Tervehdys ystävät,
Olen testaillut dvd-elokuvien toistoa Ubuntussa viime aikoina.
Kyseessä on puhdas päivitys 9.10 versiosta. Muuten käyttis on toiminut vallan mainiosti.
Kyseessä on siis kaupasta ostetut virheettömät osto-dvd elokuvat.
Ubuntun mukana tullut Elokuvasoitin on ominaisuuksiltaan ja toistokyvyltään varsin puutteellinen, elokuvasoitin ei ala soittamaan suurintakaan osaa levyistä, ne joita sattuu soittamaan, toimii/ei toimi valikot eikä suurimmassa kuten ei myöskään ääni.
Näiden ongelmien ja suurimmaksi syyski huonon toistoasteen omaavana olen hylännyt Elokuvasoittimen käytöstäni jo lähes kokonaan.
MPlayerillä en ole saanut toimimaan yhdenkään elokuvan Menu-valikoita, vaan soitin alkaa soittamaan suoraan elokuvaa.
VLC playerin kanssa olen päässyt huomattavasti pidemmälle, ja ohjelma on vakuuttanut toiminnallaan ja rivakkuudellaan.
mutta myös kyseinen ohjelma kaatuu joihinkin levyihin.
Esim 1.
Joitakin, hieman vanhempia elokuvia ei soitin ala soittamaan lainkaan.
Esim 2.
Pirates 2 levyllä VLC antaa seuraavan virhesanoman;
Toistovirhe:
VLC cannot set the DVD's title. It possibly cannot decrypt the entire disc.
Niin, onko kyseessä vain ominaisuus, minkä kanssa on tultava toimeen ja unohdettava (toimimattomien levyjen) elokuvien katseleminen tietokoneella, vai onko kyseessä onkinsortin codec-puute?
Onko levyjen toistoa mahdollista parantaa mitenkään?
Jos win puolelta ottaa referenssiä, niin kaikki kokeillut, ei-toimivat levyt toimivat sillä puolella juuri niinkuin pitääkin ilman toisto-ongelmia.
Tai osaatteko noiden kolmen ulkopuolelta suositella jotakin 'parasta' mediatoistinta Ubuntulle?
ja tietysti jälleen kerran suuret kiitokset kaikille apuansa tarjoaville jo etukäteen.
-carpe-