Kirjoittaja Aihe: MoonOS 3  (Luettu 6156 kertaa)

479641

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
  • RegisterdUser
    • Profiili
    • Tonyweb
MoonOS 3
« : 01.10.09 - klo:13.45 »
Moi, kaikki!
Löysin ihan näppärältä näyttävän "Ubuntukloonin", MoonOS:n. http://www.moonos.co.cc/. Onko kenelläkään käyttökokemuksia, vakaudesta, Enlightenment 17:sta ja sen toimivuudesta? Kuinka pitkälleviedynoloinen tuo järjestelmä ylipäätään on? Olen itse tuota E17:sta joskus kokeillut muistaakseni OpenGEU:ssa (perustui Ubuntu 8.10:een), mutta silloin siinä oli bugeja. Lisäksi siitä oli tehty niin värikäs, että silmät jaksoivat sitä noin kaksi minuuttia. Nettisivujen mukaan E17-bugeja on korjailtu. Mitä mieltä olette? Nätiltähän tuo MoonOs ainakin minun simmuissa näyttää.

T: Tony

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: MoonOS 3
« Vastaus #1 : 01.10.09 - klo:23.51 »
Viikon verran oli koneella viimeisin MoonOs 64bit Enlightenment ja olihan se tavallaan nätti ja silleen, mutta minusta ei ihan loppuunhiottu tuote. Nopealta vaikutti se myös, mutta bugittamista harrasti vastapainona. Parin viimeisen päivän aikana antoi noottia pahasta virheestä, joka liittyi muistaakseni Enlightenmenttiin, mutta toipui joka kerta siitä. Jo asennettuja ohjelmia taisi kyllä hävitä siinä hässäkässä. Firefox ei myöskään suostunut aina sulkeutumaan oikean yläkulman ruksista, vaan piti sammuttaa valikosta.

K3B -poltto-ohjelma sai aikaan sen, että itse laittamani taustakuva "repeytyi" osittain ja alta näkyi oletustaustakuva. Eli kyllähän noita bugeja tuntuisi olevan.

Ulkonäkö on ihan virkistävän poikkeava ja mukava, jos tykkää ko. tyylistä. Ehkä vähän imelä tjs. pitemmän päälle omaan makuun, vaikkakin on toki muokattavissa mielin määrin.

hamsteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: MoonOS 3
« Vastaus #2 : 05.10.09 - klo:15.29 »
Asensin ohjelman 8Gb:n muistikortille Asus EEE 4G:hen. Kivasti toimii pienellä näytöllä. Suomenkielisten pakettien kanssa pientä viilaamista. Olisi ehkä ollut parempi englantilaisena. ( Toisella vaihtokortilla Ubuntu 9.04 Remix. )