Kirjoittaja Aihe: Open Office asiakirja hiiren oikean napin valikkoon? -> ratkaistu  (Luettu 1902 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Olen kaipaillut hiiren toisen napin valikkoon Open Officen asiakirjamallia tehtäväksi. Nythän ainakin tässä 9.10 versiossa löytyy vaihtoehto "luo asiakirja" mutta mitään asiakirjamallia ei ole asennettu. Tietääkö kukaan kuinka sen voisi asentaa? Kokeilin tuota ohjetta http://wiki.ubuntu-fi.org/Toimintoja_hiiren_napeille  mutta se ei oikein tuottanut haluttua lopputulosta.
« Viimeksi muokattu: 09.11.09 - klo:15.08 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Tiedoksi:

Ratkaistu, helppoa kuin heinänteko. Kun hiiren oikeaan nappiin haluaa kytkeä tiedostomuotoja (tai kai mitä tahansa) niin kotihakemistoon mallit -kansioon käy tallettamassa esimerkiksi tyhjiä Open Office tiedostoja niin sieltä ne löytyvät oikean napin takaa valikosta.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11471
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Hyvä vinkki. Täytyy kokeilla ja lisävinkkinä, että koska itse en ainakaan pidä noista "ylimääräisistä" hakemistoista kotihakemistossa niin Ubuntu Tweakilla Henkilökohtainen → Kansiot-kohdasta muutin Asiakirjamallit hakemistoon .Mallit eli nyt se ei sitten edes näy (jos ei tahdo). :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jukki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Kiitos vinkistä! Näppärää. Laitan itse Mallit kansioon laskupohjan. Originaali kannattaa sit tallentaa asiakirjamallin muodossa, esim. writen .ott-muoto.