Moi! Olen tässä miettinyt Linux Mint Helenan ja Kubuntu 9.10:n välillä. Olen aiemmin käyttänyt Ubuntua Gnome-työpöydällä pelkästään ja ajattelin kokeilla, saisko jotain uutta uusillä työpöytäratkaisuilla ja ohjelmilla+vimpaimilla. Mulla on pöytäkoneessa uutena osana ATI Radeon HD 4350 näytönohjain, muut osat ovat Ubuntussa toimineet moitteettomasti.
Kysymys 1 onkin, miten seuraavat ohjelmat toimivat Kubuntussa (9.10):
- Videotoisto + YLE areena, MTV3 Katsomo, Nelonen Ruutu.fi?
- Selainliitännäiset Konqueror selaimessa? Onko enemmän virittelyä kuin Firefoxissa?
- Jos KDE ohjelmista ei löydy sopivaa softaa, miten Gnome-pohjaiset softat toimii?
Kysymys 2: Onko Gnome pohjainen Ubuntu luotettavammin toimiva kuin Kubuntu? Jos ajattelee asiaa siten, että asentaa käyttiksen perheen yhteiselle koneelle, jota muutkin voisivat käyttää...
Kysymys 3: Kokeilin pikaisesti Kubuntua live-cd:ltä ja silloin näytönohjain toimi sillä tavalla, että välillä DVI-piuhan yhteys näytön ja ohjaimen välillä pätki (näyttö n 10-20s pimeenä ja sitten kuva taas palasi) ATI:n oletusajurilla ja alkoi tietysti mietityttää, että onko tämä KDE ja Kubuntu-maailma sitten sellaista koko aikaista "laittoa", kun Gnome puolella en moiseen aikanaan joutunut
Laittakaa rohkeasti kommentteja ja varsinkin Gnome puolelta KDE käyttäjäksi siirtyneet.
Kiitoksia jo etukäteen.