Kirjoittaja Aihe: Dna mokkula Ubuntuun  (Luettu 3965 kertaa)

joubuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Dna mokkula Ubuntuun
« : 21.02.10 - klo:12.09 »
Moikka!
Ongelmana on että U910 ei tunnista mokkulaa (Nokia CS-15). Lsusb löytää kyllä mokkulan mutta yhdistäminen ei onnistu.Eli mokkulassa ei vilku valoja jotka osoittaisivat liikennettä tapahtuvan. Olen hakenut täältä ohjeita ja toiminut niiden neuvomalla tavalla mutta ei vaan onnistu. Olen myös kokeillut uusimmat linux Mint, Kde, Kubuntu live cd:t mutta sama tulos niissä. KOneena on HP nc8000. Langaton ja langallinen verkko kyllä löytyy mutta mokkula ei. Gnome ppp asennettu, wvdial myös mutta ei auta.

Olisiko jollakin neuvoja antaa??

anttu-t

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 180
    • Profiili
    • Siptune
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #1 : 21.02.10 - klo:12.22 »
CS-15 on mukana tässä udev-sääntötiedostossa. Tuon kopioimalla CS-15 alkaa näkyä modeemina.

9.10:n Network Manager kuitenkaan ei vielä tunnista tuota(kaan) tikkua, joten udev-tuunauksen jälkeen ota käyttöön valitsemasi yhteysohjelma.

« Viimeksi muokattu: 21.02.10 - klo:12.25 kirjoittanut anttu-t »

joubuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #2 : 21.02.10 - klo:20.52 »
Kiitos linkistä ja vinkistä. Mokkulayhteys toimii ja NManagerissa näkyy DNA yhteys.

Mutta prosessorin käyttöaste on täydet sata prosenttia. Kuinka saan prosessorin toimimaan normaalisti??

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #3 : 21.02.10 - klo:21.32 »
Kiitos linkistä ja vinkistä. Mokkulayhteys toimii ja NManagerissa näkyy DNA yhteys.

Mutta prosessorin käyttöaste on täydet sata prosenttia. Kuinka saan prosessorin toimimaan normaalisti??

Katso mikä prosessi hyydyttää konetta. Nopeiten näkee varmaan kun kirjoittaa päätteeseen komennon

Koodia: [Valitse]
top
Todennäköisesti Firefox + - java  ::)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #4 : 22.02.10 - klo:09.06 »
Olen hakenut täältä ohjeita ja toiminut niiden neuvomalla tavalla mutta ei vaan onnistu.

Oletko siis näitä testannut?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29250.20
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

anttu-t

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 180
    • Profiili
    • Siptune
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #5 : 22.02.10 - klo:12.51 »
Kiitos linkistä ja vinkistä. Mokkulayhteys toimii ja NManagerissa näkyy DNA yhteys.

Mutta prosessorin käyttöaste on täydet sata prosenttia. Kuinka saan prosessorin toimimaan normaalisti??

Minulla Ubuntu Onen käyttö veti yhdellä koneella CPU-kuorman sataan prosenttiin. Oobetimerin suosittelema top-komento sinun kuormittajasi sinulle kertoo. Kerro sitten meillekin, mikä se oli.


joubuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #6 : 23.02.10 - klo:17.25 »
Moi!
Kun käynnistän mokkula yhteyden Network Managerista silloin prossun käyttö aste on 100%. Kun käynnistän mokkulayhteyden  Gnome PPP -ohjelmalla niin kone toimii "normaalisti" eli prossu tehot on ihan hyvät. Top antaa suurimmaksi tehon viejäksi juuri tämän NManagerin. Onnistuuhan yhteyden muodostaminen tietysti Gnome PPP:kin.
Ihmetyttää tuo prossun käyttäytyminen.


joubuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Dna mokkula Ubuntuun
« Vastaus #7 : 23.02.10 - klo:19.41 »
Olen hakenut täältä ohjeita ja toiminut niiden neuvomalla tavalla mutta ei vaan onnistu.

Oletko siis näitä testannut?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29250.20

Joo olen kokeillut ja itse asiassa näillä tiedoilla lähti pelittämään. Mutta edelleen se prossutehon maksimaallinen käyttö ihmetyttää juuri tällä Nmanagerilla.§