Onkos tässä nyt huomioitu se seikka, että lähtevän postin palvelin on sama kuin internetliittymän tarjoavan postipalvelin.
Esimerkiksi Elisan -laajakaistaa käyttävät laittavat lähtevät postin palvelimeksi smtp.kolumbus.fi
( ? ) Tarkoitatko,että olisi laitettava jotkut Soneran tunnukset? Käytän Soneran mokkulaa ja siihen ei liity sähköpostiosoitetta,en ainakaan ole sellaista käyttänyt.Sonera lopetti kotisivutilan ja sähköpostiosoitteet ja muutenkin lopetti lähes kaiken palvelun kun erosin ADSL liittymästä ja siirryin mokkulaan.(hinnan takia)Siksi käytän Gmailia. Minulla on Windows 7 pöytäkoneessa ja siinä Thunderbirdillä käytän gmailia .Toisessa koneessa on nyt tämä Ubuntu ja haluaisin käyttää sen Thunderbirdillä tätä samaa Gmailia tai vaihtoehtoisesti Evolutionia.Nyt kun olen koittanut saada pelit pelaamaan niin tästä uudesta Windowsistakin meni Thunderbird kyvyttömäksi.Postit tosin tulee,mutta eivät enää lähde. Asetukset ovat samanlailla kun silloin kun se vielä toimi.Mistähän se otti nokkaansa?
Nyt on molemmat Thunderbirdit siinä jamassa kuin tuossa ylempänä kuvankaappaus kertoo:
"
Viestiä ei voitu lähettää koska yhteyttä SMTP palvelimeen smtp.gmail.com ei onnistuttu luomaan.Palvelin voi olla varattu tai se voi estää yhteyspyynnöt.Varmista,että..." SMTP-palvelniasetuksesi ovat oikeat.
Tässä siis vika? Voi olla varattu? tai se voi estää yhteyspyynnöt? Miten ne voi tarkistaa ja korjata?
Lähtevän postin asetuksissa? olen tehnyt neuvojen mukaan asetukset ja koittanut kaikkia muitakin mahdollisuuksia.Ei auta.
Gmail kyllä toimii itsenäisenä mutta pitäishän se Thunderbirdkin saada toimimaan toimihan se ennenkin!