Nykyinen koneeni on noin 3 vuotta vanha ja takuu loppui vuosi sitten. Kyseessä on kannettava, joka on juuri nytkin rikki eli saranat heiluvat löysinä ja näyttö irvistää kulmista. Aukeavat raksahdellen kantta avatessa, jos ne painelee kiinni. Korjattu takuussa kerran saman vian takia ja kiintolevyn takia ekalla kerralla eli kaksi takuukertaa kahden vuoden takuuaikana. Olen yrittänyt kysellä mitenkä olisi korjauksen laita nyt (vaikka takuuta ei olekkaan). Voisin varmaan (kokeilla) korjata itsekin. esim. epoxia täyteen sisältä, tosin se ei ole kovin turvallinen vaihtoehto jos jotain menee vikaan, ja koneen vaihtamiseen ei ole hirveästi halukkuutta.
Edellinen kannettavani meni takuuseen, kun sen näyttöön ilmestyi vihreä viiva. Myöhemmin siitä murtui virtaliitin irti emolta ja USB-portit eivät ole myöskään kestäneet. Molemmat korjattu itse, tosin minä en korjannut. Nykyinen tilanne on se, että näytön kuva menee sekaisin joskus. Syyksi veikkaisin ylikuumenemista.
Esimmäinen koneeni ei enää toimi, mutta se olikin käytetty ostaessani ja valillä se oli, vähän huonosti varstoituna, varastossa, joten sitä ei oltu myöskään käytetty.
Palvelinta en ole onneksi ainakaan vielä joutunut korjaamaan, vaikka silläkin alkaa olla ikää pari vuotta. Tosin se onkin itse kasattu.
Parhaiten käyttöä ja ikää täällä kestänyt kone on varmaankin IBM Aptiva sillä pelataan edelleen Desperadosta toisinaan. Alkuperäinen käyttis on Windows 98 ja suoritin AMD K6-2 eli siitä voi päätellä jotain iästä. Siitä en ole vaihtanut kuin virtalähteen, joka lopetti toimimasta noin vuosi sitten. Muuten se on pelittänyt mainiosti ja takuussa ei ole käynyt kertaakaan.
Ainut harmi sen kohdalla on vähän erikoisemmat osat, kuten lyhyt virtalähde, jolle oli kohtalaisen vaikea löytää korvaajaa. Myöskään AGP-paikkaa ei ole, väylä kyllä löytyy, ja PCI-paikkoja on vain yksi.