Ubuntun wubi asennus ei ole sinänsä pahasta, mutta tällöin windows on se, joka tekee virheet ei ubuntu. Onhan nimittäin typerää luulla, että ubuntu toimisi samalla tavoin windowsin yhtenä "ohjelmana" kuin itsenäisenä käyttöjärjestelmänä. Olen pettynyt siihen, että ihmiset valitsevat aina sen helpoimman tien kokeillessaan uutta käyttöjärjestelmää. Käyttöjärjestelmästä ei tule sanoa pahoja sanoja, jos sitä ei ole edes käyttänyt. Teitä on huijattu. Wubi asennus käy pikaiseen vilkaisuun "ensisilmäykseen", mutta todellista kuvaa on näin hankala saada. Dual bootin tekeminen on naurettavan helppoa..etenkin nörteille, jotka ovat 2000 luvun näkymättömät sankarit. Ainoa kohta, jossa voit eksyä tieltä pientareelle on levyn osiointi. Kaiken muun ovat ahkerat ihmiset tehneet teille valmiiksi. Ehkäpä heidän olisi syytä antaa tässäkin kohden erinäisiä vaihtoehtoja, jottei käyttäjän tarvitse liiaksi ylikuormittaa yläkoppaansa. Onhan se hienoa, että tietokoneet kohta ajattelevat puolestamme, mutta eikö teistäkin ole upee ja nautinnolista rasittaa lihaksiasi ajatteluun. "Mieleni minun tekevi, aivoni minun ajattelevi" eikö se näin ole? No ei. Jos mielesi tahtoo jotakin niin järki lähtee usein käsistä. Perus elementitkin saattavat häipyä hetken mielijohteesta. Kuinka häpeällistä ihmiskunnalle. Homo sapiens kaksijalkainen ei kykene edes mieltänsä vastustamaan. Vaihoehtoja on monia, mutta niistä valitaan se helpoin. Tämä aiheuttaa kuitenkin pohjattoman kierteen, joka aiheuttanee lopulta tuhomme. Emme siis kykene kehittymään, jos sanat helppoa ja hauskaa ovat päämäärinämme suurella nicellä. Olen ollut itsekkin luiskahtamillani paheeseen eli maailman helppouteen. Tätä en halua itselleni enkä muille. En myöskään pitäisi siitä, että tällä siteerettaisiin itseäni vastaan(kuten tietokoneen foorumeilla; esim windows helppoa ja hauskaa....linux vaikeata ja tylsää)
Siinäpä vasta mietittävää. varsinkin tästä ubuntusta on tehty jo niin naurettavan helppo ja hauska, ettei se enää ole sitä laisinkaan.
Melkeinpä pidän enemmän vistasta, kun se sentään tekee aivan omiaan.(Sulkee ikkunoita pelattaessa, jos saa uuden windows päivityksen ladattua, sulkee ikkunoita, jos saa uuden java päivityksen ladattua...ja vieläpä hukkaa näytön resoluution, jos vaihdetaan alt+tabilla muutamia kertoja pelin ja työpöydän välillä. Pelillä ei ole väläjä vaan pelin reson pitää vain erota todelliseta resosta. Tietenkään et tässä onnistu, koska demoefekti eli satumainen sattuma puuttuu peliin kuten Göringin Britannian valtauksessa)
Miettikääs tätä ja yrittääkää siteerata minua vastaan....ette muuten varmana epäonnistu. No miksi ette...Hyvin yksinkertaista sanoisinko jopa triviaalia. Omaa mieltänne vastaan ette voi taistella, sillä se on teitä viekkaammaksi kehittynyt. Se on kuin arabialainen sekkailukirjojen maantierosvo. Aina keksimässä jonkin tekosyyn tai kavalan valheen isäntänsä päänmenoksi, vaikka söisikin tämän durraleipää. Pureskelkaa ja nielkää koko vuodatus, mutta älkää unohtako tätä:
"Ruoka kyllä maistuu, mutta maistuisiko se vielä paremmin, jos itse osallistuisit sen tekoon" näin sanotaan vanhassa arabialaisessa sananlaskussa. Arabialaiselle on mutten pahin häväistys, jos häntä uhataan piiskalla. Sen voit huomata lyhyestä, mutta pistävästä silmien hyökkäyksestä, jonka hän tuolloin paljastaa vihamiehelleen. Piiskaa siis itseäsi, jos haluat jujuttaa ovelaa mieltäsi. Älä anna sille helpoutta vaan ole ankara sitä kohtaan. Tällöin ei silläkään ole tahtoa neuvoa sinua helppouteen, joka on turmion palvelija. UGH!