...
Tai kyselenpä vielä sen verran, että ettekö edes aika ajoin skannaile konetta jollakin virusohjelmistolla? Ihan vain varmuuden vuoksi. Toivottavasti ette jo hermostu jankkaamiseeni!
Ei mitään, henk. koht. olen sitä mieltä että faktoja pitääkin jankata jotta kaikki asiaan liittyvä tulee ilmi
En skannaa, mutta asia johtuu lähinnä seuraavista asioista (jotka eivät välttämättä ole voimassa kaikille):
1.
En lataile Windows-ohjelmia, siis ohjelmien jakeluita, Linux-purkkiini, vaan käytän niitä suoraan Windowsilla, jossa virustorjunta ON kunnossa.
2.
Minulla ei ole sähköposteja omalla koneellani, joten minulle ei tule liitteenä mitään troijalaisia ja muita (se on sähköpostipalvelimen tehtävä).
3.
En aja mitään Windows-emulaattoreita, eli siis Windows-ohjelmia, Linux-koneellani.
4.
Minulla ON Linuxin turva-aukot tukossa siten kuin ne saa tukkoon lataamalla aina viimeisimmät päivitykset. Nämähän pitää tukkia, koska nämä ovat Linuxissakin todellinen riski (voi olla että pienempi kuin Windowsissa, mutta todellinen riski kuitenkin).
5.
Minulla ei ole mitään empatioita peikkoja kohtaan, jotka väittävät että Windows toimii paremmin ja pienemmin resurssein kuin Linux, kun heidän käyttötapansa vaatii, että turvapäivitykset, palomuurit ja virusskannerit ovat pois käytöstä - se on täysin heidän ongelmansa. Joten heitä varten en käytä mitään täysin tarpeettomia ohjelmia, jotka väärin toimiessaan ovat kaukana harmittomista. Tosin ei tässä minun käyttötavassani mitään viruksia tai troijalaisia kenellekään välitykään.
... sorry, ehkä tämäkin meni jankkaamiseksi ...