Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
XP:n seottua ajattelin asentaa Ubuntun tilalle, koska en jaksa enää asentaa XP:tä uudelleen. Aion kuitenkin hankkia Windows 7:n, kun se julkaistaan, joten olen kiinnostunut tietämään, onko mahdollista asentaa WIndows 7 Ubuntun jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Ybynty - 19.10.09 - klo:18.41XP:n seottua ajattelin asentaa Ubuntun tilalle, koska en jaksa enää asentaa XP:tä uudelleen. Aion kuitenkin hankkia Windows 7:n, kun se julkaistaan, joten olen kiinnostunut tietämään, onko mahdollista asentaa WIndows 7 Ubuntun jälkeen.On mahdollista ja myös helppoa.
On mahdollista, mutta Grub-kannattaneen installoida Windows-asennuksen jälkeen tai merkitä Windows-bootloaderille Ubuntu käynnistymään, mikäli osaa. (Mä en osaa). Tosin voihan ton Grub-Bootloaderin asentaa tikkuunkin, jos haluaa.
Miten tuo Grub asennetaan?
Lainaus käyttäjältä: nm - 19.10.09 - klo:18.45Lainaus käyttäjältä: Ybynty - 19.10.09 - klo:18.41XP:n seottua ajattelin asentaa Ubuntun tilalle, koska en jaksa enää asentaa XP:tä uudelleen. Aion kuitenkin hankkia Windows 7:n, kun se julkaistaan, joten olen kiinnostunut tietämään, onko mahdollista asentaa WIndows 7 Ubuntun jälkeen.On mahdollista ja myös helppoa.Osaatko kertoa miten?
Lainaus käyttäjältä: Ybynty - 19.10.09 - klo:19.33Lainaus käyttäjältä: nm - 19.10.09 - klo:18.45Lainaus käyttäjältä: Ybynty - 19.10.09 - klo:18.41XP:n seottua ajattelin asentaa Ubuntun tilalle, koska en jaksa enää asentaa XP:tä uudelleen. Aion kuitenkin hankkia Windows 7:n, kun se julkaistaan, joten olen kiinnostunut tietämään, onko mahdollista asentaa WIndows 7 Ubuntun jälkeen.On mahdollista ja myös helppoa.Osaatko kertoa miten?Helpolla tarkoitin Windowsin asentamista, mutta jos siis haluat lisäksi saada aiemmin asennetun Ubuntun toimimaan Windowsin asentamisen jälkeen, suosittelisin Grubin palauttamista Alternate-levyn pelastuskäynnistyksen kautta:https://help.ubuntu.com/community/RecoveringUbuntuAfterInstallingWindows#Using%20the%20Ubuntu%20Alternate/Install%20CDOletko muuten osioinut levyn niin että Windowsille on vapaata tilaa?