Kirjoittaja Aihe: Prosessori käy korkeilla tehoilla Ylen ja mtv3.fi uutissivuilla  (Luettu 2022 kertaa)

jar1969

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Missä vika?   Prosessori  käy korkeilla tehoilla yle.fi ja mtv3.fi uutisivuilla? 25-50-(60%)%,
Norm.10-15% molemmin puolin.
prossu Intel  3ghz.
Flash:ko  Kuormitaa?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11471
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Todennäköisesti. Katso Järjestelmän valvonnasta prosessit välilehdeltä mikä käyttää eniten tehoja siitä % CPU-sarakkeesta.

Ne Flashit voi blokata esimerkiksi NoFlashillä tai AdBlockilla (tosin ylellä ei taida olla mainoksia), jotka ovat Firefoxin lisäosia. Jos et käytä Firefoxia niin sitten käytetyn selaimen mukaan noita rajoittimia.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Missä vika?   Prosessori  käy korkeilla tehoilla yle.fi ja mtv3.fi uutisivuilla? 25-50-(60%)%,
Norm.10-15% molemmin puolin.
prossu Intel  3ghz.
Flash:ko  Kuormitaa?


Ainakin minun koneessa kaffeine-mozilla toimii paljon kevyemmin ja paremmin kuin esimerkiksi gecko-mediaplayer, joten kaffeine toimii paremmin flashien kanssa. Myös selaimissa on eroa - Firefox on melko raskas ja hidas jos sitä vertaa esimerkiksi Operaan, joten... :)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11471
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Ainakin minun koneessa kaffeine-mozilla toimii paljon kevyemmin ja paremmin kuin esimerkiksi gecko-mediaplayer, joten kaffeine toimii paremmin flashien kanssa. Myös selaimissa on eroa - Firefox on melko raskas ja hidas jos sitä vertaa esimerkiksi Operaan, joten... :)
Eikö niitä Flashejä toistella sillä Adoben toistimella noiden kaffeinen ja tuon gecko-mediaplayerin sijaan?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Ainakin minun koneessa kaffeine-mozilla toimii paljon kevyemmin ja paremmin kuin esimerkiksi gecko-mediaplayer, joten kaffeine toimii paremmin flashien kanssa. Myös selaimissa on eroa - Firefox on melko raskas ja hidas jos sitä vertaa esimerkiksi Operaan, joten... :)
Eikö niitä Flashejä toistella sillä Adoben toistimella noiden kaffeinen ja tuon gecko-mediaplayerin sijaan?

Ehkä Adoben flash ja kaffeine-mozilla ymmärtävät toisiaan paremmin?
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11471
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Ainakin minun koneessa kaffeine-mozilla toimii paljon kevyemmin ja paremmin kuin esimerkiksi gecko-mediaplayer, joten kaffeine toimii paremmin flashien kanssa. Myös selaimissa on eroa - Firefox on melko raskas ja hidas jos sitä vertaa esimerkiksi Operaan, joten... :)
Eikö niitä Flashejä toistella sillä Adoben toistimella noiden kaffeinen ja tuon gecko-mediaplayerin sijaan?

Ehkä Adoben flash ja kaffeine-mozilla ymmärtävät toisiaan paremmin?

No kun minä en edes ymmärrä mitä tekemistä noilla on Flashin kanssa. Toki ne joihinkin videoihin vaikuttaa, mutta ei kyllä Flashiin...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jar1969

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
 useimiten gnome-system-monitor jää käyntiin.