Kirjoittaja Aihe: [Karmic] Salasana pakko vaihtaa joka kerta kun kirjautuu sisään? [Ratkaistu]  (Luettu 2395 kertaa)

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Terve!

Olen tässä päivittänyt Karmicin useampaan koneeseen ja kaikissa näyttäisi toistuvan sama, ärsyttävä ongelma. Asennuksen jälkeen luodut käyttäjät joutuvat kirjautumisen yhteydessä vaihtamaan salasanansa. Asennuksen yhteydessä luotu käyttäjätili toimii ilman ongelmia. Onko muilla ilmennyt samaa? Mistä vika voisi johtua?

Kiitokset jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 26.11.09 - klo:18.10 kirjoittanut meizirkki »
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Terve!

Olen tässä päivittänyt Karmicin useampaan koneeseen ja kaikissa näyttäisi toistuvan sama, ärsyttävä ongelma. Asennuksen jälkeen luodut käyttäjät joutuvat kirjautumisen yhteydessä vaihtamaan salasanansa. Asennuksen yhteydessä luotu käyttäjätili toimii ilman ongelmia. Onko muilla ilmennyt samaa? Mistä vika voisi johtua?

Kiitokset jo etukäteen.

Minä olen päivittänyt 3 konetta ja yhdessäkään ei ole tuollaista ollut,
Käytitkö Luo satunnainen salasana optiota? Muuta en pikaisesti keksi.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

hhannu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Minulla on päinvastainen ongelma, salasanaa ei pysty muuttamaan....

Johtuu varmaan samasta ongelmasta.

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Terve!

Olen tässä päivittänyt Karmicin useampaan koneeseen ja kaikissa näyttäisi toistuvan sama, ärsyttävä ongelma. Asennuksen jälkeen luodut käyttäjät joutuvat kirjautumisen yhteydessä vaihtamaan salasanansa. Asennuksen yhteydessä luotu käyttäjätili toimii ilman ongelmia. Onko muilla ilmennyt samaa? Mistä vika voisi johtua?

Kiitokset jo etukäteen.

/etc/login.defs

Kertoo jotain. esim kohta:
Koodia: [Valitse]
#
# Password aging controls:
#
# PASS_MAX_DAYS Maximum number of days a password may be used.
# PASS_MIN_DAYS Minimum number of days allowed between password changes.
# PASS_WARN_AGE Number of days warning given before a password expires.
#
PASS_MAX_DAYS 99999
PASS_MIN_DAYS 0
PASS_WARN_AGE 7
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Ainakin KUserin mukaan homma on kunnossa. Ja salasana ei tosiaan ole randomigeneroitu, vaan ihan itse säädetty. Käyttäjätilit ovat lisätty KDEn Järjestelmän Asetuksissa Käyttäjähallinnalla. Olen myös kokeillut adduserilla mutta tulos on aina sama.. Oletteko te joilla homma toimii käyttäneet GNOMEn työkalua käyttäjätilien luomiseen? Voisikohan olla siitä kiinni..?

[ylläpito on poistanut liitteen]
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
Ainakin KUserin mukaan homma on kunnossa. Ja salasana ei tosiaan ole randomigeneroitu, vaan ihan itse säädetty. Käyttäjätilit ovat lisätty KDEn Järjestelmän Asetuksissa Käyttäjähallinnalla. Olen myös kokeillut adduserilla mutta tulos on aina sama.. Oletteko te joilla homma toimii käyttäneet GNOMEn työkalua käyttäjätilien luomiseen? Voisikohan olla siitä kiinni..?

Jep! Juurikin tuota Gnomen työkalua.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Ongelma näyttäisi päivitysten asentamisen, ja käyttäjätilien uudelleen luomisen jälkeen korjaantuneen.

kiitokset auttaneille  :)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle