Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia windows seiskasta  (Luettu 11794 kertaa)

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Kokemuksia windows seiskasta
« Vastaus #40 : 23.05.10 - klo:12.35 »
Huhhuh :D
Ei kotikäytössä kyllä ihan noin pahasti Windows sukkaa, joskin ihan riittävästi.

Olen huomannut (valitettavasti) kantapään kautta veljeni kanssa, että oli poltto-ohjelma mikä tahansa Windowsilla, varsinkin audio-cd:t menevät aina täysin pilalle, koska softat eivät osaa polttaa levyjä oikein. Linuxin puolella K3B:llä kun polttelee, voi vetäistä suoraan default-asetuksilla ja levyt toimivat missä tahansa. Liittynee siihenkin, että K3B ei polta koskaan täydellä nopeudella, jolloin jälki on parempaa?
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kokemuksia windows seiskasta
« Vastaus #41 : 23.05.10 - klo:13.29 »
...
Olen huomannut (valitettavasti) kantapään kautta veljeni kanssa, että oli poltto-ohjelma mikä tahansa Windowsilla, varsinkin audio-cd:t menevät aina täysin pilalle, koska softat eivät osaa polttaa levyjä oikein. ...

Joo, en oikeastaan puhunut ohjelmistovioista enkä huonoista rautajärjestelmistä. Vaan Windows-maailman perusominaisuuksista ja siitä vaivasta millä sen saa sinänsä kyllä toimimaan - kyllä virusohjelmatkin kuriin saa, jos osaa. Alkuperäinen pointtini oli siinä, että kyllä niiden kanssa saa tehdä - toisinaan - aika paljon työtä - ja aika paljon pitää tietää.

Itse poltto-ohjelmista - kyllä Nero 6.0 (uudempia en ole tarvinnut) osaa tehdä oikein. Niitä on ollut käytössä "aika monessa" aivan erilaisessa koneessa ja aina pelaa. Hinta on ollut halvimmillaan alle 10 eur ja monen vempeleen mukana on tullut ilmaiseksikin. Tosin en mene ollenkaan takuuseen, ettei tänä päivänä joutuisi hankkimaan kallista "pakettisoftaa" - liekö näitä OEM-versioita enää myynnissä, en tiedä. Juuri e.m. syistä johtuen olen standardoinut Neron käytön itselleni. Olen polttanut kaikkea audio-CD:stä, video DVD:hen sillä. OK, vielä, jottei tule luvattua liikaa, eihän tämä 6.0 enää nyky-Windowsissa toimi.

Niin, joo, joskus olen erehtynyt kokeilemaan Windowsin mukana tulevilla ohjelmilla (mukaanlukien Vista Enterprise 64-bit, siis lippulaiva käyttis) - ne ovat mielestäni lähinnä huonoja piloja eivätkä niinkään ohjelmia  ;D   (varoitus: kommentti sisältää dissausta).
« Viimeksi muokattu: 23.05.10 - klo:13.30 kirjoittanut Ganymedes »