Kirjoittaja Aihe: Kannattaako vaihtaa Firefox->Chrome  (Luettu 14168 kertaa)

walto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 287
  • Ymph...
    • Profiili
    • Reveurs Domain
Vs: Kannattaako vaihtaa Firefox->Chrome
« Vastaus #40 : 02.05.10 - klo:00.16 »
Kun selain tuntuu hitaalta, ensimmäinen asia on tyhjentää selaus- ja lataushistoria. Tai no, lataushistorialla ei niin väliä mutta selaus. Tiedostokoot kasvaa helposti yli kahdenkymmenen megan, ja selain aukasee sen tiedoston joka kerta kun navigoit sivulle, prosessoi tiedostoa tovin ja sitten taas pelittää, kunnes siirryt taas jonnekin ja sama juttu. On nähty niin miniläppärillä kun suht tehokkaallakin myllyllä.

Firefoxilla tuntuu tulevan seinä nopeammin vastaan, ja automaattisella x-päivää vanhojen tietojen poistolla ei taida olla vaikutusta. Toki Chromekin rupeaa hidastumaan ajan myötä, mutta kaikissa tapauksissa tähän mennessä, selaimesta riippumatta, on nopeutunut kun on siivottu.

Itse kyllä käytän Chromea, välilehtiselaaminen erittäin nopeaa ja käynnistyy hetkessä. Toki jos tietoturva on erittäin herkkä asia, et varmaan edes pidä mitään selaushistorioita, mutta mun makuun sellanen ei ihan toimi. Vaikka onhan bookmarkit keksitty.

Plussaa Chromelle kokonäytön tilan sutjakkuudesta, vaikka olisi pelkkä flash-objekti fullscreeninä, saa silti hallinnoitua selainta
registered ubuntu user #23980
http://www.adressit.com/linuxkouluihin

Asus EEE 901, 2 GB DDR2, Jaunty Gnome
Pöytäkone: 2,8 GHz CPU, 1,3 GB RAM, 80, 33, 20 GB SATA ...

PastSide

  • Vieras
Vs: Kannattaako vaihtaa Firefox->Chrome
« Vastaus #41 : 14.05.10 - klo:16.59 »
Koitin joku aika sitten PPA:sta löytyvän Chromiumin daily-versiota. Oli todella nopea verrattuna firefoxiin (tarkalla mutulla mitattuna), mutta kaikista ominaisuuksista en pitänyt, mm. osoiterivi on toiminnaltaan paljon firefoxia kuppaisempi eikä kirjanmerkkeihinkään päässyt yhtä kivasti käsiksi kuin firefoxissa.

Itse olen yrittänyt käyttää sitkeästi Lucidin päivityksen jälkeen Chromiumia pääselaimena, mutta itselläni Chromium imee sukkaa ja pahasti.
- Selain lataa joskus nopeasti, mutta ajoittain jää junnaamaan, niin sitten se on hukassa totaalisesti.
- Selain katkoo yhteyttä aivan jatkuvasti. Eli sivulta toiselle siirryttäessä, tai esim keskustelusta toiseen siirryttäessä foorumilla, katkaisee Chromium yhteyden ja sanoo valkealla ruudulla, että sivu ei ole tavoitettavissa tai serveri on alhaalla. Tämä tekee internetistä liikkumisesta todella tympeää välillä.  :-[

En tiedä mistä johtuu, voi olla johtuen käyttämästäni mobiililaajakaistasta johtuen. Jospa se on niin nopea, että juoksee vahingossa harhaan aika-ajoittain  ::)

Siksi olen joutunut palaamaan takaisin Firefoxin käyttäjäksi, asenteella hitaammin, mutta varmemmin perille.  ;)