Kirjoittaja Aihe: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!  (Luettu 3100 kertaa)

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« : 23.11.09 - klo:14.53 »
Nokia kun aikoinaan aiheutti melkoista päänvaivaa ihmisille arvuuttamalla millainen laite n810:n seuraaja olisikaan - tabletti  vai puhelin vai mikä.

Nyt vihdoin Nokia sai liikkeelle parantavan 'lääkkeen' - N900 on tullut jakoon ja ensimmäisille jo perillekin Suomessakin.
...mulle tosin vasta 4.12... ;(

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/keskustelu/showthread.php?t=51276&page=168
http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/keskustelu/showthread.php?t=54841

Onnea voittajille!

Toivottavasti tää ja tän toivotut seuraajat paikkaavat Nokian pahasti kolhiintunutta imagoa!
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #1 : 24.11.09 - klo:09.33 »
aivan hyvin - en vaan huomannut sitä ilmeisesti ...tai innoissani ;)

Mutt minä en taidfa saada tätä ketjua pois - josko ylläpito vois ystävällisesti auttaa
mulle tulee ilmo, ett 'et voi poistaa omaa aihettasi'
« Viimeksi muokattu: 24.11.09 - klo:09.37 kirjoittanut jake »
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #2 : 24.11.09 - klo:16.52 »
Joo niin tuli ja loppuivat samantien kesken!
 
http://www.digitoday.fi/mobiili/2009/11/24/nokia-n900-loppui-jo-varastosta/200924414/66

...tais Kallasvuo yllättyä, mutt toivottavasti ei ollu 'housut kintuissa'...
en tosin tiedä, mutt olis saattanu olla enempi irvokas näky... ;) 
« Viimeksi muokattu: 24.11.09 - klo:17.16 kirjoittanut jake »
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Mute

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #3 : 24.11.09 - klo:21.38 »
Älä tuommoisia mielikuvia tuo meille :-\

Tuntuu jotenkin oudolta, että ihmiset on tuolla mainitsemillasi foorumeilla yllättyneet varsinkin noiden perusominaisuuksien puuttesta. Ei kai sitä oo koskaan mainostettu niinkään puhelimena kuin tablettina. No mutta kuitenkin, en malta oottaa, että pääseen laitteen omistajaksi. Tokihan siellä enemmän kehuja tuntuis tulevan entä puutteita. Ja puutteethan on tehty korjattavaksi :P

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #4 : 24.11.09 - klo:21.53 »
hei hetkinen - enhän minä arvioinut itse laitetta mitenkään. Vaan että sen suosio olikin isompi kuin mihin Nokia ja/tai online-kauppa oli varautunut ilmeisesti 
Laitteelta minä ainakin odotan paljon ja siksi oon sen ennakkoon tilannut.
vaikka kuulunkin siihen 4.12-joukkoon, kun sen myynti alkaa paikallisessa alan putiikissa.

Ja niistä valituksista sanoisin, ett aikas pieniä on puutteet mun vinkkelistäni huomioiden.
Kun tuo navigointikin kuuluu olevan tulossa.

Kyll sielläkin kehuja on paljon enemmän kuin moitteita, niin kuin minäkin pienen vkonvaihteen protokokeilullani havaitsin.
Esim selain oli jo silloin (2 kk sitten) hieno ja nopee näytön skaalautuvuutta myöten.

Joten intoa piukassa odotan laitetta enkä oo yhtään pahoillani, ett tällä kertaa ei tullu kutsua itsenäisyyspäivän viettoon pressan karkeloihin... ;)

edit: ps. ...ja se 'odotusaikani' pelkotila Nokia tipahtamisesta kartaltakin on haihtunut tämän kännytabletin myötä tyystin. Semminkin, kun tähän kohdistunut innostus tuottaa varmasti (?) jatkoa Maemo-laitteille, jopa hiukka erilaisina kuin nyt myyntiin tullut N900
« Viimeksi muokattu: 24.11.09 - klo:21.59 kirjoittanut jake »
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Mute

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #5 : 25.11.09 - klo:00.15 »
Joo ymmärsin, viittasin sinun sanomisiin vaan tuossa Kallasvuo-asiassa 8)

Mutta foorumeilla liikkuu kaikenlaista. Onneksi enimmäkseen positiivista.

mulvila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #6 : 09.12.09 - klo:06.45 »
Alkaisiko jollakulla olla jo käyttökokemukseen perustuvia kommentteja laitteesta?

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: nyt ne 900 kännytabletit vihdoin tuli!
« Vastaus #7 : 09.12.09 - klo:23.14 »
Mulla on kovasti positiiviset fiilikset, koska osasin varautua joihinkin keskeneräisyyksiin - kun en enää ihan kaikkiin mainoslauseisiin usko - olisko iskeny kaihi tohon sinisilmäisyyteen... jos ne silmät on koskaan sinisiä olleetkaan ;) sen verran takapakkia Nokia sai 97:aan...

No tätä on sanottu parhaimmaksi ja vakaimmaksi Nokian laitteeksi ainakin moniin vuosiin. Juu, mulla ei oo jumiutunu kertaakaan eikä bootannu omia aikojaan.
Mutt mä en oo myöskään asennellu mitään ohjelmia testi- tai developperi-repoista.
Mulle on riittänyt tutustuminen ja liittymien muokkaaminen oman mielen mukaiseksemmaksi.
Enkä myöskään halua edes synkata luurin sähköposteja johon MS exkankee-postilootaan, en! Mutt joku on moittinut, joku kehunut.
Gmail;sta haki mun mun ~1300 postiani niinkuin pitikin OK.

Näyttö on ylivertaisen tarkka muihin luureihin verrattuna, selain on erinomainen. Skaalautuu kaksoinäpäytyksellä hienosti näytön kokoon ja ympyräkuviolla minkäs kokoseks vaan. Vieritys on mukavan herkkä, mutt en osaa verrata iLuuriin.

Alutusivut - ne neljä - saa muokata haluamansa laisiks helposti. Niihin saa widgettejä, iconeita ja kuvia ja linkkejä, etc,,,

Puhelintoimintoja kaikki eivät oo kehuneet, mutt yhteystiedot sai vanhasta luurista kortin avulla OK ja sitä voi selata kevysti rullattamalla tai näppiksestä aloittamalla kirjoittaa etsimäänsä nimeä, niin jo ekalla kirjaimella pääsee liki etsimäänsä ja seuraavat tietty vie entistä lähemmäks ;)
Vaimon, tyttöystävän, tms kuvan voi myös laittaa aloitussivulle ja sitä tökkäämällä soittaa tai viestittää. Mulle ihan OK toimintoja.

Videot pyörii sujuvasti - ne siis joita oon kokeillut - tais olla youtuube,
Kameran kuvat on hyviä, videoo en oo kokeillut

MMS:thän ei toimi, niinkuin on ennakkoon moneen kertaan kerrottu, mutt sms:t ja e-mailit liitteineen kyll - eli kyll kuvatkin saa liikkeelle

Siis tutustumisen arvoinen vehe mun mielestäni

Joku tetari kirjoitti enempi ja omalta kannaltaan: http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2009/12/09/tuoreita_ajatuksia_nokia_n900_sta_pidemman_kayton_jalkeen
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett