Kirjoittaja Aihe: Juhlan aihetta (minulle)  (Luettu 3463 kertaa)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Juhlan aihetta (minulle)
« : 04.03.10 - klo:11.08 »
Vanhoja sähköpostejani selaillessani huomasin, että maaliskuun alkupuolella 2007 olen vielä lähetellyt viestit Windowsista Thunderbirdillä mutta kuun lopussa jo säännöllisesti KMailillä Linuxin puolelta. Alan siis lähestyä vain Linux -kotiympäristöni kolmivuotisjuhlapäivää, jee!

Valitettavasti aikanaan ei tullut pannuksi ylös tarkkaa päivämäärää (osin koska olin kyllä käyttänyt Linuxia tuplabuuttina jo kauan aiemminkin), mutta voihan tässä juhlia vaikka koko kuun. On meinaan syytä ;D
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

eelis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #1 : 04.03.10 - klo:11.28 »
Vanhoja sähköpostejani selaillessani huomasin, että maaliskuun alkupuolella 2007 olen vielä lähetellyt viestit Windowsista Thunderbirdillä mutta kuun lopussa jo säännöllisesti KMailillä Linuxin puolelta. Alan siis lähestyä vain Linux -kotiympäristöni kolmivuotisjuhlapäivää, jee!

Valitettavasti aikanaan ei tullut pannuksi ylös tarkkaa päivämäärää (osin koska olin kyllä käyttänyt Linuxia tuplabuuttina jo kauan aiemminkin), mutta voihan tässä juhlia vaikka koko kuun. On meinaan syytä ;D

Onneksi olkoon! Mulla taitaa kanssa olla samaa luokkaa.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #2 : 04.03.10 - klo:12.35 »
Onneksi olkoon! Minulla tulee huhtikuussa kolme vuotta täyteen dual boot -kotiympäristössä, jossa Winkkarilla pelaillaan  :)

Jone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
  • \,,/
    • Profiili
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #3 : 04.03.10 - klo:12.56 »
Taitaa itselläkin olla juhlan paikka nyt kun otit asian puheeksi.. Se oli vuonna 2007 helmi-maaliskuun vaihteessa kun siirryin linuxiin ja sillä tiellä ollaan edelleen  ;D  Täällähän on monella samaan aikaan kolmivuotispäivät linuxin kanssa..

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #4 : 04.03.10 - klo:13.37 »
4. täysi vuosi lähestyy 1 kk:n päästä.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Maula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #5 : 04.03.10 - klo:13.58 »
Vuonna 2000 tai 2001 tein viimeisen kolmisormitervehdyksen siniselle ruudulle. Muistan edelleen sen v***ksen tunteen kun xp veti itsensä juntturaan viimeisen kerran. Siitä eteenpäin käytin kotona vain linuxia. Nyt on ollut pari kolme vuotta macceja mutta seuraava läppäri on pc ja siihen joku linux. Miniläppärissä toki pyörii Ubuntu 9.10 mutta se on enemmänkin lasten pelikone ja vain varaläppäri mulle.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #6 : 04.03.10 - klo:15.27 »
Minulla tulee huhtikuussa kolme vuotta täyteen dual boot -kotiympäristössä, jossa Winkkarilla pelaillaan  :)

Tähän liittyen, sainpa lopulta aikaiseksi kokeilla, miten muutkin pelin kuin iänikuinen SimCity 3000 pyörivät VirtualBoxissa. Tulos: ainakin Blood II, Unreal ja Return to Castle Wolfenstein pyörivät hyvin, mitä nyt Blood II:n ”savusumutehosteissa” on vähän pikselöitymisvaivaa.

Seuraavaksi kokeiluun Doom 3, joka taisi olla viimeinen minua Windowsissa pitänyt syy :)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #7 : 04.03.10 - klo:16.49 »
Taitaapi olla ubuntu säätämisen yksvuotispäivä käsillä. Tarkkaa päivää en muista milloin ubuntu tappoi vistan.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #8 : 04.03.10 - klo:17.19 »
Seuraavaksi kokeiluun Doom 3, joka taisi olla viimeinen minua Windowsissa pitänyt syy :)
Ei taida olla siihenkään mitään syytä: http://linux.fi/wiki/Doom_3

Melkein yhtä pitkään olen Ubuntua pääsääntöisesti käyttänyt kuin tämän koneen olen omistanut eli nyt melkein 3 vuotta (huhti-toukokuussa tulee täyteen).
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo:17.21 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

~unknown

  • Vieras
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #9 : 04.03.10 - klo:18.35 »
Kaksi vuotta tulee kesällä täyteen  :D
Tähän uuteen Mintiini olen erittäin tyytyväinen  ;)

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #10 : 04.03.10 - klo:19.03 »
Tähän uuteen Mintiini olen erittäin tyytyväinen  ;)

Kokeilin Mint'iä. Hyvältä näytti, mutta kun broadcom wifi ja optionin umts-kortti eivät menneet "heittämällä sisään" niin vaihdoin testiympäristöksi opensuse'n.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #11 : 04.03.10 - klo:19.05 »
Kun Xp tuli, niin sitä aikani asiakkailla katseltuani tulin siihen tulokseen, että siitä en maksamaan rupea. Niinpä kärvistelin W2k:lla aikani, kunnes kysyin sen hitauteen syksyllä 2005. Ensi maistiaiset linuxiin otin Knoppix:illa livenä, mutta vanhaan unix-ruuvaajaan syttyi kiinnostuksen valo, jotta halusin kunnon kiintolevy-linuxin. Ensin hakkasin päätäni seinään kolme viikkoa Debian Sargen kanssa, joka toimi livenä ja asentui, muttei bootannut koskaan. Sitten luin Ubuntusta jostain ja imuroin 5.10:n joka asentui silloiseen koneeseeni heittämällä.

Sillä tiellä ollaan oltu noin marraskuusta 2005 eli reilut neljä vuotta. Rauta alla on tosin vähän vaihtunut (pöytäkone400MHz&256MBram>2,8GHz&1,5GBram, läppäri 450MHz&192MB>2GHz&512MBram)

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #12 : 04.03.10 - klo:19.45 »
Kun Xp tuli, niin sitä aikani asiakkailla katseltuani tulin siihen tulokseen, että siitä en maksamaan rupea. Niinpä kärvistelin W2k:lla aikani,

Tuo eroaa sikäli hassusti minun kokemuksistani, että minusta XP oli kaikkien aikojen paras Windows. Windows 95 ja 98 olivat aiheuttaneet jatkuvaa tuskaa: parin kuukauden välein ne täytyi aina asentaa uudelleenkin. Sitten tuli XP ja yhtäkkiä tuntui, että Microsoft on oikeasti saanut aikaan jotain toimivaa. Monen monta vuotta sitä sitten tulikin käytettyä, osapuilleen kai 2001–2007 tjsp., kunnes Vistan uhkaava lähestyminen pakotti tekemään lopulta päätöksen.

Ei taida olla siihenkään mitään syytä: http://linux.fi/wiki/Doom_3

Heh, tuota ei ollut vielä silloin, kun Doom 3:ta viimeksi pelasin. Nyt kun kokeilin, sehän toimii hienosti!

Paitsi että hiiren kohdistin jää keskelle ruutua häiritsemään. Doom 3 tuntuu luovan oman kohdistimensa, jonka jälkeen KDE:n kohdistinta ei enää pysty mitenkään edes siirtämään pois edestä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

peran

  • Vieras
Vs: Juhlan aihetta (minulle)
« Vastaus #13 : 04.03.10 - klo:23.56 »
Eipä mullakaan olisi muuten oikea päivämäärä tiedossa, ellen olisi kirjautunut samalla kertaa Ubuntu-foorumille.

Silloin tosin käytin vielä XP:tä vara järjestelmänä, mutten useinkaan käynnistänyt sitä.

Nykyäänkin löytyy yhdestä koneesta dualboottina Windows. Tosin taisin sitä konetta pari kertaa käynnistää viime vuonna. Tuskin käynnistin kuitenkaan Windowsia.

Tänä vuonna siis pääsen juhlistamaan 5-vuotis päivää.

Pääkoneissa ei Windowsia ole.