Kirjoittaja Aihe: (INQuiry ÄÄNESTYS) Aiotteko hankkia Windows 7, kun se tulee ulos?  (Luettu 27173 kertaa)

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Kiitos ei ;)
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

HandOfNod

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Niin kauan kuin mahdollista pysyy XP käytössä - on joitakin must have ohjelmia,
muuten sekin olisi jo lähtenyt mäkeen... Duunissa joutuu joskus käyttämään XPtä.

Himaan ostan seiskan vasta kun on joku pakko-ostaa peli - ei välttämättä tule.
Tyttöystävän käyttöön olisi tarkoitus laittaa MacBook - ubuntulla tai lumileopardilla.
Tällä hetkellä siinä on karmic koala...

pääasiallinen käyttis on nyt Ubuntu 9.04 (kohta 9.10)

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Ei yhtäkään syytä ole tuota hankkia.

Over

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Ihan turha EN HANKI. ;D

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Nou, ei o tarvista.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Kyllä todennäköisesti, aion korvata Vistan 7:lla. Ja jos ostan, niin otan Premium paketin (XP mode). Kun on eräs ohjelma joka tarvitsen digiboxista tiedostojen siirtoon.

Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Ehkä hieman mielenkiintoinen paikka kysyä moista.  ;)  Vastaan silti. Ei tulisi mieleenikään. Lähtökohtaisesti jo siksi, etten todellakaan halua maksaa käyttöjärjestelmästä sen jälkeen, kun olen todennut, että on olemassa oikein hyviä ilmaisiakin. Sen mitä windowsia opiskelun takia tarvitsen, ajaa dualboottina oleva XP asian.

Eipä sillä, 7 on windowsiksi ihan ok sen perusteella, mitä kesällä betaa muutaman viikon kokeilin. Ainakin Vistaa parempi.

   

taikatonttu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
En aio, opiskelijalla ei oikein varaa ostella parin sadan Windowsseja.

Opiskelija saa mun käsityksen mukaan win7 professionalin ilmaseksi msdnaa kautta.  Mikäli sikäli koulu kuuluu kyseiseen hommeliin :)

// Mikko

Favaz

  • Vieras
Ei kiitos.   :-*

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Kelpaa minulle jos eurolla sais.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Urgenus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Kävin äänestämässä.

Heti tulen hankkimaan yhden lisenssin kunhan ilmanen RC aika kuluu loppuun. Ja kunhan rikastun tarpeeksi ja saan mun superläppärit vaihdettua tuoreempiin malleihin, niin hankin niihinkin.

90Euron premiumin tulen hankkimaan, vaikka tää RC onkin Ultimate.

Seiska on varsin hyvä ja mieluinen päivitys. Windows XP on vihdoin saanut seuraajan ja luultavasti joutuu jossain vaiheessa luovuttamaan mailman paras käyttis tittelinsä seiskalle. Siinä mielessä WIN7 on jopa parempi kuin XP, että se toimii jopa RC:nä yhtä hyvin kuin XP toimi SP1:sen jälkeen (XP oli käyttövalmis vasta SP1:sen jälkeen, ennen SP1:stä oli muistaakseni vähintään yhtä paljon säätämistä kuin Ubuntussa nykyään).

Tosta mun harrasteläppäristäkin lähtee luultavasti nyt Ubuntu litomaan, kun haluan kunnolla testailla kuinka seiska pyörii P-M aikakauden raudalla.

Sitten kun seiskan kestotesti aataminaikusella raudalla on ohi, niin sitten menee Ubuntu takaasin. Toivottavasti silloin tulevaisuudessa on liinuksillekkin saatu oma kirjanpito sovellus ja joku fiksu laskutus ohjelma.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Toivottavasti silloin tulevaisuudessa on liinuksillekkin saatu oma kirjanpito sovellus ja joku fiksu laskutus ohjelma.

Oletko kokeillut asentaa ja ajaa Winellä?

Urgenus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Toivottavasti silloin tulevaisuudessa on liinuksillekkin saatu oma kirjanpito sovellus ja joku fiksu laskutus ohjelma.

Oletko kokeillut asentaa ja ajaa Winellä?

Muistaakseni en onnistunut tappiota asentamaan Winellä. Mutta kuulemma jollain kikka kolmosella nykyään onnistuisi (en ole itse kokeillut)

Helpostilasku ei taida taipua edes kikka kolmosella wineen.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Muistaakseni en onnistunut tappiota asentamaan Winellä. Mutta kuulemma jollain kikka kolmosella nykyään onnistuisi (en ole itse kokeillut)

Helpostilasku ei taida taipua edes kikka kolmosella wineen.

Minulla toimii molemmat, mutta laitoin yksityisviestin, kun on hieman aiheen vieressä. Voidaan jatkaa uuden otsikon alla, jos viitsit kokeilla ja tulee ongelmia / lähtee toimimaan.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Mitäs minä moisella? Rahaa tulee tuhlattua liikaa kaikenmaailman turhuuksiin. Tosin hyvä wiskipullo ja iso sikari antavat pienen hetken nautintoa. Tähän ei win7 pystyne?

Jäänee väliin mokoma härpäke. En keksi mitään syytä ostaa sitä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Nah. Itse asiassa olen pärjännyt varsin mukavasti ilmankin ja jos tarvetta tulee niin RC niin kauan kuin sitä voi käyttää/microsoft sallii ja sitten Vistalla kituuttaen eli Windowsin käyttö vähenee varmaan siitäkin jos vaan voi. :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

veekoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 443
    • Profiili
Pojan läppärissä on Vista ja se tökkii henkisesi aina kun koneeseen joutuu koskemaan. Tuon voisi päivittää, mutta heti kun näin päivityshinnan, niin saatoin unohtaa koko jutun. Kuka kumma on valmis maksamaan 110 eur käyttispäivityksestä!!!!

XP-koneita en ole edes suunnitellut päivittäväni, miksipä sitä toimivaa käyttistä vaihtamaan.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
En hanki. Ubuntu 9.10 "on jo ovella" ja seuraava LTS 10.4 julkaistaan keväällä.  Vanhalla koneella pärjää vielä hyvin ellei läppäri-vanhus ratkea saumoistaa täysin ja muutu SER-romuksi. Ubuntun hinta/laatu-suhde on ylivoimainen. Mukana tulee kunnon paketti oheisohjelmia ja niillä olen pärjännyt,  terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
En - miksi hankkisin kun nytkin saa kaikki hommat tehtyä ilman windowseja. Harmeja riittää elämässä ihan tarpeeksi ilman virusimuriakin.

jusssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 444
    • Profiili
En aio hankkia, koska en sitä tarvitse.