Kirjoittaja Aihe: Win 7:n ja 9.10:n päivityksistä tullut paljon kielteistä palautetta  (Luettu 12490 kertaa)

samja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Kovasti tämä karmic on keskeneräinen, enkä tosiaankaan voi suositella päivitystä kovin monelle.

Itse en ole vielä ehtinyt päivittää uusimpaan. Tavallisesti olen päivittänyt heti, eikä ongelmia ole ilmennyt. Jokohan nyt uskaltaisi? Ei ole tosiaan omaa home-osiota, mikä on huono.

En ole tullut ajatelleeksi, että voiko päivityksen jättää väliin ja siirtyä sitten aikanaan esim 10.04:ään?
Yleisfoorumi:  http://ajatusmylly.net

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Kovasti tämä karmic on keskeneräinen, enkä tosiaankaan voi suositella päivitystä kovin monelle.

Itse en ole vielä ehtinyt päivittää uusimpaan. Tavallisesti olen päivittänyt heti, eikä ongelmia ole ilmennyt. Jokohan nyt uskaltaisi? Ei ole tosiaan omaa home-osiota, mikä on huono.

En ole tullut ajatelleeksi, että voiko päivityksen jättää väliin ja siirtyä sitten aikanaan esim 10.04:ään?

Ei voi. Ainoastaan LTS --> LTS onnistuu, muuten mennään nätisti järjestyksessä, jos päivittää haluaa.

Edit: Tai noin ainakin virallisesti. Kai sitä pystyy päivittämään miten haluaa, jos taitoa on tarpeeksi, luulisin.
« Viimeksi muokattu: 09.12.09 - klo:13.21 kirjoittanut Tha-Fox »

Senior

  • Vieras
Mintin blogissa sanottiin asiat rehellisesti ja suoraan käyttäjille. Ei annettu mitään takeita upgraden onnistumisesta vaan kehoitettiin jos mahdollista tekemään "clean install". Lisäksi neuvottiin myös siinä asiassa mitä tälläkin foorumilla on neuvottu eli rootille ja homelle omat osiot koneeseen.

Itse olen mennyt vielä astetta pidemmälle ja käytän kaikkien kolmen distron takiakin yhtä erillistä osioita johon tallennan kaikkein tärkeimmät omat tiedostot. Sinne kehoitan myös perheen muitakin jäseniä tallentelmaan työtiedostojaan. Sinne osioon ei asenneta mitään käyttöjärjestelmää ja luku- ja kirjoitusoikeudet kansiolle niin että tiedostoja voidaan avata, tallentaa, muokata mistä distrosta käsin tahansa. Tämä asia on lyöty lukkoon niin pitkäksi aikaa kuin tämä nykyinen koneeni on toimintakunnossa.

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Itse olen mennyt vielä astetta pidemmälle ja käytän kaikkien kolmen distron takiakin yhtä erillistä osioita johon tallennan kaikkein tärkeimmät omat tiedostot. Sinne kehoitan myös perheen muitakin jäseniä tallentelmaan työtiedostojaan.
Minä teen samoin niin kotikoneella kuin henk.koht. käytössä olevilla työkoneilla. Erillistä /home-osiota eri distroille en tee; ympäristökohtaisia asetustiedostoja ja skriptinpätkiä voi /homesta laittaa talteen tarpeen mukaan ennen versiopäivityksiä tai distron vaihtoa. Koneen vaihtokin on helppoa ja  samaa dataa voi käsitellä vuoroin windowsissa ja eri distroissa. Työkoneessa vaihtui juuri Vista 7:ksi, OpenSuse päivittyi 11.2:een ja Karmicista tuli puhdas asennus. Dataosioon ei tarvinnut kajota, varmistustallennus riitti.

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili

hehe, näin se menee. En tiedä missä moka, mutta siinä missä 7.04 oli aivan ubernopea ainakin minun koneellani, tuntuu kuin joka version sen jälkeen olisi ollut huonompi, noinniinkuin nopeudessa ja vakaudessa.
Ehkä en sitten vaan osaa  :D

Samoilla linjoilla ollaan. Kubuntu 9.04 vaatii jo uuden koneen harkintaa.
Sitten on vielä tämä tottumuskysymys. Kubuntu on kde4 version myötä siirtynyt käytettävyydessä windows-sarjaan eli kovasti heikennyksiä on tullut. Tietysti vielä vähän tottumiskysymys mutta puolen vuoden käytön jälkeen ei kauheasti ole enää kehusanoja jaossa.

Taro Turtiainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Taro Turtiainen

hehe, näin se menee. En tiedä missä moka, mutta siinä missä 7.04 oli aivan ubernopea ainakin minun koneellani, tuntuu kuin joka version sen jälkeen olisi ollut huonompi, noinniinkuin nopeudessa ja vakaudessa.
Ehkä en sitten vaan osaa  :D

Samoilla linjoilla ollaan. Kubuntu 9.04 vaatii jo uuden koneen harkintaa.
Sitten on vielä tämä tottumuskysymys. Kubuntu on kde4 version myötä siirtynyt käytettävyydessä windows-sarjaan eli kovasti heikennyksiä on tullut. Tietysti vielä vähän tottumiskysymys mutta puolen vuoden käytön jälkeen ei kauheasti ole enää kehusanoja jaossa.
Ei itään ongelmaa U9.10 kanssa. Vanhan HP läppäri heräsi todellisesti eloon. Olen uskomattoman tyytyväinen parannuksiin mitä on tehty. Uusi läppis on noin 5 sekkaa nopeampi käynnistymään (mini5101) kuin vanha, mutta en valita kun aika on vain 18 sekkaa, kaikki toimii ja mita haluan toimii heti.
VASEMMISTOLIITTO - RIKKAUTTA JOLLA ON ARVOA

”Ei ole olemassa todellista vapautta ilman toisinajattelun vapautta.” Rosa Luxemburg 1918

samja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Yritin asentaa kaverille Kubuntu 9.10, mutta en onnistunut. Ensin törmäsin lukuvirheeseen, joka johtui kai siitä, että bootti-cd oli kirjoitettu liian suurella nopeudella. Lisäongelmia tuli siitä, kun asennusohjelma ei löytänyt yhtä kiintolevyä. Toisaalta asennusohjelma kaatui liian monta kertaa enkä jaksanut.

Päätin asentaa 8.04 LTS -version ja se pelittikin lähes kaikin puolin. Alkuun käynnistyslevyke johti jumiin, mutta sen jälkeen kaikki pelasi hyvin ja asennus oli nopea ja helppo. Älysin nyt tehdä erillisen home-osion.

Mietinkin, että ehkä syytä päivitellä vain LTS-versioihin. Tekeekö moni näin?
Yleisfoorumi:  http://ajatusmylly.net

Storck

  • Vieras
Älysin nyt tehdä erillisen home-osion.

Mietinkin, että ehkä syytä päivitellä vain LTS-versioihin. Tekeekö moni näin?

Tuo /home osion teko oli fiksu juttu - helpottaa tulevaisuudessa asennuksen jälkeistä elämää.

Jos ei ole tarvetta "hifistelyyn" niin tuo LTS-versioissa pysyminen on järkevä tapa välttyä ehkä monelta vaivalta.

(toisaalta: nyt kun se /home on omana osionaan niin asentelu on helppoa kun asetukset pysyy tallessa)

Akru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Itsekkin pompin LTS:stä seuraavaan. Tulin tähän tulokseen kun siirryin 7.04:sta 7.10 joka ei toiminnut sitten haluamallani tavalla ja kokoajan oli jotain värkättävää. 8.04 on kotikoneessa ja servussa. Ja nyt päivitän kotikoneen tulevaan 10.04. Servun sitten mahdollisesti myöhemmin. Riippuu mihin kaikkeen käyttöön tulee servu valjastettua.