Kiitokset ihan hyvästä audiofiili vastauksesta
Ehkä tästä vielä väittely saadaan aikaiseksi.
Tietysti kannattaa heti todeta aluksi se, että en kirjoittanut mitään kuulokevertailua tyyliin Tekniikan Maailma, puhumattakaan subjektiivinen HIFI-huihai-lehti.
Kirjoitin vain niistä kuulokkeista, jotka etäisesti liittyvät tähän hintaluokkaan ja jotka olen oikeasti kuullut.
Se, että jos jollakin muulla valmistajalla on hyviä kuulokkeita, on ihan hyvä ja ainakin minulle mielenkiintoinen asia. En ole niitä juurikaan kuunnellut - joitakin Sonyja lukuunottamatta.
Sinänsä sen kontraaminen, että mielipiteeni olisi jotenkin hyvin subjektiivinen, koska nostan 650 mallin 600 mallin yläpuolelle, on naurettava koska en ole kirjoittanut 600 mallista halaistua sanaa enkä ole sitä kuunnellutkaan. Ei kannattaisi tempaista tuulesta ensin toisen osapuolen sanomisia ja sitten tyrmätä niitä - se ei ole kovin kehittävää keskustelua.
Tietysti sillä perusteella mitä itse kirjoitat, voi vetää myös sen nuivan johtopäätöksen, että 600-malli ei kunnolla selviydy matalista bassoista, ja sillä voi hyvin perustella 650-mallin hieman kalliimman hinnan. Joten 600-mallia ei näin ollen voisi ollenkaan suositella ihmiselle, joka kuuntelee elektronista musiikkia tyyliin Tangerine Dream/Klaus Schulze/Stephen Palmer. Tosin mistä minä tiedän, en ole edelleenkään kuunnellut 600 mallia.
Sen sijaan HD 555 mallia (muistaakseni tämä, hintaluokassa jotain 100-150 euroa), olen kuunnellut ja toisto ei kovin hyvää ollut. Se ei missään tapauksessa ollut lähelläkään 650:n toistoa.
Varsinainen pointtini oli ensimmäisessä postissa - jos se nyt sitten edes etäisesti kiinnosti - se, että hyvä äänikortti on tärkeämpi kuin kuulokkeiden merkin valinta. Se on kylläkin eri asia kuin mitä alkuperäinen kirjoittaja kysyi, joten en sitä sen enempää ole hehkuttanut.
Minun postini ei perustunut sille, että olisin ärsyyntynyt muiden merkkien puolustamisesta eikä se perustunut sille, että haluasin nostaa jonkun merkin muiden yläpuolelle. Minä vastasin siihen mitä kysyttiin oman kokemukseni perusteella - onhan sekin joskus mahdollista, että joku tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa