Kirjoittaja Aihe: 9.10 kaatuilee RATKAISTU  (Luettu 19886 kertaa)

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #60 : 17.01.10 - klo:08.43 »
Niin minullakin aikaisempien Linux-kokeilujen yhteydessä mutta nykyään tuppaa kaatuilemaan. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia mutta eilen illalla se sammui vähän väliä. Onneksi osaa aina jatkaa siitä mihin jäi ennen kaatuimista...
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #61 : 17.01.10 - klo:09.49 »
Itse väsyin 9.10 kaatuiluun ja sairastuin pikkuiseksi ajaksi Distro-maniaan. Nyt sain asennetuksi koneeseen Fedoran ja alkaa distro-maniakin helpottaa. Voi tätä käyttö järjestelmän vakautta,

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #62 : 17.01.10 - klo:10.14 »
Ubuntu ei ole viimeisen viikon aikana heittänyt login-ruutuun kuin pari kertaa mikä tyytyväisyydellä todettakoon. Sen sijaan Firefox sammuu vähän väliä, tätäkin viestiä kirjoitettaessa jo kertaalleen. Mitäs selainta väki täällä yleensä käyttää? Itselle on Opera tuttu joten sitä aion tässä kokeilla mutta onko joku muu selain jota väki suosittelee?

FF kaatui muuten 4 kertaa tämän viestin kirjoituksen aikana joka on jo ennätys...

Töissä otin 3.6:n käyttöön ja se on kyllä kaatunut monta kertaa päivässä. 3.5.6 taas ei tunnu pahemmin kaatuilevan.

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #63 : 17.01.10 - klo:10.36 »
Mulla näyttää olevan 3.5.7. Kokeilen Operaa kunhan keksin miten saan sen tähän asennettua...
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #64 : 17.01.10 - klo:11.20 »
Mulla näyttää olevan 3.5.7. Kokeilen Operaa kunhan keksin miten saan sen tähän asennettua...
http://www.opera.com/browser/download/

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #65 : 17.01.10 - klo:11.32 »
Kiitos vaan. Sain Operan asenneltua tuon päätteen kautta kun löysin semmoiset ohjeet suomi24:ltä. Hyvin on toiminut (yli puoli tuntia kaatumatta). Oletan (ainakin toivon) että tämä on vakaampi kuin tuo kaatumatautinen Firefoxini oli. Itse asiassa EI voi olla epävakaampi...
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #66 : 18.01.10 - klo:08.56 »
Ai täällä ketjussakin oli ff:n tökkimisestä jotain.

Minulla on kokeilussa Crome.

Vähän totuttelua tarvii, mutta toistaiseksi toimii hyvin, vaikka beta versio onkin.

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #67 : 18.01.10 - klo:13.59 »
Ai täällä ketjussakin oli ff:n tökkimisestä jotain.

Minulla on kokeilussa Crome.

Vähän totuttelua tarvii, mutta toistaiseksi toimii hyvin, vaikka beta versio onkin.

Kumma juttu, että wlan käytössä Ubuntun Firefox ei hukkaa yhteyttä yhtään.

Tänään olen kokeilun vuoksi omalla koneella käyttänyt työpaikalla wlan yhteyden kautta yli viisi tuntia ja kaikki sivut aukeaa ongelmitta.

Kotona mokkula käytössä firefox vähän väliä ilmoittaa ettei palvelinta löydy, vaikka network managerin mukaan yhteys on olemassa.

Pitää kokeilla lisää tuota mokkula käyttöä cromella kotona. Pari tunnin sessiota on aika vähän, vaikka sillä ajalla ei cromella ole ollut ongelmia.

Voiko ongelma johtua siitä, että firefox vain jotenkin hukkaa mokkulayhteyden?

Ompa kumma juttu. 

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #68 : 18.01.10 - klo:20.22 »
Kumma juttu tuo kaatuilu... Olen käyttänyt 9.04 nbr miniläppärissä viime keväästä asti ilman yhtään kaatumista. Olen myös tuunannut tätä konetta vaikka millä "pähkähulluilla" ssd:n kirjoituksen vähennys tempuilla, ihan oppimismielessäkin, enkä sittenkään ole saanut tätä jumittumaan mitenkään. Käytän nettiä ja Firefoxia päivittäin ainakin yhden "akullisen", joten kyllä vaikeuksien olisi luullut esiintyvän, jos olisivat tullakseen.

Toiseen normaaliläppäriin asensin joulun alla 9.10:n ja sen kanssa on hiukan koneyhteensopivuus ongelmia, mutta ei sekään ole koskaan kaatunut. "Epälinux" laitteet, wlan-sovitin ja äänikortti, ovat sen ongelmia, mutta sehän on vain laitevalintajuttu. Vanhalle koneenromulle siinä yritin uutta elämää.

Firefoxin olen saanut molemmilla Ubuntuilla jumittumaan joulun alla erään s-ryhmän joulukalenterisivun kanssa. Kun siltä sivulta pakitti edelliselle sivulle niin foxi jumittui. Oli niin selvä juttu, että sen sai oikein kokeiltua useamminkin. Se onkin sitten ainoa tuntemani tapaus.

En pidä sitä foxin huonoutena, jos joku sivu on niin tehty, että se aiheuttaa virhetoiminnon. Ehkä olen väärässä... Korjatkaa jos tiedätte paremmin, siis pitäisikö selaimella olla jokin sisäinen vikasietojuttu ja ruotuunpalautus?

Jotenkin tulee noista kaatuiluista mieleen kysymys: Onko Ubuntun .img tai .iso latauksen jälkeen tarkastettu esim. md5sum ajolla, ja onko poltetun levyn eheys tarkastettu ennen Ubuntun asennusta? Nämä koneet ovat niin pikkumaisia, että ei tarvitse olla kuin yksi bitti poikittain niin kaikki on pilalla.

Kaiken kaikkiaan Ubuntu on toiminut niin loistavasti, että en enää sitä pois anna. Vaimoni koneessa on sekä Ubuntu, että Windows ja, kuten mainitsin wlan ja ääni risat, silti hän ajaa Ubuntua joka päivä ja on oppinutkin sen ihan itse, ja osasi äskenkin ihan itse katsoa päätteeltä kernelin numerot: 2.6. 31-17 generic -pae. Tämän keskustelun neuvomana taidan yrittää uusia tuon kernelin.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #69 : 18.01.10 - klo:22.11 »
Ai täällä ketjussakin oli ff:n tökkimisestä jotain.

Minulla on kokeilussa Crome.

Vähän totuttelua tarvii, mutta toistaiseksi toimii hyvin, vaikka beta versio onkin.

Kumma juttu, että wlan käytössä Ubuntun Firefox ei hukkaa yhteyttä yhtään.

Tänään olen kokeilun vuoksi omalla koneella käyttänyt työpaikalla wlan yhteyden kautta yli viisi tuntia ja kaikki sivut aukeaa ongelmitta.

Kotona mokkula käytössä firefox vähän väliä ilmoittaa ettei palvelinta löydy, vaikka network managerin mukaan yhteys on olemassa.

Pitää kokeilla lisää tuota mokkula käyttöä cromella kotona. Pari tunnin sessiota on aika vähän, vaikka sillä ajalla ei cromella ole ollut ongelmia.

Voiko ongelma johtua siitä, että firefox vain jotenkin hukkaa mokkulayhteyden?

Ompa kumma juttu. 

Nonniin tuli tuota cromea testailtua muutaman tunnin ja hukkasi sekin useasti tuon yhteyden ja silti network manageri näyttää, että yhteys on.

Ongelma ei siis ole firefoxissa.

Olisikohan Elisan yhteys vaan niin heittelevä laadultaan, että yhteyttä palvelimiin ei saa.

Asun kuitenkin keskellä uutta 3 G aluetta. tänne tuli 3G vasta joulukuun puolessa välissä viime vuonna. Voihan tietysti uusikin mokkula olla viallinen vaikka on joulukuussa hommattu.

Hieman ärsyttävää kun pätkäsyn jälkeen joutuu tännekin aina uudelleen kirjautumaan vaikka 60 minuutin aikaraja ei ole täynnä.

TK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #70 : 22.01.10 - klo:17.17 »
Päivitä kerneli versioon 2.6.32 tai uudemmaksi ja ota käyttöön tämä PPA
Olen sillä tasolla vielä tämän Linuxin kanssa että tekemättä jää. Kiitos kuitenkin neuvoista...
Kernelin päivityksen saa tehtyä helposti seuraavasti:
1. Surffaa osoitteeseen http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/ ja valitse kernelin versio (2.6.32 tai suurempi)
2. Siirry sisällä kansioon ja lataa ne tiedostot, joiden perässä mainitaan oikea bittien määrä
3. Tämän lisäksi sinun pitää ladata vielä kernel-headers-paketti, jonka loppuosassa on merkkijono all
4. Asenna ladatut paketit komennolla sudo dpkg -i linux-*.deb
5. Buuttaa kone.

PPA:n käyttöönotto:
1. sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa
2. sudo apt-get-update && apt-get dist-upgrade

Suoritin nämä loitsut kun pöytäkoneeni näyttö (BenQ 2400W) päivittyi hitaahkosti, siis häiritsevän hitaasti.

Kernelin päivityksen (2.6.32.4) jälkeen ei ollut enää "häntimistä" eikä palapelejä ruudulla. Siihen asti siis kaikki hyvin.

Sitten tuo PPA:n käyttöön ja kas...kirjautumisikkuna yhtä puuroa. Tää tilttasi siis siihen. Käyttiksenä tosin Mint 8, onko tuolla seikalla mahdollisesti osuutta asiaan?

Aikani tuskailin ja asensin uudelleen, nyt en päivittänyt vielä 2.6.32 asti mutta nyt näyttö on huomattavasti virkeämpi. Atin (AH 3650) avoimet käytössä ja resoluutio (1920x1200) on oikea nyt kun se alunperin oli 1600x1200.

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee RATKAISTU
« Vastaus #71 : 22.01.10 - klo:21.15 »
Minä tämän threadin aloitin ja nyt kun ongelmani on selvinnyt niin katson oikeudekseni kirjoittaa otsikkoon tekstin "RATKAISTU". Vaikka ketjua on viime aikoina jotkut lainailleetkin jonkun network managerin ongelmien setvimiseen tms.

Miten sitten Ubuntuni lopetti login ruutuun heittelemisen ja Firefoxin sammuttelun? Aloin käyttämään Operaa ja sen koommin ei ole nettiselain kaatunut eikä ole tarvinnut kesken työskentelyn kirjautua uudelleen ja käynnistellä kaikkia ohjelmia uudestaan. Ennen Operaa niin tapahtui keskimäärin muutaman kerran illassa ja FF kaatui pahimmillaan 4 kertaa yhden viestin kirjoittamisen aikana. Olkaa mitä mieltä hyvänsä niin minun ongelmaani ainakin auttoi tämä. Firefoxia käytän edelleen Windowsissa ja mieluusti olisin Ubuntussakin sitä käyttänyt mutta mahdotonta oli se...
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee RATKAISTU
« Vastaus #72 : 22.01.10 - klo:21.34 »
Bugipäivitykset?
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee RATKAISTU
« Vastaus #73 : 22.01.10 - klo:22.18 »
En ole itse tuohon törmännyt mutta pientä arpomista:   Voisikohan tämä liittyä jotenkin ATI HD3850 näytönohjaimeen / sen ajureihin ?  Luulisi kyllä että joku muukin olisi kohdannut samankaltaisen ongelman Firefoxilla.  Mietityttää...
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee RATKAISTU
« Vastaus #74 : 23.01.10 - klo:08.11 »
Saattaa hyvinkin olla. Nyt kone kuitenkin toimii hyvin joten ongelmaa ei enää ole.
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee
« Vastaus #75 : 23.01.10 - klo:08.55 »
Mulla näyttää olevan 3.5.7. Kokeilen Operaa kunhan keksin miten saan sen tähän asennettua...
http://www.opera.com/browser/download/


Jotta Opera päivittyisi paketinhallinnan kautta, niin se kannattaa asentaa seuraavalla tavalla:

"
Debi, Ubu jne.1.9.2009 18:09
Debianpohjaisiin kannattaa laittaa Operan ohjelmalähde tuolta. Päivitykset tulevat ajallaan jne.
http://deb.opera.com/

Esim. vakaa versio viimeisimpään Ubuntuun:
Pääte:
sudo gedit /etc/apt/sources.list

Avautuvan listan loppuun lisätään rivi ja tallennetaan:
deb http://deb.opera.com/opera/ lenny non-free

Päätteeltä vielä Operan avain:
wget -O - http://deb.opera.com/archive.key | sudo apt-key add -

Sitten:
sudo apt-get update
sudo apt-get install opera

"
http://debian-fi.eu/foorumi/viewtopic.php?f=12&t=103
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

mol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee RATKAISTU
« Vastaus #76 : 04.03.10 - klo:21.03 »
Voisikohan tämä liittyä jotenkin ATI HD3850 näytönohjaimeen / sen ajureihin ? 

Todennäköisesti. Ei se Operaan vaihtaminenkaan loppujen lopuksi auttanut vaan säännöllisen epäsäännöllinen kaatuilu jatkui. Nyt on menty kolmisen viikkoa liki ikivanhalla Geforcella eikä ole kertaakaan kaatunut, jokohan tämä ongelma olisi lopullisesti ratkaistu?
AMD FX-8350, Asus M5A78L-M/USB3, Kingston 8Gb, Asus GTX 460 1Gb, A-Data SX930 240Gb, Samsung 120Gb, Seagate 1TB, Samsung BD, Antec Three Hundred + Corsair 650W, Ubuntu 16.04LTS, Windows 8.1, Samsung S23B

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: 9.10 kaatuilee RATKAISTU
« Vastaus #77 : 04.03.10 - klo:21.08 »
Voisikohan tämä liittyä jotenkin ATI HD3850 näytönohjaimeen / sen ajureihin ? 

Todennäköisesti. Ei se Operaan vaihtaminenkaan loppujen lopuksi auttanut vaan säännöllisen epäsäännöllinen kaatuilu jatkui. Nyt on menty kolmisen viikkoa liki ikivanhalla Geforcella eikä ole kertaakaan kaatunut, jokohan tämä ongelma olisi lopullisesti ratkaistu?
Yritittekö käyttää Catalystia tuon HD3850:n kanssa? Mulla läppärissä 9.10 Xubuntu on avoimella radeon-ajurilla ollut vakaa kuin juna (ATI IGP320M).
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS