Juu eihän tuo Debian ole ihan joka rautaan sopiva, mutta aika moneen kuiteskin. Itsellä tää on todellakin kokopäivä käytössä ja pikkasen sais ainakin suomentaja tiimi olla aktiivinen, jos sellaista ylipäätään on olemassa.
Myöskin Debianissa vois ottaa oppia, että niitä kieliä vois asentaa graafisesti, eikä päätettä näperrellen.
Sen voin sanoa että tuota päätettä on tullut käytettyä enemmän vain viihde käytössä. Säätää ei ole tällä koneella tarvinnut. Kokeilin eilettäin Fedora 12, kun sieltä rpm pohjaisesta se Linux käyttö lähti itsellä. Ei siinäkään paljoa konsoliin tarttenut koskea, muuta kuin ohjelmien asentamisessa. Samaa rataa on toi päivitys ja ohjelmien asennus Fedorassa, kuin silloin Fedora Core 3 ensimmäistä kertaa asensin. Hidasta!
On kyllä saanut lukea käyttäjä mielipiteitä, että on nopeempi nykyään kuin deb pohjaisten, mutta itse sanon että PYH.
Kiva kokemus se silti oli ja Fedora on itsellä vaihtoehto 3.
Itse kyllä pysyn deb pohjaisissa ja erityisesti Debianissa. kavereille asennan Ubuntun, kun niillä on niin uudet koneet, että kaikkiin ei Debian istu.
No voin paljastaa, kun siskon porukka ei näitä sivuja lue, eikä tiedä mun nikkiä, niin pukki tuo niille uuden N.ohjaimen ja sitten koneeseen tulee Debian.
No mutta Debianissa voisivat panostaa tuohon työpöytä käyttöön enemmän, että ei kaikilla tule se serveri Debian mieleen
Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille.