Kirjoittaja Aihe: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma  (Luettu 7760 kertaa)

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« : 10.02.10 - klo:13.05 »
Tampereella järjestetään Ubuntu 10.04 LTS -julkaisutapahtuma vapun jälkeisellä viikolla ke 5.5. Tapahtuman taustalla hääräävät Suomen avoimen lähdekoodin keskus COSS ja Ixonos Oyj.

Tapahtumapaikkana toimii Tampereen keskustassa, Finlaysonin alueella olevat Demolan tilat (Väinö Linnan aukio 15, 3. kerros), josta löytyy useita videotykkejä, nopea wlan ja tilaa sadoille vieraille (flickr). Rautatieasemalta paikalle kävelee vajaassa vartissa.

Paikka siis on, tarjoilujakin saamme järjestettyä, mutta ohjelmaideoita kaivataan ja halukkaat demoajat ja esiintyjät voivat ilmoittautua joko tänne tai suoraan minulle (etunimi.sukunimi ät coss.fi). Viestiä saa myös rummuttaa eteenpäin.

Tehdään yhdessä hieno tapahtuma Tampereelle!

skfin

  • Vieras
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #1 : 15.03.10 - klo:16.05 »
Hmm, minä olen tulossa kyllä ihan mielellään katselemaan ja ihmettelemään, jos nuoremmat sinne hyväksytään...

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #2 : 26.03.10 - klo:08.09 »
Hmm, minä olen tulossa kyllä ihan mielellään katselemaan ja ihmettelemään, jos nuoremmat sinne hyväksytään...

Tapahtuma on kaikille avoin, joten tervetuloa mukaan! Ilmoittautuminen on nyt avattu ja sinne pääsee tapahtuman sivuilta osoitteessa http://www.coss.fi/ubuntufest.

Tapahtumaan liittyen on myös järjestetty Ubuntu Challenge -kilpailu, jonka voittajalle on luvassa N900.

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #3 : 26.04.10 - klo:11.30 »
Tapahtumaan on ilmoittautunut jo lähes 90 henkilöä. Vielä mahtuu mukaan: http://www.coss.fi/ubuntufest. Lisäbonuksena osallistujien kesken arvotaan Nokia N900.

Ohjelma on hienosäätöä vaille valmis ja lavalle nousee mielenkiintoisia nimiä Ixonos Oyj:n Linux Technology Managerista Alexander "Sasha" Bezprozvannysta teatteriohjaaja Jotaarkka Pennaseen.

Mikäli joku haluaa demota jollakin tavalla erityistä Ubuntu-setupiaan tms., niin minuun voi olla yhteydessä. Haluaisiko joku esim. esitellä Ubuntun sopivuutta kotiteatterikäyttöön? Näytillä voisi olla myös eri Ubuntu-variantteja, kuten Ubuntu Studio, Edubuntu, Kubuntu, Mythbuntu ja Netbook Remix

skfin

  • Vieras
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #4 : 28.04.10 - klo:14.55 »
Juu siellähän näyttää olevan kaikenlaista muutakin ohjelmassa kuin nurkassa irkkaamista. Itse rekisteröidyin jo mukaan.

Matti Saastamoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Avautuma-blogi
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #5 : 29.04.10 - klo:15.45 »
Ohjelma on nyt valmis: http://www.coss.fi/ubuntufest.

Tapahtumalla on ollut valtava suosio: ilmoittautuneita on jo 140 kpl! Kaikki eivät millään mahdu istumaan, mutta emme halua jättää väkeä oven ulkopuolellekaan, joten edelleen saa ilmoittautua mukaan (pe 30.4. klo 12:00 saakka): http://www.coss.fi/ubuntufest-ilmoittautuminen.

skfin

  • Vieras
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #6 : 05.05.10 - klo:20.53 »
Juu suuri kiitos järjestäjille, hyvää ohjelmaa oli ja mukavat järjestelyt muutenkin. Ensi kerralla sitten uudelleen ;)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Kiitos
« Vastaus #7 : 06.05.10 - klo:13.37 »
Kiitokset Tampereella pidetystä hienosta julkaisutapahtumasta. 

Olisiko hyvä ajatus kehittää joskus näitä tapahtumia eräänlaiseksi workshopeiksi, jossa voisi olla demoympäristöjä Ubuntun kautta käytettäville ohjelmistoille?
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Balthamaisteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Tampereen 10.04 julkaisutapahtuma
« Vastaus #8 : 06.05.10 - klo:14.52 »
Jeps, kiitoksia kiitoksia. Tapahtuma oli hieno ja hyvin järjestetty.

Jäi vain vaivaamaan että mikähän musiikki siellä mahtoi soida? Jokin Beelsebub airlines vai mikä?

Ja tosiaan workshopit olisivat varmasti toimivia.
.asus a6ja.
.ubuntu 8.04.