Kirjoittaja Aihe: Kuulokesuosituksia?  (Luettu 10253 kertaa)

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Kuulokesuosituksia?
« : 10.01.10 - klo:00.36 »
Moi!
Ajattelin ostaa kuulokkeet että saapi rauhassa kuunnella näin illallakin musiikkia ja leffoja katsella ilman, että muiden uni häiriintyy.
Suositelkaa siis jotain mainioita luureja (puoliavoimet tai ehkä suljetutkin, miksei avoimetkin, en ole yksiäkään kuulokkeita omistanut. :P) hintahaarukkaan 100-150 oravannahkaa. ;)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

planetisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #1 : 10.01.10 - klo:06.09 »
Mulla on ollut vuosia käytössä tällaiset, mutta vanhempi versio:
http://www.thomann.de/fi/akg_k240_mkii.htm

Ne on jotenkin tasaisen varmat kuulokkeet, ei parhaat mahdolliset, mutta miellyttävät monella tavalla. Suurimmaksi miinukseksi arvioisin sen, ettei ne mene kasaan, vaan vie tilaa pakatessa laukkuun.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #2 : 10.01.10 - klo:11.31 »
Se mitä voin varauksitta suositella varsinaiseen kuunteluun (ei mukana kanniskeluun) on Sennheiser 650, mutta se ei valitettavasti asetu tähän hintaraamiin. Ne ovat avoimet kuulokkeet ja vaativat riittävän tehokkaan kuulokevahvistimen (esim. IPOD ei välttämättä sitä ole tai on siinä rajoilla). Äänenlaatu on erittäin hyvä.

Sennheiser on kuulokkeiden valmistajana sen verran laadukas, että kun tästä mallista lähdet alaspäin hinnassa, niin olettaisin, että aina saat parasta mitä heiltä kullakin hinnalla löytyy (tarkoitan sitä, että heillä ei ole missään hintaluokassa ihmeellisiä ja surkeita malleja ollenkaan tarjonnassa - olettaisin).

Jos haluat neutraalit ja mukana hyvin kuljetettavat kuulokkeet, niin Sonyn ammattipuolen parhaat kuulokkeet lähes sopisivat hintahaarukkaasi, jos niitä jostain löydät. Siihen nähden Sonyn viihdepuolen kuulokkeet, hintaluokassa 150 eur, kuulostivat lähinnä viallisilta. Tosin nämä ovat wanhoja testejä, joten kannattaa varmistaa ensin - Sonyhan on valmistajana hyvin epätasainen ja erilainen eri vuosina.

Toisaalta, jos tietokoneesta kuuntelet MP3-musiikkia, niin heikoin lenkki on helposti äänikortti. Läppäreiden ja emolevyjen korteilla ei tee mitään - jos puhutaan kuuntelusta hyvillä laitteilla - asia korostuu kuuulokkeilla. Erillisessä keskustelussa on puhuttu EMU 0202 USB:sta (hinta 100 eur+alv) - osta sellainen ja Sennheiser 650 - yllätyt siitä miten hyviä ne MP3:t oikeasti ovat  ;D ...

Niin kyllä se EMUn laatu tulee varmasti esiin 150 euron kuulokkeillakin, huomasin sen esim. Sennheiser HD 280 Pro (suljetut) ns. ammattikuulokkeilla, joiden laatu noin muutoin ei ole hirveän kaksinen (hintaluokka 100 eur).
« Viimeksi muokattu: 10.01.10 - klo:12.10 kirjoittanut Ganymedes »

planetisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #3 : 10.01.10 - klo:12.31 »
Heitän vielä yhden jokerin kehiin: Grado sr80

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #4 : 10.01.10 - klo:13.13 »
kuulokesuosituksia on vähän hankala antaa tietämättä kysyjän musiikkimakua (tai kuulokemakua). itse en esim. välitä Sennheiserin 650:stä pätkääkään, minusta Sennheiser 600 on selvästi parempi, vaikka sekään ei ole minun makuuni.

jos toisten unia haluaa olla häiritsemättä, niin luurien on syytä olla suljetut tai vähintään puoliavoimet. näin ollen en varmaan ottaisi Gradojakaan harkintaan, vaikka ulkomailta saisi kyseiseen hintahaarukkaan jopa 225i:t.

suljettuja/puoliavoimia ja kokeilemisen arvoisia kyseisestä hintahaarukasta löytyy ainakin AKG:n mallit K 240 MKII, K 271 MKII, K 242 HD ja K 272 HD, Beyerdynamicin DT770 ja DT990, Ultrasone PROline 650, Denon AH-D1001 sekä Audio-Technica ATH-A700 Art.
Janne

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #5 : 10.01.10 - klo:13.53 »
Ite olen tykänyt Senheiser hd 202 mallista. Tosin hintaakaan ei ole kuin 30-40 euroa. Musiikit ja pelien äänet toistuu ihan mallikkaasti. Kevyet eikä paina korvia niin että alkaisi särkeen (jotku mallit painaa ja painaa  ;) ).
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Juh0`

  • Vieras
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #6 : 10.01.10 - klo:14.17 »
Annan ääneni Audio-Technica ATH-A700. Beyerdynamicin DT 770 PRO ovat enemmän studioluurit kuin koti hi-fi luurit. Suosittelen katsomaan Senkun mallistoa, sieltä löytyy esmes. HD 595 ;)

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #7 : 10.01.10 - klo:18.29 »
Omat kuulokesuositukseni perustuivat äänentoistoon yleensä. Ne eivät perustuneet siihen miten jollakin tietyntyyppisellä musiikilla saadaan subjektiivisesti "paremmalta kuulostava toisto" (esim. vaikkapa jollakin tekno-jumpsutuksella).

Musiikkilajit joita tyypillisesti käytän arvioinnissa sisältävät kaikenlaista: viulukonserttoja, flyygeliä, tekno-bassoa, matalaa bassoa, räkäistä rokkia, proge-kikkailua, raskasta metallia, akustista kitaraa ja kuorolaulua ja muutakin.

Sinänsä hintaluokassa 100-150 euroa, kuulokevalintaan voi hyvinkin vaikuttaa se, että minkätyyppiseen musiikkiin mikäkin kuuloke soveltuu - eli mitä kuuloke pystyy parhaiten toistamaan. Sanoisin kuitenkin, että hintaluokassa 300 euroa, ei kuulokkeissa enää ole mitään suurempia ongelmia minkääntyyppisellä materiaalilla. Sinänsä fyysisesti isot avoimet kuulokkeet, kuten Sennheiser 650, ovat varsinaiseen kuunteluun yleisesti miellyttävämmät kuin pienet. Mutta kuulokkeiden istuvuus on tietysti kiinni omasta fysiologiasta ja tottumuksista.

Sennheiserillä on muuten nykyään malli 380 Pro. Kerroin aiemmin, että mielestäni 280 Pro ei ole erityisen hyvä, mutta joidenkin arvioiden mukaan 380 Pro on huomattavasti parempi. Hinnaltaan se on käytännössä sama - riippuen enempi paikasta josta saa hankittua. Tämä on kokonaan suljettu malli, jos sellaisia haluaa. Suljetut ovat parempia, esim. lentokoneissa, mutta eivät kyllä sielläkään ihmeitä tee koska taustameteli on aivan liian kova miellyttävään kuunteluhetkeen - ainakin 280 Prolla.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #8 : 10.01.10 - klo:19.02 »
Omat kuulokesuositukseni perustuivat äänentoistoon yleensä. Ne eivät perustuneet siihen miten jollakin tietyntyyppisellä musiikilla saadaan subjektiivisesti "paremmalta kuulostava toisto" (esim. vaikkapa jollakin tekno-jumpsutuksella).

enpä tiedä. suosittelit kuitenkin Sennheiserin 650 kuulokkeita joka ovat kuitenkin vain 600 + subjektiivisesti hyvältä vaikuttavia tuunauksia taajuusvasteeseen (mm. minun makuuni himputisti liikaa bassoa joka varmasti sopisi siihen tekno-jumputukseen).

Sinänsä hintaluokassa 100-150 euroa, kuulokevalintaan voi hyvinkin vaikuttaa se, että minkätyyppiseen musiikkiin mikäkin kuuloke soveltuu - eli mitä kuuloke pystyy parhaiten toistamaan. Sanoisin kuitenkin, että hintaluokassa 300 euroa, ei kuulokkeissa enää ole mitään suurempia ongelmia minkääntyyppisellä materiaalilla.

no en kyllä pysty olemaan tästä yhtään samaa mieltä. kokemukseni mukaan hintaluokassa >300 euroa ainakin Sennheiserin, Beyerdynamicin, Denonin, Gradon, AKG:n, Ultarasonen ja Audio-Technican näkemys hyvästä äänestä voi olla kovastikin erilainen ja itse asiassa onkin.

Sinänsä fyysisesti isot avoimet kuulokkeet, kuten Sennheiser 650, ovat varsinaiseen kuunteluun yleisesti miellyttävämmät kuin pienet. Mutta kuulokkeiden istuvuus on tietysti kiinni omasta fysiologiasta ja tottumuksista.

hyvin istuvat IEM:t voivat olla hyvin mukavat nekin.

Sennheiserillä on muuten nykyään malli 380 Pro. Kerroin aiemmin, että mielestäni 280 Pro ei ole erityisen hyvä, mutta joidenkin arvioiden mukaan 380 Pro on huomattavasti parempi. Hinnaltaan se on käytännössä sama - riippuen enempi paikasta josta saa hankittua. Tämä on kokonaan suljettu malli, jos sellaisia haluaa. Suljetut ovat parempia, esim. lentokoneissa, mutta eivät kyllä sielläkään ihmeitä tee koska taustameteli on aivan liian kova miellyttävään kuunteluhetkeen - ainakin 280 Prolla.

itse asiassa, sen lisäksi että en oikeastaan pidä Sennheiserin kuulokkeista, minua ärsyttää vähän (Suomessa) vallalla oleva tapa hehkuttaa Sennheiserin malleja joita ei ole koskaan kuullutkaan. en nyt väitä, että sinä syyllistyisit siihen, mutta se tuppaa olemaan aika yleistä palstasta riippumatta.

joka tapauksessa kehottaisin kaikki kuulokkeiden hankkimista harkitsevaa kuuntelemaan kyisesiä kuulokkeita mahdollisuuksien mukaan itse. sillähän sen oman juttunsa löytää. suosituksia voi sitten käyttää jossain määrin rajaamaan niitä kuunneltavia malleja.
Janne

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #9 : 10.01.10 - klo:19.45 »
Kiitokset ihan hyvästä audiofiili vastauksesta  ;D Ehkä tästä vielä väittely saadaan aikaiseksi.

Tietysti kannattaa heti todeta aluksi se, että en kirjoittanut mitään kuulokevertailua tyyliin Tekniikan Maailma, puhumattakaan subjektiivinen HIFI-huihai-lehti.

Kirjoitin vain niistä kuulokkeista, jotka etäisesti liittyvät tähän hintaluokkaan ja jotka olen oikeasti kuullut.

Se, että jos jollakin muulla valmistajalla on hyviä kuulokkeita, on ihan hyvä ja ainakin minulle mielenkiintoinen asia. En ole niitä juurikaan kuunnellut - joitakin Sonyja lukuunottamatta.

Sinänsä sen kontraaminen, että mielipiteeni olisi jotenkin hyvin subjektiivinen, koska nostan 650 mallin 600 mallin yläpuolelle, on naurettava koska en ole kirjoittanut 600 mallista halaistua sanaa enkä ole sitä kuunnellutkaan. Ei kannattaisi tempaista tuulesta ensin toisen osapuolen sanomisia ja sitten tyrmätä niitä - se ei ole kovin kehittävää keskustelua.

Tietysti sillä perusteella mitä itse kirjoitat, voi vetää myös sen nuivan johtopäätöksen, että 600-malli ei kunnolla selviydy matalista bassoista, ja sillä voi hyvin perustella 650-mallin hieman kalliimman hinnan. Joten 600-mallia ei näin ollen voisi ollenkaan suositella ihmiselle, joka kuuntelee elektronista musiikkia tyyliin Tangerine Dream/Klaus Schulze/Stephen Palmer. Tosin mistä minä tiedän, en ole edelleenkään kuunnellut 600 mallia.

Sen sijaan HD 555 mallia (muistaakseni tämä, hintaluokassa jotain 100-150 euroa), olen kuunnellut ja toisto ei kovin hyvää ollut. Se ei missään tapauksessa ollut lähelläkään 650:n toistoa.

Varsinainen pointtini oli ensimmäisessä postissa - jos se nyt sitten edes etäisesti kiinnosti - se, että hyvä äänikortti on tärkeämpi kuin kuulokkeiden merkin valinta. Se on kylläkin eri asia kuin mitä alkuperäinen kirjoittaja kysyi, joten en sitä sen enempää ole hehkuttanut.

Minun postini ei perustunut sille, että olisin ärsyyntynyt muiden merkkien puolustamisesta eikä se perustunut sille, että haluasin nostaa jonkun merkin muiden yläpuolelle. Minä vastasin siihen mitä kysyttiin oman kokemukseni perusteella - onhan sekin joskus mahdollista, että joku tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa  ;D

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #10 : 10.01.10 - klo:20.20 »
Kirjoitin vain niistä kuulokkeista, jotka etäisesti liittyvät tähän hintaluokkaan ja jotka olen oikeasti kuullut.

sekä lisäksi Sennheiser 650:stä jotka ovat sitä mitä voit "varauksitta suositella varsinaiseen kuunteluun" ja "Omat kuulokesuositukseni perustuivat äänentoistoon yleensä. Ne eivät perustuneet siihen miten jollakin tietyntyyppisellä musiikilla saadaan subjektiivisesti "paremmalta kuulostava toisto" (esim. vaikkapa jollakin tekno-jumpsutuksella)."

minun pointtini oli, että 650 ei ole, eikä edes yritä olla neutraali kuuloke, vaan sen tarkoitus on muokata ääntä sellaiseen suuntaan joka Sennheiserin tutkimuksissa pidetiin keskimäärin oikealta kuulostavaa toistoa parempana. kyseiset kuulokkeet ovat siis mitä suurimmassa määrin subjektivismia. jopa yli sen mitä eri merkkien house sound sattuu olemaan.

Se, että jos jollakin muulla valmistajalla on hyviä kuulokkeita, on ihan hyvä ja ainakin minulle mielenkiintoinen asia. En ole niitä juurikaan kuunnellut - joitakin Sonyja lukuunottamatta.

jos luurit kiinnostaa, niin kannattanee joskus piipahtaa kuuloketapaamisissa, joihin harrastajat raahaavat omia kuuloke+vahvistin+äänilähde -kokonaisuuksiaan kanssaharrastajien kuultavaksi.

Sinänsä sen kontraaminen, että mielipiteeni olisi jotenkin hyvin subjektiivinen, koska nostan 650 mallin 600 mallin yläpuolelle, on naurettava koska en ole kirjoittanut 600 mallista halaistua sanaa enkä ole sitä kuunnellutkaan. Ei kannattaisi tempaista tuulesta ensin toisen osapuolen sanomisia ja sitten tyrmätä niitä - se ei ole kovin kehittävää keskustelua.

itse asiassa se mihin tartuin oli nimenomaan tuo sinun mielipiteesi perustaminen äänentoistoon yleensä ja siihen, että kuulokkeen valitseminen kuunnellun materiaalin perusteella olisi jotenkin enemmän subjektivismia kuin oma valintasi.

Tietysti sillä perusteella mitä itse kirjoitat, voi vetää myös sen nuivan johtopäätöksen, että 600-malli ei kunnolla selviydy matalista bassoista, ja sillä voi hyvin perustella 650-mallin hieman kalliimman hinnan. Joten 600-mallia ei näin ollen voisi ollenkaan suositella ihmiselle, joka kuuntelee elektronista musiikkia tyyliin Tangerine Dream/Klaus Schulze/Stephen Palmer. Tosin mistä minä tiedän, en ole edelleenkään kuunnellut 600 mallia.

kyse ei ole varsinaisesti niinkään basson ulottuvuudesta kuin sen määrästä. en toki kiellä, että korostamalla tiettyjä bassotaajuuksia kuulia voi kuvitella toiston yltävän alemmaksi kuin mitä se yltääkään. 600 ei ole mitenkään erityisen ohuen kuuloinen kuuloke sekään, kaukana siitä.

Varsinainen pointtini oli ensimmäisessä postissa - jos se nyt sitten edes etäisesti kiinnosti - se, että hyvä äänikortti on tärkeämpi kuin kuulokkeiden merkin valinta. Se on kylläkin eri asia kuin mitä alkuperäinen kirjoittaja kysyi, joten en sitä sen enempää ole hehkuttanut.

tämä on tietysti totta. liian hyvät kuulokkeet/kaiuttimet paljastavat alkupään heikkoudet ja toisaalta toiset kuulokkeet (kuten senkut, niin kuin sanoitkin) eivät edes ala oikeasti loistamaan jos vahvistus ei ole luurien tasolla. onneksi kaikkien ei tarvitse miettiä näitä asioita niin pitkälle, vaan he osaavat olla tyytyväisiä kuulemaansa.

mutta joo, kukin nauttikoon siitä mikä kuulostaa hyvältä omaan korvaan.
Janne

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #11 : 10.01.10 - klo:20.30 »
Tarkoitukseni oli sanoa, että en testaa kuulokkeita enkä mitään muutakaan vain yhden tyyppisellä musiikilla vaan musiikilla yleensä. Tällöin mielipiteenikään ei voi perustua stereotyyppiseen kuunteluun, mutta on toki yhtä subjektiivinen sinänsä kuin kenellä tahansa muullakin.

Se, että HD 650 on mielestäsi tehty subjektiivisten kriteereiden perusteella, on ihan eri asia kuin se, että mielipiteeni on hyvin subjektiivinen kun olen erehtynyt suosittelemaan niitä. Mielestäni minun mielipiteeni on se, että mielipiteitä saa ja pitää esittää.

Painetaan merkille luonnehdintasi HD 650:n ominaisuuksista - ehkä jonain päivänä saan niille hyvän vertailupohjan. Jotkut ovat kehuneet AKG:n luureja. Minulle audiofiilijutut ovat vain yksi harrastus monien joukossa, enempi keskityn musiikin kuunteluun.

Ainoat todella hyvät kuulokkeet, jotka eivät enää kuulostaneet kuulokkeilta, olivat Sonyn juhlamallit (en muista enää mikä oli juhlan vuosiluku), Puusta tehdyt ja yksilöllisesti numeroidut ja silleen.

pelko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #12 : 10.01.10 - klo:21.28 »
Suositelkaa siis jotain mainioita luureja
Itselläni jokapäiväisessä käytössä todellakin ikivanhat kuulokeet, olisiko 37-40-vuotiaat loistotuubat. Merkki on Maximal ja malli SH-750VS. Kuulokkeet ovat itseasiassa isäni hankkimat, osti Helsingin reissullaan kun ei vielä Itä-Suomesta moisia herkkuja saanutkaan. Niin ne ajat muuttuu...

Plugi on 6,3mm paksu, mutta väliin kun laittaa sovitekappaleen niin toimii nykyaikaisissakin välineissä: https://kuvat.pisa.fi/taulu/101302.jpg

Paitsi että sellainen jossa on johtoa välissä on parempi, ei rasita laitteen liitäntää ja sellaisenhan voi askarrella itsekin.

En ole kauhean kokenut kuulokkeidin käyttäjä, mutta sonyn laadukkaat hifikuulokkeet nuo peittoaa sata-nolla. Oma volyyminamiska kummallekkin puolell, stereo-mono-valintakytkin, pehmusteet tuntuu mukavilta sekä sangassa että itse tötteröissä ja eristää hälyääniä (hyvä vai huono, päätä itse) kuitenkaan hiostamatta. Kierrejohto venyy mukisematta  ja kuulokkeita päästä repimättä sinne pariin metriin, mutta menee kuitenkin lyhyempään tilaan, noin puoleen metriin kun pituutta ei tarvita. Rumathan nuo on kuin mitkä, ei noita ilkeä käyttää on the move, mutta kotona musan kuunteluun ihan ykkösväline. Kun ei ole yritettykään pieneen kokoon ahtaa niin elementit on laadukkaat. Telkkariin kun on tuota kokoa siunaantunut niin pitää katsoa sen verran kauempaa ettei piuha riitä; onneksi jatkojohdot eivät ole kovin kalliita ja halvemmalla pääsee jos senkin askartelee itse  :D

Noin sata oravannahkaa nuokin on maksanut ellei enemmänkin, tosin nyt puhutaan markoista. No, sata markkaa oli neljäkymmentä vuotta sitten iso raha.

Miinuksena pitää vain mainita että jotain on alalla neljässäkymmenessä vuodessa tapahtunut; Gigantin ovia on turha mennä koputtelemaan tämän hyödykkeen toivossa.  ;)

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #13 : 10.01.10 - klo:21.38 »
Kuulokkeet kuulostavat pitkälti siltä miltä ne tuntuvat.
Kannattaa kokeilla istuvuutta. Hyvin istuvat huonot kuulokkeet voivat
kuulostaa paremmilta kuin huonosti istuvat hyvät kuulokkeet.

Itselleni parhaiten sopivat kuulokkeet ovat löytyneet AKG.n malleista,
kevytkuulokkeista tykkään KOSSin PortaPro mallista (halvemmat kuin
kyselyn haarukka).
Poistuu taka vasemmalle - - -

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #14 : 10.01.10 - klo:21.45 »
Plugi on 6,3mm paksu ...

No, mutta tuollaisethan on kunnollisissa vermeissä vieläkin.  ;D

pelko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #15 : 11.01.10 - klo:21.19 »
Plugi on 6,3mm paksu ...

No, mutta tuollaisethan on kunnollisissa vermeissä vieläkin.  ;D
Onhan niitä käytössä, ainakin kitara- yms. vahvistimissa ja sellainen on liitäntä olohuoneen stereoissakin  ;)

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #16 : 11.01.10 - klo:21.53 »
Ostin joulun alla Gradon SR-60i:t ja olen todella tyytyväinen hankintaani! :)

Ainoa huono puoli näissä 60i:ssä on se, että nämä tyynyt tappavat korvat --> Täytyy ostaa L-Cushit jos haluaa kuunnella kauemmin kuin 40 minuuttia. :D
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #17 : 12.01.10 - klo:09.41 »
Rypyn kanssa samalla linjalla. Eli Koss Porta Pro vaikka ei osu haitariin.


En ole mikään hifisti tai saatikka tiedä kuulokkeista yhtään mitään, mutta kun kerran menin ostamaan Kossin Porta Prot niin ei ole koskaan tullut mieleen vaihtaa. Miinuspuolena avoimuus, mutta plussana sitten esim omalla normaalille musa/video/pelikorvalle sopivat äänet joissa on mukavasti myös "bassoa mukana". Kuulokkeiden mukana kannettavuus on myös mielyttävää niiden pienen koon takia. Sopii silti isompaankin päähän :)

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #18 : 12.01.10 - klo:10.37 »
Tää nyt menee ehkä vähän ohi, mutta jos kuuntelupaikka ei ole niitä hiljaisia suosittelen kokeilemaan vastamelukuulokkeita. Itelläni on akg:n 140e kuulokkeet. Suljetut, eristävät mekkalalaa hyvin. Ja kuljetus onnistuu hyvin mukanatulevassa kotelossa.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Kuulokesuosituksia?
« Vastaus #19 : 28.02.10 - klo:23.21 »
Isot kiitokset teille kultakorville suosituksista! ;D

Ostoskoriin taitaa päätyä kohtapuoliin EMU0202 ja AKG:n K240MK2 tai K242HD.
Mikähän mahtaa näillä olla merkittävin ero, kuuleeko sitä? :P
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!