Hei!
Löytyisiköhän joltain kärsivällisyyttä vääntää hiukan rautalangasta.
Olen täysin kätinen Terminalin käytössä ja vähänkin yleistietoja olettavat ohjeet saavat homman solmuun.
Ongelmani on tämä: ostin Brotherin printteri-monitoimikoneen DCP-385C mutta koneen tarjoamassa ajurilistassa tätä konetta ei ole. Tarvitsisin siis ajurin (ajurit?).
Löysin netistä sivun, josta tarvittavat asiat ilmeisesti löytyvät:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_prn.html#DCP-385CTaidot loppuivatkin sitten siihen. Lataanko koneelleni kaikki nuo tiedostot vai vain jonkun? Mihin kansioon tallennan ne? Mitä sitten teen? Tunnistaako tulostus jotenkin sen, että ajuri löytyy koneelta?
Yritin epätoivoisesti tuon ohjeen mukaisesti kirjoitella Terminalin tekstikenttään jotain, mutta ei siitä mitään tullut. Linuxin ohjeet usein olettavat että käyttäjällä on aiheesta peruskulutus. Itse taas en tiedä oikein mitään, joten tarvitsisin idioottivarman ohjeen ("Avaa terminaali. Kirjoita "xxx"..."). Esim kohdat yksi ja kaksi olivat jo hepreaa ("Login as a superuser" ja "Check if pre-required procedures are completed"... eli siis, tee... mitä?)
Jos joku jaksaisi selittää minulle, miten saan nuo tiedostot toimimaan halutulla tavalla, olisin todella, todella kiitollinen!
Tuossa tuo uusi printteri kiiltelee vieressä, oikein on hieno. Mutta hiljainen
Hyvää päivää kaikille; Anu