä, että vanhat ominaisuudet toimivat mikäli suinkin mahdollista.
Toivottavasti tämän viestin lukee henkilö, joka voi vaikuttaa näihin kehityssuunnitelmiin ja roadmappeihin.
Korjauksen pitäisi tulla jo version 10.04 komponentteihin!!
Mutta kaikesta hyvää kevättä ja intomieltä.