En tiedä, mutta kuten tuolla aiemman linkkini takana olen keskustellut, niin nyt olen asentanut Asus-läppäriin Ubuntu 10.04 64-bit desktopin ja hyvin pelaa. Malli on tarkalleen: X5DAF-SX013V. Periaatteessa kaikki normaali tuntuu pelaavan ihan suoraan laatikosta - sen kummempia en ole ehtinyt testailemaan.
Mielestäni on aika hyvä kone tuohon hintaluokkaan, 600 eur. Lisäisin vielä, että tilanne on huono jos pitää ostaa jostakin hyvin suppeasta konevalikoimasta jotakin compaq-merkkisiä, eikä voi ostaa kunnollisia Asus-koneita (tai muita jotka tiedetään ihan oikeasti hyviksi) - ihan vain sen takia, että yhteensopivuudesta ei ole tietoa.
Varmaankin tämä Linux-koneiden surkea saatavuus ja epämääräisyys on suurimpia esteitä Linuxin yleistymiselle. Eihän kukaan
tavallinen ihminen tällaiseen peliin lähde mukaan kuin äärimmäisessä hädässä. Tosin tämä asia ei ole niinkään helppoa ratkaista - periaatteessa kaupassa pitäisi saada suoraan tietoa yhteensopivuudesta Linuxiin - vaikeata, koska Linux-distroja ja versioita on olemassa pilvin pimein. No, meitähän kiinnostaa vain se, että tiedettäisiin Ubuntusta ...
Minulla on 40 euron hyvitysmaksu vetämässä - tämän verran pitäisi saada takaisin Asukselta kun ilmoitin, että Windows 7 Home Premium 64-bit jää käyttämättä koneessa.