Joo, no, en oikein ymmärtänyt tuota "kovalevy" tarinaa - siis mikä kovalevy? Ja mikä UNR levy?
Tarkoititko oikeastaan, että sait CD-levyn, jossa on asennusta varten joku Ubuntun versio tai sait CD-asema? Jos jotain, niin mikä versio Ubuntusta - otsikko on Eebuntu, mutta ollaanko nyt siirrytty johonkin muuhun versioon (ainakin minä kirjoitin ylempänä jostakin muusta)?
Jos sinulla on oikeasti CD-asema, jonka saat EEE:hen kiinni, niin käytä sitä boottiin. Kun painelet alussa ESC-näppäintä niin saat boottivalikon (ainakin minun koneessani, eri malli, mutta luulisin että toimii samoin). Tällöin pitää CD-aseman olla kytkettynä (USBiin) ja levyn valmiiksi sisällä, muuten ei taida tulla valikkoakaan.
Tikunkin voi tehdä, mutta ohje on pitkähkö - riippuen siitäkin mitä koneita sinulla nyt on, millä tikun voisit tehdä ja mitä Ubuntu versiota olet oikeasti tekemässä.
En ole ostanut näitä "boottaavia tikkuja", mutta olen ollut ymmärtävinäni, etteivät ne mitään tarkoita. Niissä on joku DOS/Win98 kyhäelmä, johon niiden avulla voi buutata, mutta kuka sellaista edes haluaisi tällä vuosituhannella tehdä?
No herjat herjoina, ainakaan tällaisesta ei ole mitään apua tässä yhteydessä.
Jottei asia olisi niin 1:1, niin olen itse tutkinut tässä viikon verran Ubuntun päälle tehtyä JoliCloud Ubuntu versiota, joka on suunnattu mopoläppäreihin, ja se ainakin
vaikuttaa tosi hyvältä. Mutta käyttökokemusta ei vielä sen paremmin ole.