Kyllä se Gnome on mun valinta. Koitin joku aika sitten taas KDE:tä, mutta tuntuu että siinä on kauheesti kaikkea esim. valikoissa ja Konqueror kaatui miltei heti. Yksinkertainen on kaunista. Gnomesta tulee vähän Mac OS X mieleen
Hassua, itse tykkäsin enemmän KDE:stä vähän aikaan, kuten kirjoitin aikaisemmin. Nyt siirryin takaisin Gnomeen.
KDE on tavallaan parempi, eli siinä on enemmän 'kaikkea'. Ja toimii nopeammin. Ja minusta KDE tekee parempaa jälkeä esim. videoiden kanssa.
Mutta rupesi jotenkin häiritsemään se kaikkien ominaisuuksien määrä mitä pitäisi säätää että sen saisi mieleisekseen.
Sekä tietty karkkimainen, hieman kulmikas ulkoilme.
Gnome on jotenkin rennompi, kodikkaampi. pyöreämpi, pehmeempi ja käytännöllisempi tällähetkellä.
Minusta esim. Gnomen tiedoston päätteiden ja ominaisuuksien hallinta on paljon fiksumpi kuin KDE:n.
Se on jopa parempi toteutus kuin jopa WIndowsin vastaava.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi eri tiedosto muotojen käsitteleminen on piilotettu joittenkin muualla olevien valikoiden taakse mistä vasta voi valita millä ohjelmilla se voi tiedostomuoto voi käynnistyä. Sen pitäisi olla niinkuin Gnomessa, saatavilla itse tiedoston ikonin klikkauksella ja parilla hiiren liikkeellä säädettäväksi.