Kumpi oli ensin: Muna vai Bingviini ? T: Frank Zap
Oikea vastaus on edelleen se, että Pingviini istuu ison munakasan päällä ja kasan juurella on paljon sirpaleita.
Linuxia tai edes sen kerneliä ei polkaistu tyhjästä. Edellä oli uskomaton määrä pieniä kehitysaskeleita.
Joukossa on myös valtavasti hukkaan heitettyä neroutta ja loistavia keksintöjä, jotka valuivat hukkaan, koska markkinapellet eivät käsittäneet, mitä heillä oli käsissä tai markkinat eivät olleet vielä valmiit. Esimerkiksi Transputter, Occam, magneettikuplamuisti, 3D-hiiri, virtuaalinäyttö, 6-näppäiminen näppäimistö,...
Toisaalta energiaa on haaskattu määrättä kuolleisiin ideoihin.
Väärä vastaus esitettyyn kysymykseen, mutta tulkoon lista asioista, joita olen itse käyttänyt.
Rauta:
VIC-20 useita
VIC-20 + 512 kB RAM + 96 kB ROM
Dragon 64
MicroProcessor
DEC-10
MSX, Sharp ja Memotech
Apple II + CP/M
6800, 6803, 6809, Z80, 8035, 8573, 6502, PIC16 uP-kortteja, useita, osa itse tehtyjä
C64 useita
Atari Portfolio
Kaypro I, II ja III (CP/M)
Columbia PC
Appricot
IBM mikälie mainframe
Muutama lintupönttö
100 tai yli PC-rakkinetta eri muodoissaan.
n. 20 WinPDA ja n. 10 Palm
Käyttikset:
CPM, CP/M, Apple II, Macintosh, MSX, VMS, OS/9, OS/2, IBMmikälie, Unix, Minix, BSD, MSDOS 1.1 alkaen, PCDOS, DRDOS, FreeDos, DrDos, nippu itse rakennettuja 'käyttiksiä' ja boot-loadereita.
Linux ver 0.9 alkaen. Pääosin Slackwarea ja nyttemmin Debiania ja Ubuntua.
Kielet:
Asm, Bash, Basica, GWBasic, PICBasic, ZBasic, TrueBasic. TurboBasic, SmallBasic (molemmat), FreeBasic, QBasic 2-4.5, VB 1.0-4.5, C, Copol, Comal, Fortran, Forth, HEX, Java, JavaScript, Lisp, uLisp, xLisp, Logo, MSDOS-script, Python, Perl, Php, Postscript, html,
Jotain saattoi unohtua, Tässä ovat vain ne, joita on tullut käytettyä johonkin vakavaan.