Kirjoittaja Aihe: Lahtelaisia?  (Luettu 25420 kertaa)

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Lahtelaisia?
« : 23.01.10 - klo:22.17 »
Moi!

Onkos täällä alueella ketään Lahtelaisia Ubuntu mestareita? Tai Lahden lähimaastokin kyllä käy!:)

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #1 : 23.01.10 - klo:22.40 »
Nastolasta olen, mutten mestari :D
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #2 : 23.01.10 - klo:22.47 »
Nastolasta olen, mutten mestari :D

Minkäs tasoinen käyttäjä sitten?:)

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #3 : 23.01.10 - klo:22.49 »
Nastolasta olen, mutten mestari :D

Minkäs tasoinen käyttäjä sitten?:)

Hyvinkin aloittelijatasolla vielä :D
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #4 : 23.01.10 - klo:22.52 »
Nastolasta olen, mutten mestari :D

Minkäs tasoinen käyttäjä sitten?:)

Hyvinkin aloittelijatasolla vielä :D

Okei!

Kyselen vaan sen takia, että jos löytyisi ihmisiä kenen puoleen paikallisesti voisi kääntyä ongelmatapauksissa:) Itsellä tuo linux ei ole perustaitoja paremmin hallussa, osaan tehdä joitakin asioita mutta sitten kun pitää säätää yhtään mitään mihin liittyy jotain pelaamista laitteiston kanssa, niin ei hyvä synny:D

peran

  • Vieras
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #5 : 23.01.10 - klo:23.41 »
Mä olen Lahtelainen, vaikka en osaakaan kaikkia temppuja Linuxin henkiin herättämisesessä. Olen kuitenkin uskaltautunut opettamaan Ubuntun käyttöä täällä Lahdessa.

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #6 : 23.01.10 - klo:23.49 »
Mä olen Lahtelainen, vaikka en osaakaan kaikkia temppuja Linuxin henkiin herättämisesessä. Olen kuitenkin uskaltautunut opettamaan Ubuntun käyttöä täällä Lahdessa.

Hei! Hienoa! Missä opetat? ihan jossain koulussa vai?

peran

  • Vieras
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #7 : 23.01.10 - klo:23.57 »
Mä olen Lahtelainen, vaikka en osaakaan kaikkia temppuja Linuxin henkiin herättämisesessä. Olen kuitenkin uskaltautunut opettamaan Ubuntun käyttöä täällä Lahdessa.
Hei! Hienoa! Missä opetat? ihan jossain koulussa vai?

Wellamo-kansalaisopistossa, joten voinet halutessasi kartuttaa tietojasi syksyllä, kun kurssi taas pidetään, jos pidetään.

Hintaa on todennäköisesti kurssilla 55 euroa. Lähinnä opetetaan päätteen käyttöä, ja joidenkin ohjelmien käyttöä, asennusta jne..

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #8 : 24.01.10 - klo:00.01 »
Mä olen Lahtelainen, vaikka en osaakaan kaikkia temppuja Linuxin henkiin herättämisesessä. Olen kuitenkin uskaltautunut opettamaan Ubuntun käyttöä täällä Lahdessa.
Hei! Hienoa! Missä opetat? ihan jossain koulussa vai?

Wellamo-kansalaisopistossa, joten voinet halutessasi kartuttaa tietojasi syksyllä, kun kurssi taas pidetään, jos pidetään.

Hintaa on todennäköisesti kurssilla 55 euroa. Lähinnä opetetaan päätteen käyttöä, ja joidenkin ohjelmien käyttöä, asennusta jne..

Entä jos halukkaita on niin opetatko jotain vaativampiakin asioita? Vai pysytäänkö aina perusasioissa?

peran

  • Vieras
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #9 : 24.01.10 - klo:00.38 »
Mä olen Lahtelainen, vaikka en osaakaan kaikkia temppuja Linuxin henkiin herättämisesessä. Olen kuitenkin uskaltautunut opettamaan Ubuntun käyttöä täällä Lahdessa.
Hei! Hienoa! Missä opetat? ihan jossain koulussa vai?

Wellamo-kansalaisopistossa, joten voinet halutessasi kartuttaa tietojasi syksyllä, kun kurssi taas pidetään, jos pidetään.

Hintaa on todennäköisesti kurssilla 55 euroa. Lähinnä opetetaan päätteen käyttöä, ja joidenkin ohjelmien käyttöä, asennusta jne..

Entä jos halukkaita on niin opetatko jotain vaativampiakin asioita? Vai pysytäänkö aina perusasioissa?

Perusasioissa yleensä pysytään. Tietenkin riippuu vähän ryhmästä. Viime kerralla opetin (Linux kurssin) loppuaikana videoiden editointia ja abcde-ohjelman konffin tekemistä.

Varsinaisena tavoitteena pidän kurssilla, että kurssilaiset selviytyisivät netistä löytämistä ohjeista käyttäessään linuxia. Siis tavoitteenani on tehdä itseni tarpeettomaksi.

Muita pitämiäni kursseja tänä vuonna on, jotka tietenkin tehdään linuxilla:"php:stä ajaxiin kurssi" (Tällä hetkellä meneillään oleva kurssi) ja "3D-mallinnuksen alkeet Blenderillä" (Alkaa maaliskuussa).

3D-mallinnuksesta en osaa opettaa kuin alkeet, kun en itsekään ole mikään graafinen taitaja.

Ohjelmoinnin taitajana itseäni pidän, joten sen alueen mielestäni hallitsen. Tosin itselläni on tavoitteena opettaa ohjelmoimaan, eikä niinkään käyttämään valmiita palikoita. Tunnit tuli valittua varsin niukoiksi ohjelmoinnissa, joten siinä keretään vain raapaisemaan aluetta. Siis alue on todella laaja: MySQL, PHP ja JavaScript.

P.S. Osaan asentaa pkLaskun, jos tarttet siinä apua.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:00.40 kirjoittanut peran »

vtp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 285
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #10 : 24.01.10 - klo:01.06 »
Asikkalasta olen, eli ihan Lahden naapurista. Tavoitteena on kulkea "vastakarvaan", eli mahdollisimman paljon eroon MS:n tuotteista  ;D

Olisi hyvä saada kasaan joku Linux-kerho, jossa voisi jokainen jakaa tietämyksensä.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:01.08 kirjoittanut vtp »

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #11 : 24.01.10 - klo:01.39 »
Mä olen Lahtelainen, vaikka en osaakaan kaikkia temppuja Linuxin henkiin herättämisesessä. Olen kuitenkin uskaltautunut opettamaan Ubuntun käyttöä täällä Lahdessa.
Hei! Hienoa! Missä opetat? ihan jossain koulussa vai?

Wellamo-kansalaisopistossa, joten voinet halutessasi kartuttaa tietojasi syksyllä, kun kurssi taas pidetään, jos pidetään.

Hintaa on todennäköisesti kurssilla 55 euroa. Lähinnä opetetaan päätteen käyttöä, ja joidenkin ohjelmien käyttöä, asennusta jne..

Entä jos halukkaita on niin opetatko jotain vaativampiakin asioita? Vai pysytäänkö aina perusasioissa?

Perusasioissa yleensä pysytään. Tietenkin riippuu vähän ryhmästä. Viime kerralla opetin (Linux kurssin) loppuaikana videoiden editointia ja abcde-ohjelman konffin tekemistä.

Varsinaisena tavoitteena pidän kurssilla, että kurssilaiset selviytyisivät netistä löytämistä ohjeista käyttäessään linuxia. Siis tavoitteenani on tehdä itseni tarpeettomaksi.

Muita pitämiäni kursseja tänä vuonna on, jotka tietenkin tehdään linuxilla:"php:stä ajaxiin kurssi" (Tällä hetkellä meneillään oleva kurssi) ja "3D-mallinnuksen alkeet Blenderillä" (Alkaa maaliskuussa).

3D-mallinnuksesta en osaa opettaa kuin alkeet, kun en itsekään ole mikään graafinen taitaja.

Ohjelmoinnin taitajana itseäni pidän, joten sen alueen mielestäni hallitsen. Tosin itselläni on tavoitteena opettaa ohjelmoimaan, eikä niinkään käyttämään valmiita palikoita. Tunnit tuli valittua varsin niukoiksi ohjelmoinnissa, joten siinä keretään vain raapaisemaan aluetta. Siis alue on todella laaja: MySQL, PHP ja JavaScript.

P.S. Osaan asentaa pkLaskun, jos tarttet siinä apua.

Kyllä tuo koodaus onnistuu web puolella, työksenikin sitä osittain teen :)

Laitteisto puoli linuxissa on se hämärän peitto :D

Asikkalasta olen, eli ihan Lahden naapurista. Tavoitteena on kulkea "vastakarvaan", eli mahdollisimman paljon eroon MS:n tuotteista  ;D

Olisi hyvä saada kasaan joku Linux-kerho, jossa voisi jokainen jakaa tietämyksensä.

Tuossa kerhossa olisi kyllä ideaa ;) Pistä ideariihi raksuttamaan :)

peran

  • Vieras
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #12 : 24.01.10 - klo:02.46 »
Asikkalasta olen, eli ihan Lahden naapurista. Tavoitteena on kulkea "vastakarvaan", eli mahdollisimman paljon eroon MS:n tuotteista  ;D

Olisi hyvä saada kasaan joku Linux-kerho, jossa voisi jokainen jakaa tietämyksensä.

Tuossa kerhossa olisi kyllä ideaa ;) Pistä ideariihi raksuttamaan :)

Itseäni kiinnostaisi kerhoa enemmän joku yhteinen tapaaminen. Ainakin aluksi, niin nähdään aktiivisten määrä. Luulisin parhaassa tapauksessa tulevan yhteensä 3 ihmistä paikalle, mutta jos enemmän voisi miettiä jotain säännöllisempääkin.

lide

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #13 : 24.01.10 - klo:02.53 »
Ei varmaan alkuun kovin suurta suosiota saa, mutta kannattava ajatus tuo tapaaminen aluksi vaikka! Siitä sitten katsotaan eteenpäin miten jatkaa:)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #14 : 24.01.10 - klo:09.25 »
Hyvä tapa oppia on kun roikkuu sitkeästi täällä foorumilla. Itse olen ainakin ihanparhaiten oppinut tämän ja mister googlen yhteistyönä.

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #15 : 24.01.10 - klo:17.14 »
Lahdesta määki, tosin muutaman kuukauden päästä pääsen toivottavasti pois... Jos joku sanoo joskus paikan ja ajan miittiä varten niin saatan eksyä paikalle.

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #16 : 24.01.10 - klo:18.01 »
Hyvä juttu! Tässäkin taloudessa on kaksi Lahtelaista Ubuntun käyttäjää. Jaan osaamistani mielelläni! Kerhokin kuulostaa hyvältä!

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #17 : 24.01.10 - klo:18.29 »
missäs tämmönen kerho nyt sitten kokoontuu?
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

peran

  • Vieras
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #18 : 24.01.10 - klo:18.46 »
missäs tämmönen kerho nyt sitten kokoontuu?

Mitä itse ehdotat? Aika ja Paikka?

Mulle käy tämä viikko mikä vain kunhan ei  torstai ja lauantai ja sunnuntai. Olettaen 16.00 jälkeen, joten minun ei kannata ehdotella. Seuraava viikko ei käy. Lukuunottamatta perjantaita ehkä lauantaita. Sitä seuraava käy muut kuin torstai ja maanantai.

Laittaako joku muukin allakkaa esille?

Pitääkö etsiä paikka, jossa ei ole ikärajoitteita?
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:18.58 kirjoittanut peran »

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Vs: Lahtelaisia?
« Vastaus #19 : 24.01.10 - klo:19.07 »
Ubuntu Suomen "perinteisiin" (= miten Helsingissä on ne julkkarit järkätty) taitaa kuulua WLANilla ja sähkötöppeileillä varustettuun kahvilaan kokoontuminen. Voin huomenna kiertää joitakin keskustan kaffeloita sähkötöppeleiden varalta, WLANin voi tarvittaessa kasata lennosta jakamalla jonkun mobiili...