Kirjoittaja Aihe: PETTYNYT  (Luettu 6271 kertaa)

ilkkasunila

• Käyttäjä
    • Profiili
PETTYNYT
« : 18.11.09 - klo:12.40 »
Käytin kuukauden ajan ubuntua ja melkein kerkisin ihastua ohjelmaan. Vaikka pidätte ohjelmaa helppona ja aloittajaystävällisenä jouduin kuitenkin liian vaikeisiin tilanteisiin mielestäni päivänselvissä asioissa joiden pitäisi toimia ilman että itse joutuu olemaan ubuntu. En kuitenkaan poistanut windovsia kokonaan vaan asensin ubuntun windovsin sisälle, onneksi sillä olen noin 8 kertaa yrittänyt ladata ja asentaa ubuntua uudestaan sen seottua itsestään. En ole siinä onnistunut vaan aina tapahtuu jokin outo virhe vaikka teen asian oikein. Enkä jaksa enää taistella moisen asian takia vaan jatkan windovsin käyttöä, Siinä ainakin perusasiat eivät petä ja ohjelma on minulle riittävä ja luotettava. VAIHDAN MIELELLÄNI KOTOMAISEEN TAKAISIN SITTEN KUN SE EI ENÄÄ OLE KESKENERÄINEN JA EPÄLUOTETTAVA. Nyt minulla ei ole resursseja olla tietokoneinsinööri vaan haluan käyttää toimivaa käyttöjärjestelmää käyttääkseni kalliin aikani itse työhön enkä rikkinäiseen työkaluun. Tällä hetkellä minulle se ei ole ubuntu vaan windovs. Kiitos ja Hyvää jatkoa. Kehittäkää ohjelmisto valmiiksi, palaan sitten asiaan takaisin.

Storck

• Vieras
Vs: PETTYNYT
« Vastaus #1 : 18.11.09 - klo:12.44 »
Suurimman virheen teit mielestäni sinä itse: asensit "vindoussin sisään". Se on sama kuin kaivaisi verta nenästä.

ajaaskel

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.11.09 - klo:13.01 »
Oletan että jotain on mennyt koekäytössäsi asennuksen osalta pahasti pieleen.  Itse olen työkseni tukenut noita Windowseja sekä kaikkea muuta mahdollista ja käyttänyt nyt vuoden päivän koneessani pelkkää Ubuntu Jaunty 9.04 :ää ja tämä v9.04 Ubuntu on itselläni toiminut idioottivarmasti & todella ongelmattomasti verrattuna kaikkiin niihin Windowseihin jotka olen elämäni aikana tavannut ja korjannut.
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

Taro Turtiainen

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Taro Turtiainen
« Vastaus #3 : 18.11.09 - klo:14.33 »
Suurimman virheen teit mielestäni sinä itse: asensit "vindoussin sisään". Se on sama kuin kaivaisi verta nenästä.

Olen täysin samaa mieltä. Jos haluat säilyttää sen windows:n vielä koneella suositeltavin tapa on asentaa Ubuntu sen kanssa dual-boot:n.
Foorumilta löytyy asiaan auttavia viestiketjuja monia.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

Frank Zappa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.09 - klo:15.36 »
VÄÄRIN: eli siis wintoosaan pettyneet haluaa LINUXIN. Kyllä omakohtaasten kokemusten mukaan wintoosa on niin buginen, hidas, kömpelö, sotkunen, epäselvä käyttis että mikä tahansa Linux on mukavampi. Wintoosa on vain olemassa sen vuoksi että monet peli ja laitevalmistajat "suosii" markkina"johtajaa" vaikka se buginen onkin.

Kyllä suurinosa Ubuntun käymättömyydestä johtuu kuitenkin siitä että käyttäjä ei osaa käyttää ubuntua,
ei silloin voi ubuntua syyttää, vaan on katsottava itseään rehellisesti peiliin.

Tosin Linux vaatii käyttäjältä hiukan kiinnostusta "atk-tyyppisestä ajatusmaailmasta". Tässä ei aina saa neuvoja
tyyliin "tietämättömän alottelijan rautalankamalli", vaan täytyy rivien väleihin etsiä lisää aineistoa tai arvata.
Mutta se juuri on Linuxin/ubuntun suola: ei tarvitse itsellä aina olla stubid mode päällä. oppii nääs jotakin ehkä.

Mutta jos tarvii ainoastaan nettiyhteyden ja office-toiminnon niin Ubuntu hakkaa kyllä wintoosan.
Lisäherkkujen kans joskus joutuu sitten näpräämään wintoosaa enemmän niiku digi-TV-tikun kans, tai videot jne.

Jos haluat neuvoja niin täältä voi aina kysyä. Itse suositelisin aloittelijalle hankkia toinen kiintolevy, jolle asentaa
Ubuntu, niin se on silloin eri kiintolevyllä kuin wintoosa. Itse osioin aina kiintolevyn 4 osaan ja ompa joskus ollut kolmekin eri käyttöjärjestelmää samalla levyllä. Eli wintoosa ja Ubuntu eri osioille, niin toiminto on varmaa, siis
siinätapauksessa että wintoosa on asennettu ensin ;) Eli jos ei ole kokemusta tai ei osaa niin ei kannata ajatellakaan asentavansa ubuntua "wintoosan sisälle".

T: Frank Zappa  8)

ilu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.09 - klo:19.51 »
Mutta kyllä tässä Ubuntussakin on kehitettävää vielä, kun toisissa koneissa kaikki toimii kerralla ja täysin ongelmitta kun taas toisissa ei toimi mikään.
Ja jos vanhempi versio toimii koneessa ilman ongelmia niin uudempi ei sitten välttämättä toimikaan.
Mutta eikös sen takia tälläinen foorumi olekin että tästä saatais kehittetyä kaikissa koneissa ja kaikilla käyttäjillä toimiva käyttöjärjestelmä.

~unknown

• Vieras
« Vastaus #6 : 18.11.09 - klo:19.58 »
VAIHDAN MIELELLÄNI KOTOMAISEEN TAKAISIN SITTEN KUN SE EI ENÄÄ OLE KESKENERÄINEN JA EPÄLUOTETTAVA.

Ei Ubuntu ole kotimainen...  ::)

Frank Zappa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 18.11.09 - klo:20.03 »
Sama se on vintoosassa tai itseasiassa siellä se on vielä pahempi:

kun emo ja prossu ja vaikka näyttis tulee "liian vanhaksi" niin homma loppuu siihen.
Linixilla nyt voi vielä käyttää vanhaa 486ta. heh  ;D

Toisaalta aina se nykyään on niin, että "vanha toimiva käyttis " jää vanhan koneen sisään
ja hankitaan uudet raudat "uudemmalle käyttikselle".
eli sitten onkin aina vähintään kaksi konetta...

T: Frank Zappa  8)

ilu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 18.11.09 - klo:20.30 »
VAIHDAN MIELELLÄNI KOTOMAISEEN TAKAISIN SITTEN KUN SE EI ENÄÄ OLE KESKENERÄINEN JA EPÄLUOTETTAVA.

Ei Ubuntu ole kotimainen...  ::)

Niin eikös Ubuntu ole täältä....
http://www.youtube.com/watch?v=ZOh1Y9wCqKA

10.10 Magnificent Rhinocerosta odotellessa....

Ked

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 18.11.09 - klo:23.09 »
Käyttöjärjestelmästä toiseen siirtyminen ottaa aina oppiaikansa ja vaatii paneutumista. Jos on Windowsissa koko ikänsä tottunut tekemään asian jollain tavalla, pitää helposti päivänselvänä että se Linuxissa tehdään samalla tavalla.

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
« Vastaus #10 : 18.11.09 - klo:23.31 »
Olisi ollut mielenkiintoista tietää, mikä tässä nyt on niin rikki, keskeneräistä ja epäluotettavaa?

Antifilatelisti

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #11 : 19.11.09 - klo:00.40 »
Ubuntun wubi asennus ei ole sinänsä pahasta, mutta tällöin windows on se, joka tekee virheet ei ubuntu. Onhan nimittäin typerää luulla, että ubuntu toimisi samalla tavoin windowsin yhtenä "ohjelmana" kuin itsenäisenä käyttöjärjestelmänä. Olen pettynyt siihen, että ihmiset valitsevat aina sen helpoimman tien kokeillessaan uutta käyttöjärjestelmää. Käyttöjärjestelmästä ei tule sanoa pahoja sanoja, jos sitä ei ole edes käyttänyt. Teitä on huijattu. Wubi asennus käy pikaiseen vilkaisuun "ensisilmäykseen", mutta todellista kuvaa on näin hankala saada. Dual bootin tekeminen on naurettavan helppoa..etenkin nörteille, jotka ovat 2000 luvun näkymättömät sankarit. Ainoa kohta, jossa voit eksyä tieltä pientareelle on levyn osiointi. Kaiken muun ovat ahkerat ihmiset tehneet teille valmiiksi. Ehkäpä heidän olisi syytä antaa tässäkin kohden erinäisiä vaihtoehtoja, jottei käyttäjän tarvitse liiaksi ylikuormittaa yläkoppaansa. Onhan se hienoa, että tietokoneet kohta ajattelevat puolestamme, mutta eikö teistäkin ole upee ja nautinnolista rasittaa lihaksiasi ajatteluun. "Mieleni minun tekevi, aivoni minun ajattelevi" eikö se näin ole? No ei. Jos mielesi tahtoo jotakin niin järki lähtee usein käsistä. Perus elementitkin saattavat häipyä hetken mielijohteesta. Kuinka häpeällistä ihmiskunnalle. Homo sapiens kaksijalkainen ei kykene edes mieltänsä vastustamaan. Vaihoehtoja on monia, mutta niistä valitaan se helpoin. Tämä aiheuttaa kuitenkin pohjattoman kierteen, joka aiheuttanee lopulta tuhomme. Emme siis kykene  kehittymään, jos sanat helppoa ja hauskaa ovat päämäärinämme suurella nicellä. Olen ollut itsekkin luiskahtamillani paheeseen eli maailman helppouteen. Tätä en halua itselleni enkä muille. En myöskään pitäisi siitä, että tällä siteerettaisiin itseäni vastaan(kuten tietokoneen foorumeilla; esim windows helppoa ja hauskaa....linux vaikeata ja tylsää)
Siinäpä vasta mietittävää. varsinkin tästä ubuntusta on tehty jo niin naurettavan helppo ja hauska, ettei se enää ole sitä laisinkaan.
Melkeinpä pidän enemmän vistasta, kun se sentään tekee aivan omiaan.(Sulkee ikkunoita pelattaessa, jos saa uuden windows päivityksen ladattua, sulkee ikkunoita, jos saa uuden java päivityksen ladattua...ja vieläpä hukkaa näytön resoluution, jos vaihdetaan alt+tabilla muutamia kertoja pelin ja työpöydän välillä. Pelillä ei ole väläjä vaan pelin reson pitää vain erota todelliseta resosta. Tietenkään et tässä onnistu, koska demoefekti eli satumainen sattuma puuttuu peliin kuten Göringin Britannian valtauksessa)
Miettikääs tätä ja yrittääkää siteerata minua vastaan....ette muuten varmana epäonnistu. No miksi ette...Hyvin yksinkertaista sanoisinko jopa triviaalia. Omaa mieltänne vastaan ette voi taistella, sillä se on teitä viekkaammaksi kehittynyt. Se on kuin arabialainen sekkailukirjojen maantierosvo. Aina keksimässä jonkin tekosyyn tai kavalan valheen isäntänsä päänmenoksi, vaikka söisikin tämän durraleipää. Pureskelkaa ja nielkää koko vuodatus, mutta älkää unohtako tätä:
 "Ruoka kyllä maistuu, mutta maistuisiko se vielä paremmin, jos itse osallistuisit sen tekoon" näin sanotaan vanhassa arabialaisessa sananlaskussa. Arabialaiselle on mutten pahin häväistys, jos häntä uhataan piiskalla. Sen voit huomata lyhyestä, mutta pistävästä silmien  hyökkäyksestä, jonka hän tuolloin paljastaa vihamiehelleen. Piiskaa siis itseäsi, jos haluat jujuttaa ovelaa mieltäsi. Älä anna sille helpoutta  vaan ole ankara sitä kohtaan. Tällöin ei silläkään ole tahtoa neuvoa sinua helppouteen, joka on turmion palvelija. UGH! 

kalarm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 19.11.09 - klo:06.36 »
Itselläni on pitkäaikainen 8.04 hardy ja toimii hienosti. Toistaiseksi käytän uudempia versioita live-cd:eeltä. Eikö aloittelijoille pitäisi suositella vakaita pitkäaikaisia tuettuja versioita. Kun kiinnostusta ja oppia kerttyy voi siirtyä uudempiin versioihin?
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

ilu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 19.11.09 - klo:12.42 »
Olisi ollut mielenkiintoista tietää, mikä tässä nyt on niin rikki, keskeneräistä ja epäluotettavaa?

Alkuperäinen tusikin enään vastaa niin mä voisin vastata, että rikki rikki tässä on koneen sammuminen, se toimi vielä 6.06 versiossa ihan kaikissa koneissa mihin ubuntun asensi, mutta sen jälkeen se on ollut rikki, vähän väliä tupsahtelee foorumillakin koneita jotka eivät sammu oikein.

Keskeneräistä vois olla vaikka laitetuki, mutta se menee kokoajan eteenpäin, tähän oli vaikeempi keksiä mitään.

Epäluotettava on selvästi se että jos asentaa koneelle vaikka 8.04 niin sen jos erehtyy päivittämään uudempaan niin järjestelmä voi olla sen jälkeen ihan sekaisin tai sitten päivitys voi onnistua ihan nappiin, epäluotettavaa on myös se kun asennan koneeseen 9.04 niin kaikki toimii hienosti, mutta kun samaan koneeseen asentaa 9.10 niin kone ei lähde edes käyntiin, taas toiseen koneeseen jossa on eri emolevy niin 9.10 asentuu hienosti ja kaikki toimii, mielestäni aika epäluotettavaa....vai....

Frank Zappa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #14 : 19.11.09 - klo:14.37 »
On se kumma ettei tieto mene suomessa perille!

Minä olen aina sanonu, että Ubuntun asennuslevyn imurointi ja ite polttaminen aiheutta suurimman osan
ongelmista ja koneen tökkyämiset. TILATKAA ASENNUS LEVY 6 mk! ei maksa paljoa. prkl.

Toinen asia joka nyt on kaikkien tiedossa: Käyttöjärjestelmien päivitys vanhan päälle on aina epävarmaa!
Miksei näin yksinkertainen totuus istu mihinkään? Sama ongelma on aina ollut myös vintoosassa.

Osioikaa levynne 4 osaan, jolloin vapaaseen osioon voi tehdä uuden version puhdas asennus!
sitten ei tarvitse kuin siirtää vanhasta homeosiosta tiedostot. Helppoa ja yksinkertaista.
Ja ennenkaikkea varma-toimista!

Mutta turha tätä on sanoa: 2% lukee tämän ja ehkä 1% muistaa jotenkuten ja ongelmat jatkuu vuodesta toiseen........

T: Frank Zappa

mrl586

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #15 : 19.11.09 - klo:14.44 »
Minä olen aina sanonu, että Ubuntun asennuslevyn imurointi ja ite polttaminen aiheutta suurimman osan
ongelmista ja koneen tökkyämiset. TILATKAA ASENNUS LEVY 6 mk! ei maksa paljoa. prkl.
Maksaa. Shipitistä saa levyn 0 eurolla.

Blackheart

• Vieras
« Vastaus #16 : 19.11.09 - klo:18.06 »
Suurin virheesi oli/on tuo Wubi asennus. Pikkasen forumin hakua olisit käyttänyt, niin olisit säästynyt vaivoiltas. Olisit suosiolla asentanut omalle osiolle, niin monelta vaivalta olisit säästynyt. Et kertonut edes, että mikä versio tai edes niitä vikoja.

Itsekin petyin tuohon 9.10, joka vaikuttaa tosi alfalta. Muistitikkujen kanssa ongelmia. Jos ei kopiointi keskeytynyt johonkin I/O virheeseen, niin viimeisenä tikkinä tuo "Turvallinen irroitus"

Siirsin erään videon tikulle (Kinston 16Gb), jolla oli ennestään tavaraa. Siirron jälkeen poistin tikun turvallisesti, jonka jälkeen virhe ilmoitus ikkuna. (Löytyy jostain täältä forumilta sama ilmoitus)

No siirsin tikun WD TV HD soittimen kylkeen ja katsoin leffan sillävälin, kun tuore U. 9.10 rippaili CD-levyjä Flac muotoon. Leffan jälkeen päätin pistää tikulta jonkun levyn soimaan (Flac) soitin ilmoitti, että tikulla ei ole musiikkia. Pukkasin tikun tietsan kylkeen ja kone ei älähtänytkään. Gpartetilla kokeilin, että löytyykö tikkua. Löytyhän se ja sellaiset 900MB tyhjää tilaa oli tikulla. "Varaamaton osio" ilmoitti tikun kohdalla.

Aikani tapeltua luovutin ja päätin, että ripataan levyt uudelleen, kun kerran omistan kaikki alkuperäiset levyt ja ne ovat hyllyssä. Vit...maisin homma siinä on se että "levyjä" jotka katosi oli 33 kappaletta ja kaikki Venäläisiä. Venäjää en osaa suomalaisella näppäimistöllä kirjoitella, joten menee taas copy/Paste hommaan. Onneksi on niin mahtavat ohjelmat kuin Gedit ja EasyTag.

Matzi

• Käyttäjä
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
« Vastaus #17 : 19.11.09 - klo:23.13 »
Toinen asia joka nyt on kaikkien tiedossa: Käyttöjärjestelmien päivitys vanhan päälle on aina epävarmaa!
Miksei näin yksinkertainen totuus istu mihinkään? Sama ongelma on aina ollut myös vintoosassa.

On se vaan niin pirun mukavaa, kun päivitysten hallinta ilmoittaa uudesta versiosta, ei voi kuin panna päivittämään.  ;D

Mutta turha tätä on sanoa: 2% lukee tämän ja ehkä 1% muistaa jotenkuten ja ongelmat jatkuu vuodesta toiseen........
T: Frank Zappa

Tämmösiä met olemma!  ;D  ;D

t.matti

Ked

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #18 : 19.11.09 - klo:23.32 »

Mitä jos ne 98% onkin uusia Linuxin käyttäjiä!!  :D

jr71

• Käyttäjä
  • http://www.mepis.org/docs/en/images/a/ae/Mepbnr.pn
    • Profiili
« Vastaus #19 : 20.11.09 - klo:00.42 »
Noh vaikkapa näytönohjain ajuri ???asensin 9.10 noin 2 viikkoa sitten toimi noin viikon verran ja alkoi oireilla siten että lähti latamaan normaalisti ja vähän ennen kirjautumis ikkunaa meni siniseksi ruutu ja alkoi pirunmoinen piippaus ja vinkuna kuulua koneelta :o :o luulin että koneelle tuli noutaja mutta ei ubuntulle vain tais soida kuolinkellot.Noh onneksi toisella osiolla oli win 7 tynkä jolla katsoin että kaikki toimii niin näytön ohjain kuin emolevy ja kovo niissä ei ollut mitään vikaa eikä poverissa .Ja toinen vika on  braserossa ei vain tunnista kaikkia poltettavia dvd-levyjä eikä normi cd:täkään poltettavista puhumattakaan,ny sitten asensin 8.04.3 lts ja kaikki toimii ku lada konsanaan eli eteen että taakse pääsee mutta muuhun siitä ei ole ;Dnoh windows sille kävi hiukka huonosti sen päälle kaatui pähkinälevitettä ja sit tuli koira ja rouskis levy o kolmena palana ja puhas