Ihan mielenkiinnosta, mikä siinä on parempaa kuin TB:ssä? Siis sähköpostiohjelmana.
ilmeisesti siis järjestelmän muiden komponenttien kanssa (esim. gnome-panelin kello/kalenteri, gaim, openoffice, ym.) tietoa vaihtavat kalenteri, osoitekirja, memot ja todo-listat eivät kuulu vertailun piiriin, saati sitten beaglen indeksointituki.
no, siinä tapauksessa minun pitänee sanoa syyksi vaikka se, että evolution intergoituu järjestelmään paremmin ja tarjoaa yhtenäin käyttöliittymän muiden sovellusten kanssa. toki minä pidän tavasta jolla evolution hanskaa useamman postilaatikon ja useamman osoitteen joilla ei ole omaa laatikkoaan, enemmän kuin TB:in tavasta (tosin käytin TB:iä viimeeksi ennen 1.5-sarjaa, joten uusista ominaisuuksista en osaa sanoa, eikä muiden seikkojen vuoksi kiinnostakaan). lisäksi evolutionissa on ominaisuuksia joita TB:ssä ei ainakaan viime kokeilulla ollut.
toisaalta minä olen käyttänyt myös balsaa ja sylpheed clawsia mielummin kuin TB:iä.
Kokeilin äsken Evolutionia, jotenkin tuntui kankealta, tietysti tottumiskysymys.
niin, kaiketi tässä kuten monessa muussakin ensivaikutelmassa on kyse etupäässä tottumisesta. tosin ihmiset myös pitävät eri asioista, joten yksiselitteisesti parasta softaa tuskin onkaan.
Enkä ihan ymmärrä kaikkia ominaisuuksia. Mikä on esim sähköpostikansiossa näkyvä 'hakunäkymät' sarake?
hakunäkymät otiskon alle voi luoda omia kansioita joissa näkyvät itse päätettyjen hakuehtojen mukaiset viestiti niiden sähköpostitilien niistä hakemistoista jotka käyttäjä itse valitsee. niiden avulla on siis mahdollista luoda haluamansa laisia näkymiä kaikkiin sähköpostitileihin, joko yhdessä tai erikseen.
oletuksenahan siellä on "kansiot" viesteille jotka on merkitty tärkeiksi, viestit jotka eivät vastaa mitään hakuehtoa ja lukemattomat viestit. tosin ensimmäinen ja viimeinen ovat oletkusena vain paikallisia hakemistoja koskevia.
Itse käytän TB:tä. Tykkäöän sen laajennettavuudesta, siihen saa mukavia lisäkilkkeitä helposti jne. Lisäksi muokattavuus on todella hyvä.
sitten kannattaa käyttää varmaan sitä. tosin evolutionissakin on aika hyvä valikoima erilaisia plugineja erilaisiin tehtäviin.