Kirjoittaja Aihe: texlive:n asentaminen ei onnistu  (Luettu 1961 kertaa)

Kyösti Huhtala

• Käyttäjä
    • Profiili
texlive:n asentaminen ei onnistu
« : 08.11.09 - klo:19.22 »
Ulkomaisillakin palstoilla on ollut mainintoja, ettei texlive ja sen "alapaketit" aina oikein asennu Ubuntussa. Tämä vaiva riivaa minuakin, mutta missään en ole vielä nähnyt omassa tapauksessani toimivaa ratkaisua.

Pätkä Synapticin virheilmoituksesta:
...
Running updmap-sys. This may take some time... done.
Building format(s) --all --cnffile /etc/texmf/fmt.d/10texlive-latex-base.cnf.
   This may take some time...
fmtutil-sys failed. Output has been stored in
/tmp/fmtutil.rKmp9627
Please include this file if you...

Tuossa /tmp/-tiedostossa todetaan, ettei tiedostoa 10texlive-latex-base.cnf. ole. Jostain syystä paketti ei siis asenna ainakaan tuota tiedostoa oikeaan paikkaansa ja tämä rikkoo koko loppuasennuksen.

Mikä neuvoksi?

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: texlive:n asentaminen ei onnistu
« Vastaus #1 : 08.11.09 - klo:19.35 »
Minä olen viime ajat aina asentanut koko TeXLiven (texlive-full), ja se ainakin toimii. Eipä tarvitse matkalla huomata, että jokin tarpeellinen paketti puuttuisi.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Kyösti Huhtala

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.09 - klo:19.01 »
texlive-full paketin asentaminen ei auta: lopputuloksena on sama tai vastaava virhe. Jostain syystä asennus jättää ao. cnf-tiedostot joko luomatta tai luo ne jonnekin, josta muu asennus ei niitä löydä.

Järjestelmänä on minulla Ubuntu 8.04 Fujitsu-Siemensin AMD64-prosessorisessa koneessa.

Olen joskus koonnut texin suoraan web2c:stä, mutta ei enää huvittaisi...

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.11.09 - klo:19.07 »
Korjattu nähtävästi vasta Ubuntu 9.04:ssä, tai mahdollisesti 8.10:ssä: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/texlive-base/+bug/177674

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
« Vastaus #4 : 10.11.09 - klo:21.00 »
Hmm... Olen kyllä käyttänyt TeXiä jo 8.04:ää ennenkin, ja se on toiminut ??? Ihan tarkalleen en tosin osaa sanoa: siirryin (takaisin) TeXin käyttäjäksi vasta jokin aika sitten.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11